2021-02-07, 19:27
  #2461
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Södra Italien är fattigt, det har hon rätt i men från Rom och uppåt är det betydligt mer välbeställt

Det är inte bara fattigdom i de södra regionerna. Hade de kunnat hade de säkert öppnat där, men jag är säker på att italienarna hade tokdissat deras mat då den inte riktigt håller det italienska måttet.
Citera
2021-02-07, 21:16
  #2462
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag tror dock både hon och Benjamin gett upp hoppet om att framstå som italienaere, det har liksom inte gått så bra hittills.


Åjo, det lönar sig ALLTID att vara sig själv !! (så försök inte) Betydligt sämre gick det när dom försökte utge sig för att vara zigenare, vilket dom äkta tattarna/zigenarna genast satte stopp för. Det fick Bianca och Benjamin ångra, minsann.
Citera
2021-02-07, 21:44
  #2463
Medlem
"Konflikten" (om det nu kan kallas så när det bara är en part som bryr sig) med EMI:s Kjell Andersson är nog min favorit hittills vad det gäller dumma Bianco-utspel:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zg8LK1/bianca-ingrossos-rasar-mot-kjell-andersson-efter-orden-om-benjamin

Så, att någon inte älskar Benjamins musik får henne att koka. Låter som en jobbig vardag.

Sen också reduceringen av Kjell som "gammal gubbe". Han upptäckte och producerade några av våra allra största svenska artister någonsin. Tycker ofta man glömmer bort att han faktiskt oftast gjorde omslagen också. Många klassiska svenska skivomslag som är designade av Kjell.

Roligt då att bli utspelad av en tjej som är mest känd för att sitta och pilla på sin mobil
Citera
2021-02-07, 22:12
  #2464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Södra Italien är fattigt, det har hon rätt i men från Rom och uppåt är det betydligt mer välbeställt

Det finns välmående turistorter med fina restauranger hela vägen från Rom ner till Palermo...
Citera
2021-02-07, 22:13
  #2465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är inte bara fattigdom i de södra regionerna. Hade de kunnat hade de säkert öppnat där, men jag är säker på att italienarna hade tokdissat deras mat då den inte riktigt håller det italienska måttet.

Precis. Råvaror och traditioner är högklassiga i södern och en La Perla hade inte dugt ens som Autogrill (matställen vid bensinmackarna längs motorvägarna).
Citera
2021-02-07, 22:30
  #2466
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
En jävligt onödig kommentar
Inte om det ligger sanning i det.
Citera
2021-02-07, 23:11
  #2467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
"Konflikten" (om det nu kan kallas så när det bara är en part som bryr sig) med EMI:s Kjell Andersson är nog min favorit hittills vad det gäller dumma Bianco-utspel:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zg8LK1/bianca-ingrossos-rasar-mot-kjell-andersson-efter-orden-om-benjamin

Så, att någon inte älskar Benjamins musik får henne att koka. Låter som en jobbig vardag.

Sen också reduceringen av Kjell som "gammal gubbe". Han upptäckte och producerade några av våra allra största svenska artister någonsin. Tycker ofta man glömmer bort att han faktiskt oftast gjorde omslagen också. Många klassiska svenska skivomslag som är designade av Kjell.

Roligt då att bli utspelad av en tjej som är mest känd för att sitta och pilla på sin mobil

Han sa inte ens något direkt dåligt om Benjamin, utan bara att han inte förstod dagens popmusik.
Undrar om Bianca är så här lättkränkt eller om hon bara spelar för att få uppmärksamhet.
Citera
2021-02-07, 23:14
  #2468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Den ”italienska” pappan verkar inte heller ha mycket mer än föräldrarna som är italienskt. Han är ju född i Sverige och när han ska flytta utomlands drar han till Mallis liksom. Så att han kan öppna restaurang för svenska turister där.
Hade han varit italiensk mer än till namnet, kunnat språket och kulturen, hade han väl valt Italien.

