2021-02-07, 21:23
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Fyfan vilket jävla as han är Shebani! När jag läste detta: https://imgur.com/pCGUwnh
så mådde jag fysiskt illa. Han skakar av lycka efter mordet på Jazz?! Helt störd i huvudet, men han lär åka så det visslar om det, tack och lov.
Citera
2021-02-07, 23:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Denna artikel passar i flera trådar. Mohgrabi är aktiva.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oAk84m/uppgift-de-organiserar-malmos-mordpatruller

Citat:
Under flera år ska en brödratrio ha tagit uppdrag att organisera och utföra mord – utan att rättsväsendet lyckats stoppa dem.
En källa menar att de ligger bakom Malmös mordpatruller.
Aftonbladet har granskat brödernas framfart och hittat kopplingar till några av de brutalaste dåden –

Citat:
Även de två äldre bröderna är frihetsberövade. De har åtalats för mordet på 23-åringen på Ramels väg 2017. Kammaråklagare Lisa Åberg anser att de har varit viktiga aktörer i mordplanerna. Hon skriver att:
”XX har haft omfattande kontakter med medverkarna rörande planeringen och utförandet av mordet. Kontakterna har bl.a. rört var och hur mordet skulle genomföras, kartläggning av offret, såsom var han befann sig och skulle befinna sig vid vissa tidpunkter, samt införskaffande och hantering av hjälpmedel.”
Senast redigerad av Pandalina4 2021-02-07 kl. 23:57.
Citera
2021-02-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Fyfan vilket jävla as han är Shebani! När jag läste detta: https://imgur.com/pCGUwnh
så mådde jag fysiskt illa. Han skakar av lycka efter mordet på Jazz?! Helt störd i huvudet, men han lär åka så det visslar om det.
, tack och lov.
Instämmer. Verklig äcklig typ. Och allt vad Ahmed A fått utstå, knivskärningen som förstörde hans tarmar, så han började dricka, Ahmed A verkar han ha varit en oförarglig typ,
varför Salan Shebani hatade honom är en gåta.
Ahmed A borde ha polisanmält Shebani vid första försöket- knivskärningen.
A.A blivit utsatt för 70 mordförsök innan han till sist lyckades allt enl Shebani.
Tack för att duktiga poliser äntligen lyckats få fram all den viktiga dokumentationen och all tung bevisning. Vilket jättejobb för utredarna och vilken kostnad detta för vårt samhälle.
Senast redigerad av moshes 2021-02-08 kl. 01:54.
Citera
2021-02-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Instämmer. Verklig äcklig typ. Och allt vad Ahmed A fått utstå, knivskärningen som förstörde hans tarmar, så han började dricka, Ahmed A verkar han ha varit en oförarglig typ,
A.A blivit utsatt för 70 mordförsök innan han till sist lyckades allt enl Shebani.
Tack för att duktiga poliser äntligen lyckats få fram all den viktiga dokumentationen och all tung bevisning. Vilket jättejobb för utredarna och vilken kostnad detta för vårt samhälle.

Vad man kan skönja i utredningen är ju att Abdulazizz hotade Salam och om man nu ska tro chattar, även hotade att skada hans familj. Jag tror man ska vara försiktig med att tillskriva AA någon gloria.
Senast redigerad av NoF8 2021-02-08 kl. 08:47.
Citera
2021-02-08, 13:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad man kan skönja i utredningen är ju att Abdulazizz hotade Salam och om man nu ska tro chattar, även hotade att skada hans familj. Jag tror man ska vara försiktig med att tillskriva AA någon gloria.

