2021-02-08, 23:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Var i rättegångsbalken finner du att ett yttrande måste innehålla laghänvisning för att domstolen ska döma enligt denne?

Frågan var då alltså, var i Esbjörns svaromål nämns denna lag till hans försvar?
Kan du inte svara på denna mycket enkla fråga?
Senast redigerad av trngw 2021-02-08 kl. 23:17.
2021-02-08, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, all din information kommer från Mållgan och Mållgan, det vet vi redan

Till skillnad från dig så tar jag min information från kända källor och när jag spekulerar så är jag tydlig med det. Inte heller sprider jag medvetet en massa lögner som du gör hela tiden. Att du tror att det du säger som kommer från Mållgan och Mållgan är sanning, gör det inte mindre lögnaktigt.

Skrattretande. Allt jag skrivit har jag fått information om eller så vet jag det själv.
Ni är ju patetiskta i er fanatism över att rentvå Ebba till varje pris, ni bara tror-tycker-gissar om det mesta här.
Ni visste inte ens att Niklas Thor inte bor vid sjön utan har det som ett fritidshus, han lever och bor till vardags i Uppsala, vilket jag skrivit från ruta ett här och fått så mycket skit av er ang det, jag skrattar gott var gång jag besöker denna tråd minst sagt.

En notis:
Även sett honom och hela Sirius A-lag med ledare via jobb, men det var innan Coronan.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-08 kl. 23:37.
2021-02-08, 23:33
Avslutad
Citat:
Frågan var då alltså, var i Esbjörns svaromål nämns denna lag till hans försvar?
Kan du inte svara på denna mycket enkla fråga?

Du ställer en felaktig fråga, som inte går att svara på.
2021-02-08, 23:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag läste om det där förra veckan. Det är så att ett avtal om villkor för fastighet kan ses som ett testamente, bara det uppfyller alla tillämpliga formkrav. Det fanns ganska väl beskrivet på någon hemsida. Ska se om jag kan återfinna det.

Och innehåller villkor att försäljning inte sker
Och är bevittnat av två utomstående.
Och skrivs samtidigt som gåvan
Och är inskrivet i fastighetsboken
Men vem som ska ärva får inte registreras.
Arvet sker i så fall genom testamente, men bröstarvingar kan finnas som ändå ärver allt.
Arvtagaren kan även dö innan ägaren han kräver ska testamentet honom huset.
Då är det ändå rökt med det arvet.
2021-02-08, 23:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Skrattretande. Allt jag skrivit har jag fått information om eller så vet jag det själv.
Ni är ju patetiskta i er fanatism över att rentvå Ebba till varje pris, ni bara tror-tycker-gissar om det mesta här.
Ni visste inte ens att Niklas Thor inte bor vid sjön utan har det som ett fritidshus, han lever och bor till vardags i Uppsala, vilket jag skrivit från ruta ett här och fått så mycket skit av er ang det, jag skrattar gott var gång jag besöker denna tråd minst sagt.

En notis:
Även sett honom och hela Sirius A-lag med ledare via jobb, men det var innan Coronan.
https://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=niklas%20thor%20marielund
2021-02-08, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
https://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=niklas%20thor%20marielund

Skrattar nu än mer, får ont i magen på riktigt, detta har ni tryckt på sen ruta ett också att han är skriven i fritidshuset, svar ja, det vet alla.
Men han bor inte där, tror jag dör av skratt.
Han bor och lever i ett exklusivt flerfamiljshus inne i Uppsala, ett väldi fint område!
2021-02-08, 23:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du ställer en felaktig fråga, som inte går att svara på.

Som sagt, du har väldigt svårt att förstå.

Det är inget fel på frågan, det är bara du som antingen inte vill svara på den eller är för korkad för att göra det. Svaret på frågan är extremt enkelt. Alla som läst Esbjörns svaromål vet svaret. Men inte du ...

