2021-02-08, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mb og teh må ha en anelse av hva som etr.skjedd. mistenker også at prestedatter er orientert om det inntrufne uten at jeg mener hun nødvendigvis er direkte involvert.

Har denne datteren den offisielle presteutdannelsen? var det ikke sjømannsprest hun jobber som? finnes det spesielle regler de må følge i tilfelle de vet mer enn de får lov til å si eller de sitter på spesifikk informasjon som kan løse saken? Hun vil jo heller ikke samarbeide med politiet og stille i flere avhør. Hvor er z-z-z??
Citera
2021-02-08, 08:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har denne datteren den offisielle presteutdannelsen? var det ikke sjømannsprest hun jobber som? finnes det spesielle regler de må følge i tilfelle de vet mer enn de får lov til å si eller de sitter på spesifikk informasjon som kan løse saken? Hun vil jo heller ikke samarbeide med politiet og stille i flere avhør. Hvor er z-z-z??

Hon var i sjömannskyrkan, men är eller var präst i militären, så räknar med att hon har full teologisk utbildning som präst, tror att hon främst arbetade på gardermoen, sessvoldmoen men kan ha fel där ochså...
Citera
2021-02-08, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
4. Personen som skrev trusselbrev var unøyaktig i utregningen / satte 4 prosent ut fra en annen grunn (ikke en matematisk korrekt prosentsats)

Det er nesten fascinerende så besatt du er av disse utregningene dine.
Jeg tror nok på dette siste alternativet, punkt 4. (ikke 4%) unøyaktig utregning (hvis det er en utregning?),feil eller andre tall som grunnlag eller bare et random tall for å gjøre et poeng!
Mtp at resten er villedning hvorfor skal utregningen stemme på desimalen?
Jeg oppfatter det ikke som at det er desimalene som er viktig her men å igjen gjøre et poeng av at det er en veldig veldig liten del, 1/25 av formuen sett i det store og hele.
TH kan kansje sin prosentregning, resten av befolkningen kan beviselig ikke det så akkurat det er ikke noe jeg tar for gitt. https://www.dagbladet.no/nyheter/2-av-3-laererstudenter-klarte-ikke-prosentregning/65908005

Det som er litt snodig her er at med en Eurokurs på 9.44 så blir det nøyaktig 5% av 1,7mrd. Kan jo rett og slett ha vært en skrivefeil, da det selv med kursens variasjoner på den tiden var veldig likt 5%.

Hvorfor 9 mill EUR, ca 85 mill NOK, ikke 10/100?

Var det ikke tidlig i saken noen andre teorier på hvorfor summen og andelen var satt sånn? Har prøvd å google men finner ikke igjen noe.

Eller rett og slett så enkelt som at XMR/Monero i oktober 2018 koster +/-90EUR. Særlig slutten av oktober ganske nøyaktig 90EUR. Løsepengene ville da gitt 100.000XMR.
Senast redigerad av Dlanod 2021-02-08 kl. 08:32.
Citera
2021-02-08, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Jeg tror nok på dette siste alternativet, punkt 4. (ikke 4%) unøyaktig utregning (hvis det er en utregning?),feil eller andre tall som grunnlag eller bare et random tall for å gjøre et poeng!
Jeg oppfatter det ikke som at det er desimalene som er viktig her men å igjen gjøre et poeng av at det er en veldig veldig liten del, 1/25 av formuen sett i det store og hele.
TH kan kansje sin prosentregning, resten av befolkningen kan beviselig ikke det så akkurat det er ikke noe jeg tar for gitt. https://www.dagbladet.no/nyheter/2-av-3-laererstudenter-klarte-ikke-prosentregning/65908005

Det som er litt snodig her er at med en Eurokurs på 9.44 så blir det nøyaktig 5% av 1,7mrd. Kan jo rett og slett ha vært en skrivefeil, da det selv med kursens variasjoner på den tiden var veldig likt 5%.

Var det ikke tidlig i saken noen andre teorier på hvorfor summen og andelen var satt sånn? Har prøvd å google men finner ikke igjen noe.

Eller rett og slett så enkelt som at XMR/Monero i oktober 2018 koster +/-90EUR. Særlig slutten av oktober ganske nøyaktig 90EUR. Løsepengene ville da gitt 100.000XMR.

9 mill eur tilsvarer halvparten av hagens oppførte inntekt i skattelistene - rart ingen har sett dette. 170 mill: 2 = 85 mill. Da regner jeg ca. 50 % skatt.
Citera
2021-02-08, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
9 mill eur tilsvarer halvparten av hagens oppførte inntekt i skattelistene - rart ingen har sett dette. 170 mill: 2 = 85 mill. Da regner jeg ca. 50 % skatt.

I følge E24 så hadde holdingselskapet 174 mill i resultat i 2017.
https://e24.no/naeringsliv/i/RRjg2r/tom-hagen-68-tjente-174-millioner-i-2017

Dette stemmer ikke med proff.no uten at jeg har noe forklaring på det.
https://www.proff.no/selskap/holding-2-as/fjellhamar/hovedkontortjenester/IEPAEBS10NZ/

Privar skattet han av 2.9 mill i 2017.
https://www.skattesjekk.no/skattelister/2017/l%C3%B8renskog/
Citera
2021-02-08, 11:03
Medlem
Citat:
I følge E24 så hadde holdingselskapet 174 mill i resultat i 2017.
https://e24.no/naeringsliv/i/RRjg2r/tom-hagen-68-tjente-174-millioner-i-2017

