Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
4. Personen som skrev trusselbrev var unøyaktig i utregningen / satte 4 prosent ut fra en annen grunn (ikke en matematisk korrekt prosentsats)
Det er nesten fascinerende så besatt du er av disse utregningene dine.
Jeg tror nok på dette siste alternativet, punkt 4. (ikke 4%) unøyaktig utregning (hvis det er en utregning?),feil eller andre tall som grunnlag eller bare et random tall for å gjøre et poeng!
Mtp at resten er villedning hvorfor skal utregningen stemme på desimalen?
Jeg oppfatter det ikke som at det er desimalene som er viktig her men å igjen gjøre et poeng av at det er en veldig veldig liten del, 1/25 av formuen sett i det store og hele.
TH kan kansje sin prosentregning, resten av befolkningen kan beviselig ikke det så akkurat det er ikke noe jeg tar for gitt.
https://www.dagbladet.no/nyheter/2-av-3-laererstudenter-klarte-ikke-prosentregning/65908005
Det som er litt snodig her er at med en Eurokurs på 9.44 så blir det nøyaktig 5% av 1,7mrd. Kan jo rett og slett ha vært en skrivefeil, da det selv med kursens variasjoner på den tiden var veldig likt 5%.
Hvorfor 9 mill EUR, ca 85 mill NOK, ikke 10/100?
Var det ikke tidlig i saken noen andre teorier på hvorfor summen og andelen var satt sånn? Har prøvd å google men finner ikke igjen noe.
Eller rett og slett så enkelt som at XMR/Monero i oktober 2018 koster +/-90EUR. Særlig slutten av oktober ganske nøyaktig 90EUR. Løsepengene ville da gitt 100.000XMR.