Hans mamma och pappa är inte heller särskilt italienska, dom kom hit redan när dom hade blöjor på sig och Biancas farfar växte inte ens upp med sina italienska föräldrar utan i svenska fosterhem.
Citera
2021-02-08, 06:10
  #2469
Medlem
nikkycases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han sa inte ens något direkt dåligt om Benjamin, utan bara att han inte förstod dagens popmusik.
Undrar om Bianca är så här lättkränkt eller om hon bara spelar för att få uppmärksamhet.

Bianca har helt rätt det var VÄRSTA skiten jag sett med den där gubben. Så tråkigt. Hur kan Tv4 ens få sända skiten kan man undra. Jag satt också och kokade när han snackade. ok han gjorde musik för 100 ÅR SEN. Ingen typ bryr sig! HAHAHAHAHAHA

backabianca

en grym förebild för unga tjejer idag och för oss äldre tjejer också!!!!!


Varför ger ni er på Bianca för hennes inlägg. Hon får tycka som hon vill utan påhopp. Tack! Ta reda på vad DEMOKRATT betyder HORUNGAR.
__________________
Senast redigerad av nikkycase 2021-02-08 kl. 06:37.
Citera
2021-02-08, 15:05
  #2470
Medlem
Under-Jordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han sa inte ens något direkt dåligt om Benjamin, utan bara att han inte förstod dagens popmusik.
Undrar om Bianca är så här lättkränkt eller om hon bara spelar för att få uppmärksamhet.
Hon är nog inte så lättkränkt men såå dum.
Kjell använde flera två och trestaviga ord.
Bianca förstod, helt enkelt, inte ens en tredjedel av vad han sa.
Citera
2021-02-08, 15:12
  #2471
Medlem
Under-Jordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkycase
Bianca har helt rätt det var VÄRSTA skiten jag sett med den där gubben. Så tråkigt. Hur kan Tv4 ens få sända skiten kan man undra. Jag satt också och kokade när han snackade. ok han gjorde musik för 100 ÅR SEN. Ingen typ bryr sig! HAHAHAHAHAHA

backabianca

en grym förebild för unga tjejer idag och för oss äldre tjejer också!!!!!


Varför ger ni er på Bianca för hennes inlägg. Hon får tycka som hon vill utan påhopp. Tack! Ta reda på vad DEMOKRATT betyder HORUNGAR.
Alla får tycka som de vill, men du hoppar på "horungar" som just precis tycker som de vill?
Du är ju lika korkad som kola-Bianca i egen hög person.

Grym förebild?
Kokainvåp med lägst IQ i hela sin släkt, vilket inte säger lite. (mamma, morbröder, syskon osv..)
Bianca hade kunnat vara ett trovärdigt ansikte utåt för en skotillverkare med inriktning på kardborreknäppning.
Citera
2021-02-08, 15:44
  #2472
Avstängd
Magictrixs avatar
Jag förstår att han blir ledsen å lillebrors vägnar. Men jag tror han hanterar det bättre än hon gör. Kjell ÄR ju en gammal gubbe nu. I hans värld är Lundell fortfarande hans bråkige son han tjafsar med. Jag tror den gode Kjell är lite egensinnig. Däremot har han ju rätt till en åsikt. Snart spelar de Lundell och Stones på ålderdomshemmen istället för dragspel.

I gulliga mysiga TV4-världen är man inte van att någon har en åsikt. Där gullar man och stryker alla medhårs. Tyckte ändå Kjell var rätt diplomatisk när han sa att han inte gillade Benjamins musik. Det var lite uppfriskande, på sin höjd. Benjamin var ju där så han kunde väl tala för sig själv om han brytt sig. Men det tror jag inte han gjorde.

Biancas utspel är bara ett tecken på en rätt menlös generation. Om inte alla gillar vad alla gör så är det en skandal? För inte så många år sedan hade vi generationer av unga artister som hyllades för att vara rebeller och skaka om lite i sina föräldrars generation. Här har vi en alldeles förträffligt utslätad menlös artist som heter Benjamin som hyllas av många fans, men där en "farfar" inte gillar hans musik. Tar man illa vid sig av det så har man missförstått rätt stor del av livet. Hur skulle Benjamin reagera om en gammal tant i TV sa att Biancas kladdburkar inte var något för henne? Tror ni han skulle få en chock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in