2021-02-08, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Han har inte behållit pengarna, när det hela blev till en stämningsapparat så går det ju inte bara skicka tillbaka pengarna. Affären är i stå, och saker får vara som de är ett tag. Dvs handpenningen är betald.

Varför går det inte att skicka tillbaka pengarna menar du?
2021-02-08, 10:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ljuger? Om jag går till ett möte, är där men tackar för mig och går iväg innan det börjar av någon anledning.
Då har jag INTE skitit i mötet.

Det har hänt mig, dubbelbokat - bara dykt upp, kastat ut visitkort och sagt att jag tyvärr måste vidare.
Sket jag i mötet då? OM jag bara åkt till möte #2 utan att säga nåt DÅ hade jag skitit i mötet.

Säger det igen, känd fakta - som jag minns det (och flera med mig) så blev inte mötet av för Esbjörn inte gillade hur det skulle bli avseende sällskap. MINST Binninge på telefon borde förstås mycket väl kunna sagt till och avbokat mötet och sagt detta muntligen. DÅ HAR MAN INTE SKITIT I MÖTET.

Så du får nog hittat nån fakta eller referens där du har stöd för din tolkning.
Tills dess har du bara en agenda att sprida fina ord och tro att du vinner nåt.

Det är du som har att bevisa dina påståenden. Nu har du lagt till dubbelbokning och visitkort. Vilken dubbelbokning hade Esbjörn och vad var det för visitkort han lämnade?

Men det spelar ingen roll vilken ursäkt han inte hade, han sket i mötet. Och ja, om du dyker upp, säger sorry jag är dubbelbokad, och lämnar övriga vind för våg, då har du skitit i mötet. Om du inte hade skitit i mötet, då hade du hört av dig i förväg, informerat om problemet, OCH FÖRESLAGIT EN NY TID OCH KOMMIT PÅ DEN.
Det hade du vetat, och det hade varit en självklarhet för dig, om du någonsin hade haft några möten att gå på. Det är så man gör när man är en av huvudpersonerna. Men det gjorde inte Esbjörn, för han sket i mötet. Han sket i mötet för att hans "nära & kära" gick bakom ryggen på honom. Och istället för att erbjuda en ny tid, vägrade han vidare kontakt. Han inte längre bara sket i mötet, han sket i allt.

Den bilden du målar upp är ditt egna påhitt enbart för att försöka stödja dina påhitt, rena lögner alltihop från början till slut.

Läs på fakta istället! Du kan ju börja med att lära dig namnen på de inblandade!
Senast redigerad av trngw 2021-02-08 kl. 10:51.
2021-02-08, 10:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du har haft många fullständigt ointelligenta inlägg i tråden men detta slår dem alla med råge!

Det inlägget står i relation till ditt inlägg
2021-02-08, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är du som har att bevisa dina påståenden. Nu har du lagt till dubbelbokning och visitkort. Vilken dubbelbokning hade Esbjörn och vad var det för visitkort han lämnade?

Men det spelar ingen roll vilken ursäkt han inte hade, han sket i mötet. Och ja, om du dyker upp, säger sorry jag är dubbelbokad, och lämnar övriga vind för våg, då har du skitit i mötet. Om du inte hade skitit i mötet, då hade du hört av dig i förväg, informerat om problemet, OCH FÖRESLAGIT EN NY TID OCH KOMMIT PÅ DEN.
Det hade du vetat, och det hade varit en självklarhet för dig, om du någonsin hade haft några möten att gå på. Det är så man gör när man är en av huvudpersonerna. Men det gjorde inte Esbjörn, för han sket i mötet. Han sket i mötet för att hans "nära & kära" gick bakom ryggen på honom. Och istället för att erbjuda en ny tid, vägrade han vidare kontakt. Han inte längre bara sket i mötet, han sket i allt.

Den bilden du målar upp är ditt egna påhitt enbart för att försöka stödja dina påhitt, rena lögner alltihop från början till slut.