Men men, det visar bara att du inte förstår någonting av det du försöker göra gällande och att du inte har en susning vad du pratar om. Vi får väl nöja oss så då.
2021-02-08, 23:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Och innehåller villkor att försäljning inte sker
Och är bevittnat av två utomstående.
Och skrivs samtidigt som gåvan
Och är inskrivet i fastighetsboken
Men vem som ska ärva får inte registreras.
Arvet sker i så fall genom testamente, men bröstarvingar kan finnas som ändå ärver allt.
Arvtagaren kan även dö innan ägaren han kräver ska testamentet honom huset.
Då är det ändå rökt med det arvet.

Ja i fallet Matz/Esbjörn är det inte aktuellt. Dom har klantat till det osedvanligt mycket, dom två grabbhalvorna.

Det var mer generellt att det finns en sådan möjlighet, som jag avsåg där.
2021-02-08, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tråden har verkligen lockat fram forumets skarpaste hjärnor. Experter i juridikens snåriga språk, fastighetsaffärernas okrönta kungar.

Så du menar att Niklas inte bor och lever inne i Uppsala i ett väldigt fint flerfamiljshus?
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-08 kl. 23:57.
2021-02-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jo det kan du få skrotat men kostar som sagt 5.000:- - 10.000:- per bil.
Först kronofogden, sen bärgningsbil, sen transportstyrelsen och slutligen skrotning.
Hur skulle annars Ebba få bort bilarna tror du?

Först kronofogden? Och de gör vad?
Och bärgningsbilen gör vad på vems begäran?

Och vem ska du betala 5000?

Jag hade en skrotbil på min gård, som en tidigt hyresgäst lämnat, en skrothandlare tog den.
Inget snack om saken, de skulle lysa den (vad det nu innebar) och det var inga problem.
Inget alls om någon kostnad för mig.
2021-02-09, 00:05
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så du menar att Niklas inte bor och lever inne i Uppsala i ett väldigt fint flerfamiljshus?

Han får väl bo var f-n han vill?! Själv bor jag numer i Singapore. 27 grader (varmt) idag. Fuktigt, taskig tidsskillnad mot Sverige, inte min smak., men jag har valt det själv.

Ebba får också köpa vad hon vill, var hon vill, när hon vill. Det behöver inte motiveras. Alls.

Det intressanta just nu är var 17 Binninges värdering av den The Hamptonslika fastigheten blivit av.
2021-02-09, 00:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Det här måste bara bevaras till eftervärlden om artikeln skulle låsas. Utan att ens ha talat med Esbjörn drar Binninge slutsatsen till tidningen Expressen att hans klient är årets mest lågbegåvade idiot som förvisso klarat av att göra en polisanmälan, men som inte förstått att polisen hållit förhör med honom
"- Jag blir en smula förvånad när du berättade för mig att min huvudman varit på ett förhör, det är först nu som jag förstår att det hållits ett förhör med honom. Det verkar inte som han själv förstått det.

Utredningen är nedlagd. Åklagaren har kommit fram till at Ebba Busch inte gjort något olagligt.

– Jag kan ha en förståelse för att det är svårt för utredaren att få fram klara fakta på bordet gällande denna händelse och att man beslutar att lägga ned förundersökningen."
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/

Inför allmän beskådan. Det kanske hade varit snyggare att tala med Esbjörn först. Nu vet väl Esbjörn att det kostar honom minst 500 spänn bara Binninge lyfter telefonluren och pratar med honom, så varför ringa och berätta att polisen hållit förhör med honom i ett ärende som ligger utanför tvisten? Frågan är, vet Esbjörn om att han snart ska på en annan rättegång angående bilolyckan? Kanske borde Binninge rädda honom från det på något vis? För inte ska det väl vara så att Esbjörn, att döma av Binninges beskrivning av honom, med samma intellektuella förmåga som en femåring ska stå där inför åklagare och nämndemän alldeles själv? Esbjörn kommer ju inte förstå att han blivit dömd

Förvånande att Brännström på Expressen utan problem och utan att ifrågasätta fakta gärna utmålar Esbjörn som senildement och lätt hjärnskadad dysfunktionell farbror. Kommer Brännström att bevaka rättegången mot Esbjörn för bilolyckan och bilda sig en egen uppfattning? Känns lite som agendajournalistik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in