Det stämmer att han tjafsat med Salam i nån chat osv. men jag tror att han levde ett väldigt ensamt liv sista året eller så, och saknade nog helt våldskapital också. Har en källa som säger att hen jobbat med Ahmed i nån slags jobb-program, alltså försökt hitta arbete åt honom (inte via AF utan något annat) och att han försökt lämna all kriminalitet bakom sig. Säger källa, men självklart finns det många som sagt så och inte gjort det. Vad jag minns har han inte varit inblandad i grov kriminalitet på väldigt länge. Inte för att glorifiera honom, men jag skulle säga att han tillhör en annan division än många av de som blivit mördare i Malmö senaste 10 åren eller så.
Citera
2021-02-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Ah, det är honom man pratar om i nån chatt att han har 99 liv eller nåt liknande! Tack för infon. Ja, Shebani känns som en riktigt vidrig typ och är extremt grandios, jag är övertygad om att han åker dit så det stänker om det.
Citera
2021-02-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det stämmer att han tjafsat med Salam i nån chat osv. men jag tror att han levde ett väldigt ensamt liv sista året eller så, och saknade nog helt våldskapital också. Har en källa som säger att hen jobbat med Ahmed i nån slags jobb-program, alltså försökt hitta arbete åt honom (inte via AF utan något annat) och att han försökt lämna all kriminalitet bakom sig. Säger källa, men självklart finns det många som sagt så och inte gjort det. Vad jag minns har han inte varit inblandad i grov kriminalitet på väldigt länge. Inte för att glorifiera honom, men jag skulle säga att han tillhör en annan division än många av de som blivit mördare i Malmö senaste 10 åren eller så.

Men, varför vill han åt honom? Det var någonting med nån tjej tyckte jag att jag läste i chattarna?
Citera
2021-02-08, 16:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Men, varför vill han åt honom? Det var någonting med nån tjej tyckte jag att jag läste i chattarna?
Sök på Helin i FUP. Hon dejtade Salam någon några ggr percis där det tog slut med AA.

Har tänkt tanken att AA såg vilka som sköt 16 åringen AO och fotade offret och sedan försökte pressa MGM på pengar.
Citera
2021-02-08, 19:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Som jag minns det finns det en chat mellan Jazz och Salam där Jazz anklagar Salam för att stöta på Jazz ex. Salam säger åt Jazz att hålla koll på sin tjej/ex istället för att tjafsa med Salam om det och jag tror Jazz typ bad om ursäkt för att han tagit upp det med Salam.
Citera
2021-02-08, 19:14
Medlem
Citat:
Det har väckts åtal 2 gånger i detta fall. Först när Jawad dömdes för mord. Vid den rättegången hade de inte fått tag i anstiftaren, alltså Salam. Nu har åtal väckts på nytt med nytt material i FUP, dock är delar under sekretess.

Vad har man sekretessbelagt och vad är orsaken? Är det fortfarande någon på fri fot som man jagar?
Citera
2021-02-08, 19:26
Medlem
Citat:

Citat:
Som jag minns det finns det en chat mellan Jazz och Salam där Jazz anklagar Salam för att stöta på Jazz ex. Salam säger åt Jazz att hålla koll på sin tjej/ex istället för att tjafsa med Salam om det och jag tror Jazz typ bad om ursäkt för att han tagit upp det med Salam.

Så var det. Därefter knivhögg SS AA, alldeles i onödan kan man tycka. Men är man psykopat så är man. AA berättade sedan för polisen vem som knivhögg honom. Det togs inte väl emot. Men han tog därefter tillbaka allt när han kryat på sig en smula. När SS bestämde sig för att mörda AA låg dessa händelser flera år tillbaka i tiden. Han var tom så fixerad att han inte la ner, trots att de skjutit en oskyldig 16-åring av misstag.

Som jag minns det. Märklig historia.
Citera
2021-02-08, 19:36
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så var det. Därefter knivhögg SS AA, alldeles i onödan kan man tycka. Men är man psykopat så är man. AA berättade sedan för polisen vem som knivhögg honom. Det togs inte väl emot. Men han tog därefter tillbaka allt när han kryat på sig en smula. När SS bestämde sig för att mörda AA låg dessa händelser flera år tillbaka i tiden. Han var tom så fixerad att han inte la ner, trots att de skjutit en oskyldig 16-åring av misstag.

Som jag minns det. Märklig historia.

Ja, Salam har klart psykopatiska drag, verkar riktigt vidrig. Jazz var med om ett mordförsök till där han lyckades gömma sig på toaletten i sin lägenhet. Han bodde i skyddat boende också, fan vet om det inte var han som bodde med några andra i en gigantisk lägenhet vid Skeppsbron där de misskötte sig, gömde narkotika och Cobra8-bangers osv.

Ja, HELT sjukt att Salam gick vidare med mordet på Jazz efter att Obaid sköts av misstag, det är fan något av det sjukaste som hänt i Malmö förutom mordet på Karolin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in