Läs på fakta istället! Du kan ju börja med att lära dig namnen på de inblandade!

Vad har ett eller annat stavfel att göra med sakfrågan, du vet ju exakt vad/vem G74 ändå menar.
Men förstår ju att när du inte kan bemöta hens inlägg utan inser att hen har rätt och du har fel så blir det kortslutning i din hjärna.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-02-08 kl. 11:00.
2021-02-08, 11:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han har inte behållit pengarna, när det hela blev till en stämningsapparat så går det ju inte bara skicka tillbaka pengarna. Affären är i stå, och saker får vara som de är ett tag. Dvs handpenningen är betald.

Så då gäller avtalet också ... ?

Det är mer regel än undantag att ekonomiska förehavanden regleras skyndsamt av respektive part i ett mål. Detta är en självklarhet av flera olika orsaker, inte minst före att visa domstolen att man gjort allt rätt från sin sida och allt som står i ens makt för att kunna göra rätt.

Här fallerar Esbjörn och hans ombud på så gott som alla punkter.

Att skita i att returnera handpenningen är bara ett.
Att skita i att informera Ebba om Esbjörns diagnos från 2010 är ett.
Att skita i att skicka in Barrys utredning så snart den var klar är ett.
Att skita i att skicka in alla de värderingar som Esbjörn/Binninge låtit göra är ett. Det lär vara minst tre värderingar vid detta laget utöver Binninges egen uträkning. Nämligen fastighetstaxerarens, värderingsinstitutets samt mäklarens. Alla tre värderingar som Binninge hänvisat till, men inte någon har dykt upp hos domstolen.
2021-02-08, 11:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vad har ett eller annat stavfel att göra med sakfrågan, du vet ju exakt vad/vem hen ändå menar.
Men förstår ju att när du inte kan bemöta hens inlägg utan inser att hen har rätt och du har fel så blir det kortslutning i din hjärna.

snacka om att inte bemöta sakfrågan ...
Senast redigerad av trngw 2021-02-08 kl. 11:03.
2021-02-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Varför går det inte att skicka tillbaka pengarna menar du?

"kan" är en sak, men vad ska hända tänker du?
Pengarna är en icke-fråga när det blivit ett rättsligt ärende.

Ebba godkänner en återbetalning av handpenning. Hur låter det?
Det blir lite som att hon godkänner en process att köpet går tillbaka... det blir iaf så man kan argumentera om det.

Hon godkänner INTE återbetalningen. Vad är det för pengar då? Ska Ebba sätta in de igen på Esbjörns konto.... och så ska de ta det en runda till... fram&tillbaka.
2021-02-08, 11:04
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det blir lite som att hon godkänner en process att köpet går tillbaka... det blir iaf så man kan argumentera om det.

Hon godkänner INTE återbetalningen. Vad är det för pengar då? Ska Ebba sätta in de igen på Esbjörns konto.... och så ska de ta det en runda till... fram&tillbaka.

Så hur ska du ha det? Kan Esbjörn skicka tillbaka pengarna eller inte?
2021-02-08, 11:06
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det här med att Esbjörn vände i dörren när det blev klart att han skulle ha en "ledsagare", som uppenbarligen inte kom tillsammans med Esbjörn, är lite spännande, och något som inte verkar ha diskuterats alls.

Att Esbjörn vände i dörren när detta framkom visar att Esbjörn inte kände till detta. Ty, hade han vetat om det hade det ju inte varit något konstigt för honom och ingen anledning att vända i dörren.

Hans ombud Binninge skulle vara med via telefon.

Min gissning är att Binninge skickat dit antingen Maggan eller Monika, utan att Esbjörn visste detta.

Binninge hade informerat Ebbas ombud om vilka som skulle närvara, och Esbjörn blev varse om detta när Ebbas ombud frågade Esbjörn om hans förkläde. Varpå han togs helt på sängen, naturligtvis blev upprörd, vände på klacken och gick.

