2021-02-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så du har alltså inga källor alls till ditt påstående? Det är bara rent påhitt!?

Om man kommer och vänder i dörren så har man definitivt skitit i mötet.

När du inte ens vet vad Esbjörns ombud heter, då har du lite att läsa på. Birminge är inte precis en "felstavning" av Binninge.

Men som sagt, fram med dina referenser, eller finn dig i att betraktas som bara ännu en i högen av lögnare som saknar all form av trovärdighet.

LOL nu är det flera bud om vad som skedde - men det är bara jag som ska bevisa vad som sagts/gjorts?
Jaha...

DU däremot som använder en nedsättande värdering behöver inte ge någon referens alls.
Varför ska du ha en sådan fördel?

Du får ge en länk där det uttryckligen står att han sket i mötet.
= inte sa till, ingen annan heller. Det är att skita i mötet. Inget annat.
Du har inte så många möten i ditt liv kanske?

Om du sedan tycker att hans anledning är svag måsåvara. Men det är inte samma sak.
2021-02-08, 10:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL nu är det flera bud om vad som skedde - men det är bara jag som ska bevisa vad som sagts/gjorts?
Jaha...

DU däremot som använder en nedsättande värdering behöver inte ge någon referens alls.
Varför ska du ha en sådan fördel?

Du får ge en länk där det uttryckligen står att han sket i mötet.
= inte sa till, ingen annan heller. Det är att skita i mötet. Inget annat.
Du har inte så många möten i ditt liv kanske?

Om du sedan tycker att hans anledning är svag måsåvara. Men det är inte samma sak.

Jag konstaterar bara att du påstår en massa saker som står i strid med kända fakta och precis som övriga lögnare i tråden vägrar lämna referenser och samtidigt förnekar redan kända fakta och presenterade referenser.

Att du sedan inte vet vad det innebär att skita i ett möte är inget som stärker förtroendet för dig. Tvärtom, det är helt förbrukat. Du är bara ännu en som bara hittar på och ljuger.
2021-02-08, 10:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Det här med att Esbjörn vände i dörren när det blev klart att han skulle ha en "ledsagare", som uppenbarligen inte kom tillsammans med Esbjörn, är lite spännande, och något som inte verkar ha diskuterats alls.

Att Esbjörn vände i dörren när detta framkom visar att Esbjörn inte kände till detta. Ty, hade han vetat om det hade det ju inte varit något konstigt för honom och ingen anledning att vända i dörren.

Hans ombud Binninge skulle vara med via telefon.

Min gissning är att Binninge skickat dit antingen Maggan eller Monika, utan att Esbjörn visste detta.

Binninge hade informerat Ebbas ombud om vilka som skulle närvara, och Esbjörn blev varse om detta när Ebbas ombud frågade Esbjörn om hans förkläde. Varpå han togs helt på sängen, naturligtvis blev upprörd, vände på klacken och gick.

Esbjörn hade så klart räknat med att få träffa Ebba utan Maggan eller Monika och även utan Binninge som han förmodligen visste inte skulle vara i Uppsala.

Esbjörns plan, tror jag, var att på detta mötet avsluta affären med Ebba. Men med ett förkläde närvarande skulle det inte funka. Så han la benen på ryggen.

Ja, det är min slutsats givet all känd information.

Någon som har några rimliga alternativa förklaringar, som passar ihop med kända fakta?

Låter faktiskt ganska troligt att det var första gången Esbjörn träffade Monica Pernroth (Monika Lüllmaa).
Binninge har själv till tingsrätten uppgett att han har svårigheter i kontakten med sin klient.
Nä då är det inte alls underligt att vända i dörren!
Men Binninge lyckades sen reparera skadan med Expressens hjälp ”Esbjörn har stängt dörren” blev resultatet, skälet till varför han lämnade mötet syns ingenstans eller VEM ledsagaren var?
2021-02-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du har haft många fullständigt ointelligenta inlägg i tråden men detta slår dem alla med råge!
Detta sagt av en som sover 7 timmar för att sedan fortsätta att lägga ut bombmattor av tramsinlägg i tråden.
2021-02-08, 10:30
Medlem
Citat:
Detta att låtsas inte förstå har dessa fans av Ebba hållit på med sen trådstart!
Skulle du skriva Ebba Bush istället för Ebba Busch så plötsligt vet de inte vem du menar, men detta är agerande för att förlöjliga och spamma bort kritiska inlägg mot Ebba.
Sen att Ebba-fansen själva inte har något belägg för vad de skriver i vartannat inlägg är ok, de tycker en massa saker, de tror en massa saker, de gissar en massa saker, men vet egentligen ingenting alls!

Ja, de ser inte riktigt paradoxen som de själva skapar genom att först mena att Esbjörn är så stark och duktig - vill han sälja så ska han få göra det.
Mot att han är så lätt lurad och leds av hans släkt och sk vänner.

Det allra allra mest troliga är att Esbjörn är lite lurad, glömsk och hans släkt är med alla rätt lite upprörda över att Ebba gått på som hon gjort utan mäklare på en äldre gubbe.
Enbart hennes egen uppfattning "jomenvisst är gubben klar i huvudet, alla vill ju sälja sitt hus till en partiledare"

Sen... frågan är om han är tillräckligt "senil" - det är jag däremot inte säker på.
2021-02-08, 10:31
Avslutad
Citat:
Jag konstaterar bara att du påstår en massa saker som står i strid med kända fakta och precis som övriga lögnare i tråden vägrar lämna referenser och samtidigt förnekar redan kända fakta och presenterade referenser.

