2021-02-08, 10:31
Medlem
SWE-veterans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Om du inte har snappat det så kan jag säga: Lili har åkt HEM nu. Hon förlorade i Tinget = slut på att delta i Farmen ... inte ens Torpet åkte hon till.

Jag tolkar RaveInTheGrave inlägg på följande vis:
”Hon (Märy) har nog flertalet kikarsikten på sig efter sin storbonde-vecka. Lily BÖR väl välja Phil som storbonde nu och då är ju risken att hon (Märy) klarar sig en vecka till då han (Phil) säkerligen satsar på att sätta en kille som förstekämpe. Gårdskampen dock borde hon (Märy) vara given kandidat till.”
(Märy och Phil är mina tillägg)

Läs om och försök tolka det skrivna ordet så kanske även du inser vad som menas och förhoppsningsvis slipper vi ditt trams i tråden.
Citera
2021-02-08, 10:34
Medlem
Sabotage Vilken foliehatt... Hade det hänt hade produktionen förstås inte varit sena med att uppmärksamma det för att piska upp stämningen bland samma klientel som nu gaggar om sabotage...
Citera
2021-02-08, 10:45
Medlem
Zingo2s avatar
Hoppas Mary blir nästa att få lämna.
Citera
2021-02-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWE-veteran
”Hon (Märy) har nog flertalet kikarsikten på sig efter sin storbonde-vecka. Lily BÖR väl välja Phil som storbonde nu och då är ju risken att hon (Märy) klarar sig en vecka till då han (Phil) säkerligen satsar på att sätta en kille som förstekämpe. Gårdskampen dock borde hon (Märy) vara given kandidat till.”

Läs om och försök tolka det skrivna ordet så kanske även du inser vad som menas och förhoppsningsvis slipper vi ditt trams i tråden.
Citera
2021-02-08, 10:47
Medlem
SWE-veterans avatar
Citat:
Ähh så barnsligt att skylla på EN person - Storbonden. De hade ju inte spikat som de skulle osv. Mest pinsamt är eftersnacket då ingen medger att de har slarvat med uppdragen. Vilka snickrade? Jo de som minsann kan - jo hejsan - de kanske inte ÄR så duktiga som de säger? Eller så sabbade de uppdraget medvetet.

Men, men - de lyckades få grisarna iaf.

Har du sett och förstått avsnittet och har du förstått Storbondens ledarskap?
Storbondens (Märy) ledarskap gick bl a ut på att ”gör det du vill men inte redan kan”. Redan detta ökar risken för att inte bli godkända. Märys ledarskap saknar dessutom så gott som all form av ledarskap, uppföljning och visitation av tilldelade uppdrag inför Wincent inspektion samt ansvarstagande inför Wincent.

Det framkom i programmet att det var Erik och Linnéa som hade byggt vindskyddet där spik stack ut. Hur kan andra än Erik och Linnéa samt Storbonden klandras för detta? Hur resonerar du om att sabotera uppdraget medvetet, skulle Erik (Storbondens förtrogne gårdskarl) och Linnéa vara dessa sabotörer – vem/vilka annars menar du?

Det vore klädsamt om du funderar om dina kommentarer verkligen är korrekta och relevanta innan du postar dem så att vi slipper ditt trams i tråden.

Citat:
Jag tror att de medvetet saboterar. Skit samma vilken arbetsfördelning hon ger.

ELLER - är duktiga Henrik,Allan (som ÄR snickare i privatlivet) verkligen så kassa - egentligen -att de missar till vardags att spikar sticker ut? Skulle inte tro det ...

- - -

Jaha ... Lili åker hem.

Men NÄSTA Storbonde (eller Gårdsfru/-karl) ska tydligen utse hela 4 st ... Gårdskämpar

Återigen, Hur kan andra än Erik och Linnéa samt Storbonden klandras för spik som stack ut på vindskyddet?

Sluta spamma tråden med ditt trams.