Esbjörn hade så klart räknat med att få träffa Ebba utan Maggan eller Monika och även utan Binninge som han förmodligen visste inte skulle vara i Uppsala.

Esbjörns plan, tror jag, var att på detta mötet avsluta affären med Ebba. Men med ett förkläde närvarande skulle det inte funka. Så han la benen på ryggen.

Ja, det är min slutsats givet all känd information.

Någon som har några rimliga alternativa förklaringar, som passar ihop med kända fakta?
Det här har jag uppfattat på ett annorlunda sätt än vad du gjort. Jag har inte sett något som skulle indikera att Esbjörn inte kom tillsammans med den okände ledsagaren. Som jag förstått det dök de upp tillsammans till mötet, men redan när parterna skulle hälsa på varandra uppstod det problem när ledsagaren vägrade presentera sig. När det blev tjafs om detta vände Esbjörn och ledsagaren på klacken och gick därifrån.

Intressant är Esbjörns kommentar om det hela. På ett ungefär sa han, jag ville bara gå in och säga att jag ångrat försäljningen och sedan gå därifrån. För det första säger det att det inte varit något möte då de uppenbart inte ens varit i möteslokalen utan kontroversen uppstod redan utanför den. För det andra visar det att Esbjörn inte var villig att diskutera och reda ut sakerna utan satte sitt hopp till Ebbas utfästelse om att låta affären gå tillbaka om Esbjörn verkligen ville det.
2021-02-08, 11:07
Avslutad
Citat:

Du svamlar.

Frågan kvarstår, vad hindrar Esbjörn ur Esbjörns perspektiv att föra tillbaka pengarna?

På dig låter det som att han bara vinner på att föra tillbaka pengarna?
2021-02-08, 11:13
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Totalsaneras?
Som efter en industri med utsläpp i marken under lång tid,
Ska de ta dit en firma och gräva ända ner till berget, koka all jord så kolväten ångar av och.lägga tillbaka jorden? Sen gräva ur sediment i hela sjön och göra samma sak,

Ebba lär bli poppis om hon gör så.

Det jag tror du.menar är att Ebba tar dit 3 balter med en lastbil som kör lite bös till tippen för 30 spänn i timmen svart.
Sen ringer hon en skrot som tar bilarna gratis.
Tror hon betalar mellan 3 och 5 lax i lön och kanske lika mycket i bilhyra.

Intressant, precis vad som står om kostnaden i Anticimex rapport eller?

Du, det här ska göras riktigt och utan dina baltiska kontakter!
2021-02-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det här har jag uppfattat på ett annorlunda sätt än vad du gjort. Jag har inte sett något som skulle indikera att Esbjörn inte kom tillsammans med den okände ledsagaren. Som jag förstått det dök de upp tillsammans till mötet, men redan när parterna skulle hälsa på varandra uppstod det problem när ledsagaren vägrade presentera sig. När det blev tjafs om detta vände Esbjörn och ledsagaren på klacken och gick därifrån.

Intressant är Esbjörns kommentar om det hela. På ett ungefär sa han, jag ville bara gå in och säga att jag ångrat försäljningen och sedan gå därifrån. För det första säger det att det inte varit något möte då de uppenbart inte ens varit i möteslokalen utan kontroversen uppstod redan utanför den. För det andra visar det att Esbjörn inte var villig att diskutera och reda ut sakerna utan satte sitt hopp till Ebbas utfästelse om att låta affären gå tillbaka om Esbjörn verkligen ville det.
Det som är sorgligt och skamligt är att en äldre man som utmålas som dement inte har stöd från sitt sk ombud.Fjanten Binninge springer runt ute på Ebba:s tomt med tv:team och gangsteradvokater men sin egen klient kan han inte stödja vid ett möte trots att Binninge utan skam i kroppen pumpar den gamle mannen på pengar. Ren och skär skam!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in