2021-02-09, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, tiden går. Har han inte kvar (eller hade snarare) sitt jobb, eller har bytt jobb, så är risken uppenbar att han inte har kvar den vita pickupen.

Mellan tummen o pekfingret så gör man inte som JS gjorde om man har sitt jobb i behåll o tjänar gott om pengar. Men det kan ju finnas annat som spelar in givetvis. Men deppig lär han ju ha varit allra minst.

Jag både tänker och tror att så där kan man bara göra om man inte(längre)har något att förlora. Det var då kanske droppen att grannarna trakasserade honom. Och eftersom han sköt sig själv också så hade han nog redan tänkt på att lämna in.
Jag har inte kollat om det kommit ut fler uppgifter kring hans liv vid tiden för dådet? I förrgår såg jag någon som skrev att han nyss skulle ha mist sin fru, men samtidigt skrev någon annan att han aldrig haft en egen familj, att han alltid levt ensam.
Har du kollat?
Citera
2021-02-09, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hennes man hette ju James, och de som heter James brukar få smeknamnet Jimmy !
Är det dock inte lite roligt hur hon neger kärringen gapar Jimmy i videon?

Som om hon var hans älskarinna eller nåt

JIIMM E E YYY !
Citera
2021-02-09, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Om man tittar på denna https://www.the-sun.com/wp-content/u...0633819588.jpg bilden, längst upp i överkant, så ser det ut som att Spaide har backat undan sin bil för att kunna skotta på den lilla platsen där hans bil tydligen brukar stå. Det är samma plats som paret Goy skottar sin snö till och Spaide kommer också i videon från det hållet, med en skyffel i handen.
Spaide ser alltså ut att skotta bort snö medan paret Goy hela tiden fyller på.

Spaide verkade vilja ha sin bil där, istället för uppe på sin stora parkeringsplan och kanske är det som så att paret Goy(alltid) tyckt att hans bil kunde stå uppe vid huset och så att de fick någonstans att göra sig av med sin snö? Spaide satte sig på tvären och konflikten var ett faktum?
Säga vad man vill om Spaide, men han ser inte direkt ut att vara den medgörliga och lättsamma typen, nu när Lonnrot låtit oss se en bild på honom.

Fru Goy skrek ju "you don't know how to talk to somebody", d.v.s. "du vet ju inte hur man pratar med folk". Jag tänker mig att det är precis som du säger, att Spaide var omedgörlig. Autister brukar ju ofta vara väldigt skitnödiga med rutiner, så det är inte otänkbart att bilen i hans värld helt enkelt bara MÅSTE stå på den plats den brukar stå och alltid har stått - saken går liksom inte ens att diskutera för då skakas hela hans tillvaro i grunden. De pressade honom, han fortsatte med sitt rigida sätt vilket provocerade paret Goy till att bli otrevliga och därifrån eskalerade situationen till en punkt där Spaides all uppdämda frustration och ångest kom till utlopp i ett sista, extremt försök att skapa ordning i sitt inre kaos.

Citat:
Ja, tiden går. Har han inte kvar (eller hade snarare) sitt jobb, eller har bytt jobb, så är risken uppenbar att han inte har kvar den vita pickupen.

Mellan tummen o pekfingret så gör man inte som JS gjorde om man har sitt jobb i behåll o tjänar gott om pengar. Men det kan ju finnas annat som spelar in givetvis. Men deppig lär han ju ha varit allra minst.

Jag är övertygad om att denna otäcka händelse är en indirekt konsekvens av coronafejkdemins sociala och psykologiska påverkan på folk. Särskilt i USA är vanligt folk på många håll nu fruktansvärt pressade.
Senast redigerad av Agens56 2021-02-09 kl. 06:09.
Citera
2021-02-09, 09:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag både tänker och tror att så där kan man bara göra om man inte(längre)har något att förlora. Det var då kanske droppen att grannarna trakasserade honom. Och eftersom han sköt sig själv också så hade han nog redan tänkt på att lämna in.
Jag har inte kollat om det kommit ut fler uppgifter kring hans liv vid tiden för dådet? I förrgår såg jag någon som skrev att han nyss skulle ha mist sin fru, men samtidigt skrev någon annan att han aldrig haft en egen familj, att han alltid levt ensam.
Har du kollat?

”Kollat” har jag inte men jag har inte stött på ngn uppgift att han skulle vart gift eller haft sällskap nu. Han hade systrar och en bror, en brorson han umgicks en del med och en far i livet. Det hindrar inte att han varit gift tidigare förstås.

Möjligen var det mamman som dött nyligen...
Senast redigerad av Lonnrot 2021-02-09 kl. 09:14.
Citera
2021-02-09, 09:42
Medlem
snegdas avatar
Någon som vet var man kan se videon nu när den är nedtagen?
Citera
2021-02-09, 10:19
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snegda
Någon som vet var man kan se videon nu när den är nedtagen?

Finns här:

https://crazyshit.com/cnt/medias/803...e-murder-in-pa
Citera
2021-02-09, 11:32
Citat:
Har du kollat?
Jag läste att en av sakerna de mobbade honom för var att han skilt sig och att det var hans fel. Vet inget om sanningshalten.
Citera
2021-02-09, 11:40
Medlem
hjaelploskilles avatar
USA är helt jävla sinnessjukt
Citera
2021-02-09, 12:48
Medlem
Snön beslagtogs men försvann ur bevisrummet, kvar fanns en blöt fläck

ontopic
vilken brottsrubricering hade det blivit för grannarna att lämna snö på hans tomt?
Citera
2021-02-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Snön beslagtogs men försvann ur bevisrummet, kvar fanns en blöt fläck

ontopic
vilken brottsrubricering hade det blivit för grannarna att lämna snö på hans tomt?

I Sverige borde väl egenmäktigt förfarande vara den brottsrubricering man kan använda.
Citera
2021-02-09, 13:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har du kollat?

Här är mamman:
https://www.echovita.com/us/obituari...spaide-9441827

Barnbarnen anges som ”Dere*k, Bry*onna, C*he, Eryc*ea and Jayd*en”.
Citera
2021-02-09, 14:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har du kollat?

Citat:
Här är mamman:
https://www.echovita.com/us/obituari...spaide-9441827

Barnbarnen anges som ”Dere*k, Bry*onna, C*he, Eryc*ea and Jayd*en”.

Jag hade sparat en del energi om jag hade läst lite noggrannare i texterna från början. Men det är så myvket slagg därute.

Brorsonen som anges i media anges ofta som Jad*en. Det finns minst en sån som springer marathon i tävlingstempo i 40-åren. Och en annan i femtioåren. Eller hur det var. Åtm en bor i ber*wick. Men han stavas alltså också Jay*den. Men det är nog inte hela världen. Det väsentliga är nog att (lokalmedia anger att) JS föredrog att umgås med den brorsonen. För den andre ”brorsonen” (till en syster kan man tro) är nog denne kille ändå:
https://www.justice.gov/usao-mdpa/pr...d-bank-robbery

Söker man på hans namn dyker bilder upp där han vallas för ett rån mot banken i Plains Twsp.

Det är lite myvket sammanträffande för att inte stämma. Och lite F F Copp*ola över allt.

Skulle jag gissa.

Är det samme kille så ha han suttit inne tidgare också:
https://www.corrections1.com/contrab...JgB5sRcQiC6ji/

Nu lyckas jag inte bena ut exakt vad som hänt när o varför men om det verkligen är den andre ”brorsonen” och han döms till 14 år 2019, o mormor (mamman till JS) dör samma år, så är det klart att det väger in i tragedin också...
Senast redigerad av Lonnrot 2021-02-09 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in