2021-02-09, 14:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Jag är också frågande.
Jag bor i skåne och har under denna pandemin aldrig haft så många vänner och bekantar ligger nerbäddade i Covid som just nu.

Du är en superspridare helt enkelt!

I NV hade vi så före jul, nu vet jag inte en enda..
Gissar att du bor i SV
Citera
2021-02-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu har man tydligen en del smitta Sälen, men det är ju länge sedan det var jullov nu.

Om man reser till fjällen med bil, bor i stuga och har med sig allt man behöver är det bara liftkortsköpet och skidåkandet som kan bidra till att sprida någon smitta.

Skidåkning borde snarast rekommenderas som smittskyddsåtgärd. Förutsatt dom premisserna du nämner.

After ski är något helt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Wow, AirOfficer hade inget negativt att skriva. Då måste det verkligen vara över.

edit: du hann visst editera in din obligatoriska hänvisning till grannländerna.

Jag ser fortfarande mycket negativt på situationen. En ny tredje våg är på ingående.

Skillnaden mellan oss två; jag har haft rätt i 99% av fallen. Du har praktiskt taget aldrig haft rätt. Kalla det att vara pessimist. Jag kallar det att vara klarsynt och realist.
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Liftkortsköp sker digitalt. Skidåkandet är den mest distanserade aktivitet du kan sysselsätta dig med. Den enda riskfaktorn är liftköerna, och där har anläggningarna löst det föredömligt. Skidorna i sig gör att man håller naturlig distans, det går inte riktigt att åka upp i röven på den framför.

Ni glömmer att folk behöver gå på toaletten.
Citera
2021-02-09, 14:14
Medlem
NirvanAs avatar
Känns som några viktiga regioner glömt att skicka avlidna-data denna tisdag....
Citera
2021-02-09, 14:15
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

Kissa...ute?
Citera
2021-02-09, 14:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Jag ser fortfarande mycket negativt på situationen. En ny tredje våg är på ingående.

Skillnaden mellan oss två; jag har haft rätt i 99% av fallen. Du har praktiskt taget aldrig haft rätt. Kalla det att vara pessimist. Jag kallar det att vara klarsynt och realist.

Om jag dagligen skriver att det minskar så kommer jag också att ha rätt till slut. Ropar man varg varje dag så kommer vargen till slut.
Citera
2021-02-09, 14:16
Medlem
Nu får vi mycket fler doser kommande 3 veckorna. Om allt går väl kommer vi innan mars är över vaccinerat 15% av befolkningen.
Citera
2021-02-09, 14:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Hur menar du?

Är det kramkalas på toaletterna i fjällen? Har afterskin flyttat från restaurangerna till toaletterna?
Citera
2021-02-09, 14:17
Medlem
Endast 76 000 har fått två doser hittills

"Vi ville köpa genom EU - därför ligger vi efter länder utanför EU"

Ja herregud.
Citera
2021-02-09, 14:18
Medlem
AttCzas avatar
Citat:

Precis. Man glömmer också att människor tar med sig alkohol hemifrån och dricker alkohol vid fjällen. Därefter blir man sugen på att krama/komma nära andra människor som inte hör till ens familj/umgängeskrets. Som man brukar säga: Vodka connecting people.
Citera
2021-02-09, 14:18
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Hur menar du?

Är det kramkalas på toaletterna i fjällen? Har afterskin flyttat från restaurangerna till toaletterna?

Tänk efter. Det köas och trängs.

Edit: is- och simhallar (världen över) har inte stängts pga smitta på isen eller i vatten. Utan i omklädningsrum, duschar och toaletter. Pga trängsel i köer.
Senast redigerad av Kungsgarden 2021-02-09 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in