Dette stemmer ikke med proff.no uten at jeg har noe forklaring på det.
https://www.proff.no/selskap/holding-2-as/fjellhamar/hovedkontortjenester/IEPAEBS10NZ/

Privar skattet han av 2.9 mill i 2017.
https://www.skattesjekk.no/skattelister/2017/l%C3%B8renskog/

Ligningen har blitt endret i ettertid da. det skjer hele tiden det da skatteetaten er opplært til å tyne folket for skatt.
Citera
2021-02-08, 12:30
Medlem
Citat:

ikke lett for en utenforstående å regne ut reell formue. Må ha innsideinformasjon. Fremstår rett i hele prosenter. Hvorfor ikke 5. Kryptogutten trengte 4% for sin kryptofabrikk. Skal det se ut som han er den skyldige.
Citera
2021-02-08, 15:16
Medlem
Virker som det går mot nye forsøk på arrestasjoner når covid går litt ned, de får neppe mer penger til sommeren.

Mine antagelser om hovedpersoner: Bryteren (antatt drapsmann), TH, sønnen (bitcoin-"ekspert" som sikkert har handlet litt hasj på darkweb og hadde gjennomført transaksjoner tidligere.) Stakkars fyren som ble siktet for drap er helt uskyldig, han ble 3. personen Haris Hrenoblabla har siktet feilaktig for drap de siste årene, sånn går det når man skal kvotere inn folk som skulle vært sendt ut av landet for lengst. Om det blir rettsak avhenger av om de snakker eller ikke, blir sittende sikkert 1 år i varetekt om de blir fengslet uansett.

Interessant at "lønnskostnader" i firmaet til bryteren økte med 50 millioner et år, var det "betalingen"? Var visst så suspekt at revisor fratrådte.
Senast redigerad av toiko1 2021-02-08 kl. 15:19.
Citera
2021-02-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Virker som det går mot nye forsøk på arrestasjoner når covid går litt ned, de får neppe mer penger til sommeren.

Mine antagelser om hovedpersoner: Bryteren (antatt drapsmann), TH, sønnen (bitcoin-"ekspert" som sikkert har handlet litt hasj på darkweb og hadde gjennomført transaksjoner tidligere.) Stakkars fyren som ble siktet for drap er helt uskyldig, han ble 3. personen Haris Hrenoblabla har siktet feilaktig for drap de siste årene, sånn går det når man skal kvotere inn folk som skulle vært sendt ut av landet for lengst. Om det blir rettsak avhenger av om de snakker eller ikke, blir sittende sikkert 1 år i varetekt om de blir fengslet uansett.

Interessant at "lønnskostnader" i firmaet til bryteren økte med 50 millioner et år, var det "betalingen"? Var visst så suspekt at revisor fratrådte.
var det bryter ghh du tenker på og ikke lysbryter som ble slukket i sv4. Tts elektrikerkandidat.
Citera
2021-02-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Denne ve er nok mulig å manipulere. Skulle han beholde sin posisjon måtte han yte noe tilbake. Han har forklart seg uriktig noe som er veldig interessant.

Hur menar du med "uriktig"? Intressant!
Ursäkta sent svar ...har haft problem med internet, det bara försvinner ibland
och jag måste då ringa operatören osv.
Citera
2021-02-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Statsadvokaten sier til VG i dag at etterforskningen må ta den tiden den tar.
"– I alvorlige saker har politiet en etterforskningsplikt. Bakgrunnen for dette er hensynet til fornærmede, de pårørende og samfunnets interesse i å få oppklart meget alvorlige straffbare forhold. Politiet må da uttømme alle farbare veier og spor som med rimelig grad av sannsynlighet kan lede til oppklaring. Det er derfor vanskelig å sette noen dato for når etterforskningen vil kunne sluttføres. Det tar den tiden det tar. "
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg4vg1/loerenskog-saken-derfor-tror-politiet-paa-loesning

La merke til dette i VG-artikkel 31.01.2021; De siste avhørene.
"I flere avhør har politiet vært svært opptatt av alt Tom Hagen kan huske om forsvinningsdagen 31. oktober 2018.

Han får spørsmål om når han sto opp, frokosten, snøen som falt den morgenen og ruten han kjørte til jobb."
Jeg tror at vitner som passerte tidlig på morgenen kan ha lagt merke til spor, kanskje bilspor, langs gangveien og muligens inn og kanskje ut av gårdsplassen i S4.

Spor i snøen på tidligmorgenen ville være svært avslørende for Tom Hagen.

Men jag tror TH aktar sig för att lämna bilspår i snön, om han nu hade haft med saken att göra, vilkt jag fortsatt inte tror.
Frågor om snöfall på morgonen är välren rutin kring vilka spår som helst en sådan morgon?
Allt ska undersökas och pusslas ihop ..
Citera
2021-02-08, 20:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Jada, synes det er interessant å regne litt på dette Kunne kanskje være ulike grunner til at 4 prosent ble skrevet i trusselbrev.

Ellers har du gode poenger.

Hva jeg uansett tenker:
Personen som skrev trusselbrev kunne f.eks ha skrevet "dette er en liten del av din formue" (eller noe slikt) men personen skrev at det var 4 %.
=
Kan tyde på at personen har hatt fokus på å regne ut en prosent.

At det blir nesten nøyaktig 5 % hvis 1,7 milliarder + valutakurs 9.44 legges til grunn er jeg enig i virker snodig.

Hvorfor det ble skrevet 4 % og ikke 5 %?

At det skulle være en skrivefeil er kanskje litt merkelig også?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in