2021-02-08, 19:37
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Vad har man sekretessbelagt och vad är orsaken? Är det fortfarande någon på fri fot som man jagar?

Jag vet faktiskt inte riktigt. Men jag gissar att det som är sekretessbelagt är material som rör ytterligare en eller flera misstänkta som inte är lokaliserade ännu, d.v.s. man har inte kunnat väcka åtal mot dem.
Citera
2021-02-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ah, det är honom man pratar om i nån chatt att han har 99 liv eller nåt liknande! Tack för infon. Ja, Shebani känns som en riktigt vidrig typ och är extremt grandios, jag är övertygad om att han åker dit så det stänker om det.
ja. S.S chattar med organisatören A Jawad ( tror jag det var?)
och säger att 70 försök har gjorts att ta död på honom, det är hans mammas böner som räddat honom, men avslutar med att Ahmed A är inte odödlig.
Det är alltså Shebani som uttrycker detta i den där texten som sedan blir hans fall och bevis för hans avsikt att döda AA. Så mycket planering, köp av moped,bil,vapen och kartläggningen av A.A,rörelser osv. Så många som varit involverad
När man läser uppgifterna om Ahmed A så visst får man uppfattningen att han inte tillhörde de
våldsammaste, precis som mapping skrev.
A.A togs till Sverige av sin far, A.A var då 8år. Biomamman blev kvar i Irak
hon skulle resa hit och träffa sin son för första gången på alla dessa år-han mördades innan hon hann.Han var förstörd av droger i tidig ålder och verkar ha saknat stabilt nätverk under hela livet.
Nätverket blev de där brorsorna som likt spöken samlades på Rasmusgatan och köpte sålde och fördelade substanserna mellan sig.
Några av dessa "brorsor"har på senaste tid dykt upp kring Värnhem Östraförstadsg
Cirkulerar kring Porslinsgatan.
Expressens reportage om de där små killarna i Rosengårdsskolans klass 5 o 6 var bra beskrivning över A.A väg i livet..
Senast redigerad av moshes 2021-02-08 kl. 21:04.
Citera
2021-02-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag vet faktiskt inte riktigt. Men jag gissar att det som är sekretessbelagt är material som rör ytterligare en eller flera misstänkta som inte är lokaliserade ännu, d.v.s. man har inte kunnat väcka åtal mot dem.
Så klart finns det fler personer -sådana personer som undvikit uppgörelser i telefoner,
såna som alltid gör upp affären ansikte mot ansikte.
Så du har säkert rätt, uppgörelsen eller uppdraget har överlämnats i gatuvimlet, på ett hak.
Svårt att hitta riktiga bevis vid möten mellan personer som ser ut att bara stöta på varandra slumpvis.
Citera
2021-02-08, 21:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Så klart finns det fler personer -sådana personer som undvikit uppgörelser i telefoner,
såna som alltid gör upp affären ansikte mot ansikte.
Så du har säkert rätt, uppgörelsen eller uppdraget har överlämnats i gatuvimlet, på ett hak.
Svårt att hitta riktiga bevis vid möten mellan personer som ser ut att bara stöta på varandra slumpvis.
Finns som vanligt inget från Signal i nya FUP. Eller gamla.
Men tror fortfarande att det som flera skrivit finns mer hos polisen i form av bevis. Ev nya åtal.
Tror fortfarande att AA pressade El M på pengar, han stod med AEM cirka 80 meter från där AO sköts.
Citera
2021-02-08, 22:08
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns som vanligt inget från Signal i nya FUP. Eller gamla.
Men tror fortfarande att det som flera skrivit finns mer hos polisen i form av bevis. Ev nya åtal.
Tror fortfarande att AA pressade El M på pengar, han stod med AEM cirka 80 meter från där AO sköts.

