2021-02-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du påstod att jag ljög, sluta lipa när du får svar som du ropar.

Du ljög ju vad ska jag annars kalla dig, du skrev att man inte kan lämna tunnor med okänt innehåll på en åvc, det kan man visst, har själv gjort det i Uppsala faktiskt.
Det var lögnen.
Sen började du slira på sanningen genom att antyda att jag hävdat att man kan lämna hela bilar på åvc, vilket jag aldrig gjort. Det är inte en direkt lögn men fult debattekniskt.
2021-02-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Fråga du istället Anticimex som tillbringade 2 dar på fastigheten, om kostnaden är propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
blir ingen fulsanering, utan en riktigt gjord enligt vad Anticimex rapport visar för åtgärder.
Den andra hälften runt sjön (som inte är kristna då) och Marielunds vänner är MP och riktigt miljömedvetna, där blir ingen fulsanering vännen.
Har du läst rapporten från Anticimex och där sett vilka kostnader som är hänförliga till sanering av tomtmarken?

Utifrån vad Anticimex skriver på sin hemsida så lär en sådan kostnadsredovisning lysa med sin frånvaro.

Citat:
Detta gör vi inte vid en besiktning.
De områden som ligger utanför bostadsbyggnaden, som exempelvis altan och tomtmark, brukar vara undantagna från besiktningen om inte annat är överenskommet.

https://www.anticimex.com/sv-se/privatkunder/vara-tjanster/overlatelsebesiktning/
2021-02-08, 14:15
Medlem
Reimers avatar
Senaste dagboksbladet, det har hänt lite i alla fall, Ebba Buschs ombud har fått tillgång till E*björns journaler det det ut som.

Någon värdering har inte inkommit från Binninge.

https://docdro.id/JsU5at7
2021-02-08, 14:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det kan nog stämma, men ser inte riktigt att det handlar om en kostnad på 300 000kr i "sanering".
Vad är inräknat i det? Är det en höftning utan motivering...

Bilarna kan inte räknas som en kostnad alls ens....

Tror Anticimex som gjorde bl.a sanerings kostnads utredningen under 2 dagar kan svara bättre åt dig.
Skrotbilar är en mycket stor kostnad att bli av med på legal väg, via kronofogden, bildemonteringen och transportstyrelsen ca 5-10.000:- styck beroende på vilken bildemontering
2021-02-08, 14:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Noll koll, tydligen.

Stämningen avser sk "bättre rätt", dvs att domstolen skall avgöra vem av Ebba (som har ett avtal med Esbjörn om köp) eller Esbjörn (som har ett avtal med Ebba om försäljning) som har bättre rätt till fastigheten.
Jaha så Ebba vill alltså fortfarande ha fastigheten. Det var som fan. Hon som så stort sa sig villig att dra sig ur affären eftersom gubben ångrat sig. Det kan ju inte rätten ändra på om hon bara vill gå gubben till mötes oavsett vilka papper det finns.
2021-02-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du ljög ju vad ska jag annars kalla dig, du skrev att man inte kan lämna tunnor med okänt innehåll på en åvc, det kan man visst, har själv gjort det i Uppsala faktiskt.
Det var lögnen.
Sen började du slira på sanningen genom att antyda att jag hävdat att man kan lämna hela bilar på åvc, vilket jag aldrig gjort. Det är inte en direkt lögn men fult debattekniskt.

Problemet med att ljuga på Fb är att det är lätt att avslöja.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du lyckas lämna ett gäng skrotbilar och några fat med okänt innehåll till åvc så kan man inte annat än gratulera dig till ditt val av boendeort. Där jag bor går det inte. Förmodligen inte i Uppsala heller.
2021-02-08, 14:23
Medlem
trngws avatar
Uppsala Tingsrätt är lite slarviga, det är illa för att vara en domstol. De skickade inte över det begärda dagboksbladet. Däremot fick jag aktbilaga 34.

Av den framgår det att Esbjörn nu har fått en god man utsedd.

Därtill tycks det som att Binninge inte förstår skillnaden på en hyresrätt och en bostadsrätt. Men det är väl ingen överraskning att han inte är någon av de skarpare knivarna i lådan.

Binninge har alltså valt att skicka in dokumenten till domstolen, trots att så inte var nödvändigt. Lite bakvänt kan tyckas eftersom han därtill begär sekretess.

https://docdro.id/llZDXte
2021-02-08, 14:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Senaste dagboksbladet, det har hänt lite i alla fall, Ebba Buschs ombud har fått tillgång till E*björns journaler det det ut som.

Nämen se där, du fick dagboksbladet, Jag fick aktbilaga 34, då får vi se om någon av oss får resterande aktbilagor
2021-02-08, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Så bra, då kan Ebba och Katrin påbörja Ebbas reträtt från denna affär och hur Ebba ska kunna rädda så mycket som möjligt av sitt rykte.
Att använda Esbjörns sjukdom som skäl blir ivf en bra början på att reparera hennes fatala brist på empati hos gemene man.
2021-02-08, 14:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nämen se där, du fick dagboksbladet, Jag fick aktbilaga 34, då får vi se om någon av oss får resterande aktbilagor

Jag har efterfrågat dem, lär väl sekretessprövas först men förhoppningsvis ramlar de ned i mailen snart.

Men visst var det väl en bostadsrätt som E*björn avyttrade i Västerås?
2021-02-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Uppsala Tingsrätt är lite slarviga, det är illa för att vara en domstol. De skickade inte över det begärda dagboksbladet. Däremot fick jag aktbilaga 34.

Av den framgår det att Esbjörn nu har fått en god man utsedd.

Därtill tycks det som att Binninge inte förstår skillnaden på en hyresrätt och en bostadsrätt. Men det är väl ingen överraskning att han inte är någon av de skarpare knivarna i lådan.

Binninge har alltså valt att skicka in dokumenten till domstolen, trots att så inte var nödvändigt. Lite bakvänt kan tyckas eftersom han därtill begär sekretess.

https://docdro.id/llZDXte
Avyttring av en hyresrätt?
2021-02-08, 14:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Esbjörn gick alltså dit på Ebbas initiativ, att Esbjörn sökt köpare kan du väl verifiera? Hon bjussade på kaffe och kaka många gånger för att snärja honom, sen affären verkade vara i hamn drog hon sig undan och gjorde sig oanträffbar.

Esbjörn hade ingen aning om att denna orm till kristdemokrat i själva verket var en hänsynslös och kallhamrad livetsordare.

"Hen" är en hbtq-konstruktion med ett politisk syfte att göra människor könslöst identitetslösa och används endast av osjälvständigt lealösa dumhuvuden för att visa politisk korrekthet och följsamhet.

Den korrupta Svenska Akademien är ingen tillförlitlig auktoritet.

Det får vara hur det vill med hen då ingen ännu vet vem hen var.
Beträffande att Esbjörn sökt köpare finns redan bevis för detta.
Esbjörn gick till Ebba för att han av en bekant, som säljare blivit inbjuden till en köpare inte av något annat skäl.
Den som gjorde sig oanträffbar med 390.000:- på banken var väl Esbjörn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in