2021-02-08, 20:59
Medlem
Leipreachans avatar
Rickard är äcklig. Hela hans personlighet får mig att rysa.
Citera
2021-02-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Rickard är äcklig. Hela hans personlighet får mig att rysa.
Jag tycker han har varit mera gnällig än äcklig.
Citera
2021-02-08, 21:55
Avslutad
Har inte orkat kommentera dagligen men några reflektioner från de senast dagarna:

- Helt OK av Märy att vilja ge de som är sämst på att snickra chansen. Dock borde hon då ha säkrat upp med extra inspektioner av deras byggen. Kvalitetskontroller är nödvändiga när man har oerfaren arbetskraft, det borde hon som chef veta.
- hon borde lagt mer tid på att arbetsleda och mindre tid på att gå runt och skvallra och tänka högt om kämpar
- väldigt slarvigt att missa antal korvsorter

= de missade uppdragen var Märys fel

+ Kul att storbondeveckan verkar ha skapat osämja mellan Märy o Di Leva
+ Robin har gjort en jäkla resa på kort tid - från förvisad till Torpet till storbondens förtrogne

Kommer det in många torpare till Farmen från veckans gårdskamp kan Torparna ta makten på Farmen. Jennifer, Barpianisten och självaste Törpe lär slå sig ihop med Robin och Malin. Go Törpe!

Di Leva och Linnéa som jag gillade förut har verkligen visat dåliga sidor. Jag tror på gårdskamp för Linnea, Märy, Daniel och Henrik. Dags för de stora elefanterna att falla nu.
Citera
2021-02-08, 22:10
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det finns minst 2 st som KAN snickra men likväl så misslyckas man i att inte se till att byggen för hästarna inte har spik som sticker ut farligt (enligt Wincent) ... Är inte det sabotage? Ok. Ni i tråden tycker inte det - men jag ser det så.
Men herregud. Ingen av snickarna arbetade på hästskjulet och kan således inte veta ifall det sticker ut spik eller inte!!! Det är inte deras uppgift att gå runt och inspektera varenda bygge, det får storbonden göra som har det yttersta ansvaret

Då får vi hoppas att negativa-Rille dyker upp på farmen. Hade gärna bytt ut Linnea mot honom
Citera
2021-02-08, 22:22
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Då får vi hoppas att negativa-Rille dyker upp på farmen. Hade gärna bytt ut Linnea mot honom
Eller att alla torpare utom Rickard vinner, vore kul. Istället får han sällskap av sina hatobjekt Erik, Mary och Pernilla.
Citera
2021-02-08, 22:33
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Eller att alla torpare utom Rickard vinner, vore kul. Istället får han sällskap av sina hatobjekt Erik, Mary och Pernilla.
Då hade han imploderat

Tog reda på att mannen med traktorn och det röda skägget heter Hans egentligen, har alltid trott att karljäveln hetat Vincent i förnamn
Citera
2021-02-08, 23:31
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Pernilla är lika knivskarp som vanligt i sina utläggningar. ”Ju mer vi får, desto mer gynnar det oss”. Klassisk Pernilla-analys.
Hahaha, med sin mörka röst
Citera
2021-02-09, 00:23
Medlem
zannazezzs avatar
Vidrigt att utnyttja fina Malin och tro att dom kan påverka hennes val. Hoppas hon väljer Mary och DiLeva
Citera
2021-02-09, 02:06
Bannlyst
Jag hoppas att Malin sätter Linnea och Mary som gårdskämpar.

Sen kan hon dra lott eller föra en dialog med männen om vilka två som blir deras gårdskämpar. Philip kan få vila eftersom han redan har varit gårdskämpe och kommer bra överens med både Malin och den utslagna Nageln (som gjorde Malin till storbonde).

Erik är inte med på varken någon lott eller i någon dialog utan blir förstekämpe och åker hem med dunder och brak mot vilken man han än väljer eftersom dom andra tar honom i både styrka och teknik och får välja gren.

Förhoppningsvis fastnar både Mary och Linnea på Torpet. Törpet och Jennifer kommer tillbaka.

Rickard får gärna torska och bli kvar på Torpet med Mary, Linnea och en stackare till.

Hej då Erik.

Edot: Visst heter han Erik, han som delade storbondestugan med Mary?
Citera
2021-02-09, 05:24
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Undra om de ska få handla något för det de får av uppdragen i pengar, typ någon marknad eller så, det ska bli spännande att se.
Va, nej, varför tror du de?

Jag tror de ska bygga en önskebrunn och slänga slantarna i.

Karin verkar vara en sån tjej som med lätthet kan suga av dig efter att penis varit i bajskorvshålet
Citera
2021-02-09, 10:00
Medlem
fan vad nice det hade varit om mary blir gårdskämpe och brännskadan väljer henne och förlorar fan vad jag skulle njuta
Citera
2021-02-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Så var trojkan igång av att jaga ett svart får i denna tråden = det blev jag tydligen! Flera har yttrat sig i inlägg om att jag inte fattar ngt och inte ska yttra mig - men seriöst - det bekommer inte mig vad ni tycker!

Det som jag menar med sabotage är: Honung har ätits ur burken. Smöret försvann som skulle ha funnits till att laga rånen. Det finns minst 2 st som KAN snickra men likväl så misslyckas man i att inte se till att byggen för hästarna inte har spik som sticker ut farligt (enligt Wincent) ... Är inte det sabotage? Ok. Ni i tråden tycker inte det - men jag ser det så.

Vad gälle korvuppdraget så tror jag som er andra att Märy inte kom ihåg att förmedla uppdraget rätt = hon misslyckades i det.

Kommer ni ihåg Twisten jag skrev om i ett inlägg vad gäller Torpet? Om att det troligen kommer att bli alla på Torpet som får tävla mot flera farmare? Kolla bakåt i tråden och kika på framtida avsnitt angående Gårdskampen

Du är så fantastiskt duktig på att titta med bara ena ögat och dessutom alternera mellan höger/vänster) så att jag skulle vilja uppleva världen som du gör. Helt obrydd av fakta har du dina egna känslor av vad som sker. Får en känsla av att du pysslar med annat samtidigt som du "tittar" på tv...Sen att du besvarar folks kommentarer med garderobens alla offerkoftor på, samtidigt som du hävdar att du inte bryr dig!? Du ska vara sextio +? Beter dig seriöst som min tolvåring på många sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in