Har du källor på det? I FUP framgår det att Sayed (enligt vittnen) försökte panta eller sälja skyddsvästen Jazz hade bara dagar innan mordet, och jag uppfattade som att Sayed ringde ut Jazz till platsen där Obaid sköts. Jag minns inget alls kring utpressning från Jazz mot Sayed, men kan såklart missat det eller minnas fel så det är därför jag är nyfiken på om du har källor på det.
Citera
2021-02-08, 22:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Har du källor på det? I FUP framgår det att Sayed (enligt vittnen) försökte panta eller sälja skyddsvästen Jazz hade bara dagar innan mordet, och jag uppfattade som att Sayed ringde ut Jazz till platsen där Obaid sköts. Jag minns inget alls kring utpressning från Jazz mot Sayed, men kan såklart missat det eller minnas fel så det är därför jag är nyfiken på om du har källor på det.
Jag tror. Nej tror finns inga källor i FUP ang det, å inget från Signal heller.
Men alla hans vänner är tysta osv. Hade bestämt för mig att det var S E M men sett inlägg där det referat till A E Mo.
AA säger att han gjort ett stort misstag till vännerna i feb början. Läser den nya FUP just nu ang Salam och nya förhör, och har 1200 sidor kvar av typ 7000 men rätt uppdaterad.
Citera
2021-02-09, 10:16
Medlem
superurban08s avatar
Har själv läst utredningen och kan hålla med om att Sal*m sheb*ni är psykopat! Däremot värkan han vara den typ som jätte gärna ger en bild av att han är större än vad han igentligen är! Tror starkt att A.As tid var räknad oavsett då han hade flertal fiender och andra mordförsök emot sig som inte är relaterade till S.S, men att han eventuellt sponsrat med pengar efter mordet för att framstå till sina vänner att han var den som drog igång allt ja den sannolikheten är HÖG!!!! Personerna som ligger bakom mordet och utförde den är ju typiska gatubarn och går ej ihop med den så kallade kalibern som S.S finns med i.

Slutsats, i Malmö uttnytjar andra varandra för att få personer som man inte tycker om/ eller haft ett förflutet med så då ”sponsrar” man gärna och eldar på för att få bort den personen man inte tycker om, men valet är redan taget från någon annans perspektiv och passar på att tjäna pengar på hela kalaset för extra knäck gör ingen skada!!!!

Det pågår konstant i flera mord i Malmö!!!
Citera
2021-02-09, 10:55
Medlem
Hur kommer det sig att S.S sitter på så mycket stålar ?
Någon som kan sammanfatta hans liv ?
Om detta är S så har han en h*rsyster som heter Sand*a
https://www.expressen.se/nyheter/valdsam-brand-i-skyskrapa-i-dubai/
Citera
2021-02-09, 11:16
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Han har under många år vad ja vet varit ganska stor inom bedrägerier, samt även släpper han jävligt mycket hasch och kokain ,samt är med och organiserar importen av hasch och organiserar o beställer mord
Senast redigerad av bjornesmagasin2 2021-02-09 kl. 11:21.
Citera
2021-02-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Han har under många år vad ja vet varit ganska stor inom bedrägerier, samt även släpper han jävligt mycket hasch och kokain ,samt är med och organiserar importen av hasch och organiserar o beställer mord
Varför beställde han mordet på Ahmed O?
Vem skulle måltavlan vara?
Citera
2021-02-09, 11:33
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Varför beställde han mordet på Ahmed O?
Vem skulle måltavlan vara?
Det påstås ju att dom egentligen skulle skjuta Ahmed "Jazz" men råkade förväxla honom med Ahmed Obaid ,som fick betala med sitt liv,sen rättade dom till misstaget och sköt ihjäl Ahmed "Jazz" några månader senare
Citera
2021-02-09, 11:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det är han och systern ja.
SS äger väl även fastigheter i Dubai? Jobbat med att köpa och sälja lägenheter i Dubai.
Han har även bankkonton äör osv enligt FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in