Citat:
Nej.
Vi ska vaccinera så många som det krävs.
Men att vaccinera personer under 18 år är inte aktuellt - inte vad jag vet iaf?
Hur man än gör så blir det problem för man vet inte 100% vad som skulle hända vid det andra agerandet.
Skiter man i vaccineringen så dör det fler och fler får problem med långtids-covid osv = REGERINGEN OCH TEGNELL ÄR MÖRDARE!!!! AVGÅ!!!
Vaccinerar man aggressivt så kommer fler få problem med biverkningar = REGERINGEN OCH TEGNELL ÄR MÖRDARE!!!! AVGÅ!!!
Som jag sa innan så tror jag att smittan och dödligheten kommer försvinna innan vi närmar oss gränsen på 18 år.
Säg att vi vaccinerar alla över 65 år och alla i riskgrupperna. Sedan börjar beta av årskullarna neråt. >55, >50, >45 osv.
När vi kommer ner mot >30 så tror jag att smittan kommer vara borta och viljan att vaccinera sig kommer sjunka rejält.
Det såg vi förra sommaren när smittan i princip var borta och det dog 2-3 om dagen. Väldigt mycket färre ville vaccinera sig. Sen blev det värre till vintern och fler ville vaccinera sig.
Hur snabbt det kommer gå vid vaccineringen vet vi ju inte men jag tror att långt från alla kommer vara vaccinerade till sommaren men tillräckligt många för att sommaren blir som förra sommaren om inte ännu lugnare.