Citat:
Varför Storbonden ska inspektera? För att Storbonden har det yttersta ansvaret - precis som det är idag = chefen har yttersta ansvaret.

Var fick du ifrån att de andra ha inspekterat??? Erik, Linnea, Henrik. VILKA två pratar du om har inspekterat? Och vad? Och när?

Inspektionen sköts av Wincent - punkt slut!

Hur kan du inte fatta Storbondens roll och ansvar samt farmarnas individuella eller i grupp ansvar inför Storbonden?

Intill dess att du har förstått bättre, vore det skönt att slippa ditt trams i tråden.

Citat:
Och du har missförstått mig totalt. Jag struntar HELT i vilket kön som har "makten"/Storbonderollen ... det är personligheten och kunskapen som är viktigast i ledarskapet! Har inte ens gapat eller tjoat om att männen skulle vara dåliga eller kvinnorna heller ... du måste missta mig med ngn annan.

Du skriver att mannen/männen inte byggde ... ehhh - vd gjorde de då? Jo - byggde en hel del - tydligen med spikar som stack ut

Vi vet att det var vindskyddet, som byggdes av Erik och Linnéa, som hade någon eller några spikar som stack ut. Vem eller vilka menar du är mannen/männen som byggde med spikar som stack ut?

Sluta med ditt trams i tråden.

Citat:
orkar inte följa exakt

Sluta kalla mig för dement kossa - fast du kanske är en avdankad tjur? Sluta kalla folk för olika tillmälen det talar bara för låg intelligens ... men det fattar du kanske inte.

Det är väl skit samma - jag orkar inte kolla exakt vem som gjort vad - men Wincent klagade på att spikar stack ut i bygget = ingen belöning. Sedan hade det varit bra om drängarna = icke Storbonde kunde ha gjort korvarna i 3 smaker ... som uppdraget var.

1. Ska man snickra något == INGA spikar ska sticka ut = Punkt! Oavsett vad man har för namn.

2. 3 st olika smaker på korv skulle vara klart varav en skulle vara pärakorv. Om inte drängarna har fattat uppdraget = ingen belöning. ELLER -så har Storbonden inte berättat det = det vet vi inte!

Så sluta bete dig som en drummel när du pratar med mig - ta och kamma till dig - Tack!

Det framgår tydligt att Storbonden missade att delge farmarna Wincents anvisning om antal, sort och kryddning av korvarna.

Det vore klädsamt om du orkade följa exakt och kolla exakt vem som gjort vad så att vi slipper ditt trams i tråden.

Citat:
DIN slutsats - inget bevisar att Storbonden har glömt att berätta det. Visa fakta på det ... finns inte!

Klassiskt svensk slutsats = inte visa fakta utan dra slutsatser som det passar en!

**Och Nej - jag är inte ngt fan av Märy - men tröttsamt att lyssna på antagonister hela tiden och inte se till spelet som pågår = mkt sabotage.

Det framgår tydligt att Storbonden missade att delge farmarna Wincents anvisning om antal, sort och kryddning av korvarna.

Det du skriver är bara trams – sluta upp med det.
Citera
2021-02-08, 11:10
Medlem
Citat:
Har du sett och förstått avsnittet och har du förstått Storbondens ledarskap?
Storbondens (Märy) ledarskap gick bl a ut på att ”gör det du vill men inte redan kan”. Redan detta ökar risken för att inte bli godkända. Märys ledarskap saknar dessutom så gott som all form av ledarskap, uppföljning och visitation av tilldelade uppdrag inför Wincent inspektion samt ansvarstagande inför Wincent.

Det framkom i programmet att det var Erik och Linnéa som hade byggt vindskyddet där spik stack ut. Hur kan andra än Erik och Linnéa samt Storbonden klandras för detta? Hur resonerar du om att sabotera uppdraget medvetet, skulle Erik (Storbondens förtrogne gårdskarl) och Linnéa vara dessa sabotörer – vem/vilka annars menar du?