Att du sedan inte vet vad det innebär att skita i ett möte är inget som stärker förtroendet för dig. Tvärtom, det är helt förbrukat. Du är bara ännu en som bara hittar på och ljuger.

Ert så kallade "känd fakta" är ju bara era egna tolkningar av saker vilka ni här i tråden sen gör till sanningar!

Att tro, tycka, gissa är INTE att veta!
2021-02-08, 10:33
Avslutad
Citat:
oaktsamhet - du menar om gubben är lite senil?

Finns absolut inget i gubbens handlande i försäljningen som tyder på att han är tillräckligt väck för att inte förstå att han bedrev försäljning och inte tillräckligt väck för att inte inse att han gjort fel när han behöll pengarna.
2021-02-08, 10:34
Medlem
trngws avatar
Esbjörns uppsåt har han själv redan bevisat genom att i media förklara att han vägrar prata med Ebba.

Precis som de flesta andra bedragare gör han sig okontaktbar för sitt offer.

Det är stor risk att Esbjörn skulle fällas för bedrägeri om han åtalades för det i detta fallet. Likaså att han fälls för falsk angivelse om han anmäls för det. Hans brorson lär fällas för förtal om han åtalas för det. Esbjörn-ligan begår det ena brottet efter det andra i denna härva.

Ovanpå det har vi sedan alla brott som Esbjörn utsätts för av sina så kallade "nära & kära".
2021-02-08, 10:36
Medlem
Citat:

Ljuger? Om jag går till ett möte, är där men tackar för mig och går iväg innan det börjar av någon anledning.
Då har jag INTE skitit i mötet.

Det har hänt mig, dubbelbokat - bara dykt upp, kastat ut visitkort och sagt att jag tyvärr måste vidare.
Sket jag i mötet då? OM jag bara åkt till möte #2 utan att säga nåt DÅ hade jag skitit i mötet.

Säger det igen, känd fakta - som jag minns det (och flera med mig) så blev inte mötet av för Esbjörn inte gillade hur det skulle bli avseende sällskap. MINST Binninge på telefon borde förstås mycket väl kunna sagt till och avbokat mötet och sagt detta muntligen. DÅ HAR MAN INTE SKITIT I MÖTET.

Så du får nog hittat nån fakta eller referens där du har stöd för din tolkning.
Tills dess har du bara en agenda att sprida fina ord och tro att du vinner nåt.
2021-02-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Finns absolut inget i gubbens handlande i försäljningen som tyder på att han är tillräckligt väck för att inte förstå att han bedrev försäljning och inte tillräckligt väck för att inte inse att han gjort fel när han behöll pengarna.

Han har inte behållit pengarna, när det hela blev till en stämningsapparat så går det ju inte bara skicka tillbaka pengarna. Affären är i stå, och saker får vara som de är ett tag. Dvs handpenningen är betald.
2021-02-08, 10:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ert så kallade "känd fakta" är ju bara era egna tolkningar av saker vilka ni här i tråden sen gör till sanningar!

Att tro, tycka, gissa är INTE att veta!

Du menar att veta är att lyssna på sina kompisar mållgan-jr och mållgan-sr och framföra deras fabler som sanning. Så som du gör?

Det jag uttalar mig om är grundat på den information som framkommit i media och i målets handlingar, i de flesta fall information som kommer från just Esbjörn själv och hans "nära & kära". Lite lustigt hur du hela tiden förnekar information från Esbjörn et al trots att det är på hans sida du säger dig stå. Du bär dig precis lika ruttet emot Esbjörn som hans "nära & kära" gör. Du bryr dig inte ett skvatt om Esbjörn. För dig är han inget annat än ett verktyg för att nå dina "högre" syften. Hur mycket högre du nu skulle kunna tänkas nå från den dynghög av koskit du simmar omkring i.
Senast redigerad av trngw 2021-02-08 kl. 10:53.
2021-02-08, 10:41
Avslutad
Citat:
Ja, de ser inte riktigt paradoxen som de själva skapar genom att först mena att Esbjörn är så stark och duktig - vill han sälja så ska han få göra det.
Mot att han är så lätt lurad och leds av hans släkt och sk vänner.

Det allra allra mest troliga är att Esbjörn är lite lurad, glömsk och hans släkt är med alla rätt lite upprörda över att Ebba gått på som hon gjort utan mäklare på en äldre gubbe.
Enbart hennes egen uppfattning "jomenvisst är gubben klar i huvudet, alla vill ju sälja sitt hus till en partiledare"

Sen... frågan är om han är tillräckligt "senil" - det är jag däremot inte säker på.

Så tror jag det nog är också, sen just att hon mörkade köpet för omgivningen för att i mångas ögon komma över fastigheten till ett för lågt pris är det som sparkar igång allt!
Men Ebba visste även att om detta kommer ut på marknaden officiellt runt om i Uppsala hade hon stått där med ett gäng andra intressenter i en budgivning.
För de som inte förstår denna fastighets värde, ett rent guldläge med sjötomt är blinda, mest troligt medvetet blinda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in