Det vore klädsamt om du funderar om dina kommentarer verkligen är korrekta och relevanta innan du postar dem så att vi slipper ditt trams i tråden.

Återigen, Hur kan andra än Erik och Linnéa samt Storbonden klandras för spik som stack ut på vindskyddet?

Sluta spamma tråden med ditt trams.

Hur kan du inte fatta Storbondens roll och ansvar samt farmarnas individuella eller i grupp ansvar inför Storbonden?

Intill dess att du har förstått bättre, vore det skönt att slippa ditt trams i tråden.

Vi vet att det var vindskyddet, som byggdes av Erik och Linnéa, som hade någon eller några spikar som stack ut. Vem eller vilka menar du är mannen/männen som byggde med spikar som stack ut?

Sluta med ditt trams i tråden.

Det vore klädsamt om du orkade följa exakt och kolla exakt vem som gjort vad så att vi slipper ditt trams i tråden.

Det du skriver är bara trams – sluta upp med det.
Bästa inlägget sen trådstart.
Tack! "Ränderna går aldrig ur, hur mycket man än tvättar zebran". Sorry för OT, men följde man tråden Farmen 2020 så förstår man att det ligger mycket i det talesättet..Detta är en repris och jag hoppas att mod stoppar innan hela tråden stängs.
Citera
2021-02-08, 11:17
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Min rank:
1 Henrik
2 Daniel
3 Törpet

Min rank blir isf
1 Malin/Allan
2 Phillip
3 Robin
Citera
2021-02-08, 12:17
Medlem
RaveInTheGraves avatar
Citat:

Jag hade valt dig till storbonde alla dagar i veckan!
Citera
2021-02-08, 12:20
Medlem
farlings avatar
Citat:
2 stycken (du är en av de två ... - märklig!) skriver exakt samma sak. Hur kommer det sig? Sitter ni likt en trojka och repeterar???

JAG är inte korkad - inget behöver klarna heller. Jag hejjar inte ens på Märy.

Men ni tycks vara helt blinda i ert kvinnohat i att kunna se att det pågår sabotage på Farmen!

Men sluta fåna dig. Kvinnohat och sabotage? Det förekommer inget sabotage på Farmen. Det framgick väldigt tydligt i gårdagens avsnitt att Storbonden missat informera att det skulle tillverkas 3 korvar, förstår inte hur du kan få det till något annat?

Kan inte du göra alla oss andra en tjänst och hejda dig dig lite i din iver att kommentera? Du använder tråden som en chatt och det är sjukt tröttsamt samt ej okej enligt reglerna. Känner du ett behov av att svara på exakt alla kommentarer kan du väl åtmindstone samla ihop allt i flercitat till en kommentar så man slipper sjutton inlägg på raken...
Citera
2021-02-08, 13:09
Medlem
ChiCoLas avatar
Men vafan man kunde tydligt se att määry helt hade glömt de andra korvarna . Kul att hon redan i morgon kommer börja kackla som en riktig höna . Hon som är sån himla ledare och håller uppe folk. Fy fan vilken människa. Kul att de två värsta människorna , Bög-röven och tandköttet båda tröttnade på varandra.
Citera
2021-02-08, 13:43
Medlem
Kackotopis avatar
Trist att Lili Pham rök igår, som jag skrivit tidigare då håller jag på Phillip-Lloyd Rochester. Dom som ska ut nu är Erik Steffen, riktigt lömsk snubbe, och Mary! Sh*t vilken jobbig kvinna...
Senast redigerad av Kackotopi 2021-02-08 kl. 13:45. Anledning: Glömde tillägga en grej.
Citera
2021-02-08, 13:56
Medlem
Erik = skenhelig Jesus look alike som är så falsk att Dolly Parton ser äkta ut. Samtidigt som han kramar och fjäskar snackar han så mycket skit och blir sekundärkränkt för minsta lilla. Hoppas han hamnar på Törpet och blir jagad av tuppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in