2021-02-07, 11:58
  #2449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Fast har man splittrad familj så tillhör man knappast italiensk överklass. Dessutom verkar hon helt obevandrad inom mat och dryck, och då tillhör man inte direkt högre upp på italien-skalan heller.

Bianca har sagt att hon är ointresserad av att laga mat, äta gott ja tack men hon är glad om hon slipper laga den själv.

Det är väll ok, alla kan inte vara passionerade hemmakockar. Tror knappast 100% av det italienska folket är det heller
Citera
2021-02-07, 12:47
  #2450
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Bianca sminkar sig definitivt INTE italienskt. Italienskor bär typ jämt smink men de sminkar sig alltid naturligt och aldrig för mycket, till skillnad från Bianca.


Du måste syfta på SvT's sminköser, som STÄNDIGT förstör hennes hög-klassiga utseende. Dom trasslar till håret på henne, och ger henne knallröda läppar så att hon ser ut som en äkta osmaklig zigenerska - och INTE som en italiensk överklasskvinna ska se ut.

Gå till kanal 5 och TV4 så får du istället se hur Bianca ser ut när HON själv får bestämma - Då är hon smakfullt snygg !
Citera
2021-02-07, 14:55
  #2451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Bianca har sagt att hon är ointresserad av att laga mat, äta gott ja tack men hon är glad om hon slipper laga den själv.

Det är väll ok, alla kan inte vara passionerade hemmakockar. Tror knappast 100% av det italienska folket är det heller

Nej, men alla italienare är petiga med maten. De kan gå på trestjärniga Michelinrestauranger och ändå ha något att anmärka på. ”Det var gott, men...” och så kommer en lång utläggning om pastans koktid eller skaldjurens färskhet eller fiskens mjukhet eller vad som helst som inte var bra nog. Italienare är noga och svårflörtade. Bianca gillar att äta och verkar tycka att allt är det godaste hon ätit, hon verkar storögt imponerad av allt och italienare är raka motsatsen till det.
Citera
2021-02-07, 16:04
  #2452
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej, men alla italienare är petiga med maten. De kan gå på trestjärniga Michelinrestauranger och ändå ha något att anmärka på. ”Det var gott, men...” och så kommer en lång utläggning om pastans koktid eller skaldjurens färskhet eller fiskens mjukhet eller vad som helst som inte var bra nog. Italienare är noga och svårflörtade. Bianca gillar att äta och verkar tycka att allt är det godaste hon ätit, hon verkar storögt imponerad av allt och italienare är raka motsatsen till det.

hon skiter kanske i om det är gott eller inte när hon ändå spyr upp det
Citera
2021-02-07, 17:23
  #2453
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du måste syfta på SvT's sminköser, som STÄNDIGT förstör hennes hög-klassiga utseende. Dom trasslar till håret på henne, och ger henne knallröda läppar så att hon ser ut som en äkta osmaklig zigenerska - och INTE som en italiensk överklasskvinna ska se ut.

Gå till kanal 5 och TV4 så får du istället se hur Bianca ser ut när HON själv får bestämma - Då är hon smakfullt snygg !

Men seriöst, hon driver eget sminkmärke och tillåter SVT:s kletgrupp att sminka henne? Drömmer fortfarande mardrömmar av Kronérs orangea ansikte i något program för någon månad sedan.

Men nu har jag råkat hamna på hennes vlogg någon gång och det är lika illa där, i sämre ljus ser ansiktet orange-grönt ut och ser sådär van Gogh-aktigt ut, lager på lager.

Och nissarna på kanal5 är experter på ljus, så låt dig inte luras!
Citera
2021-02-07, 17:26
  #2454
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Bianca har sagt att hon är ointresserad av att laga mat, äta gott ja tack men hon är glad om hon slipper laga den själv.

Det är väll ok, alla kan inte vara passionerade hemmakockar. Tror knappast 100% av det italienska folket är det heller

Mat är det viktigaste som finns i Italien. Det lär de sig som barn och tvingas lära sig och hjälpa till med det mesta i hemmet, framför allt av de äldre far- och morföräldrarna i familjen.

Bianca äter förövrigt kryddbegravd mat vilket också är big no no i Italien, där ska perfekta råvaror kryddas så lite som möjligt.
Citera
2021-02-07, 18:49
  #2455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Mat är det viktigaste som finns i Italien. Det lär de sig som barn och tvingas lära sig och hjälpa till med det mesta i hemmet, framför allt av de äldre far- och morföräldrarna i familjen.

Bianca äter förövrigt kryddbegravd mat vilket också är big no no i Italien, där ska perfekta råvaror kryddas så lite som möjligt.

Men Bianca är 50% italiensk även om hon och Benjamin gärna vill framhäva att de minsann är italienare
Citera
2021-02-07, 18:51
  #2456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
hon skiter kanske i om det är gott eller inte när hon ändå spyr upp det

En jävligt onödig kommentar
Citera
2021-02-07, 19:04
  #2457
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Men Bianca är 50% italiensk även om hon och Benjamin gärna vill framhäva att de minsann är italienare

Hennes italienska pappa har dock varit krögare i typ 30 år och trots att hans restauranger mestadels serverar brödsmulor och burrata så borde hon väl varit kunnig inom ämnet.

Jag tror dock både hon och Benjamin gett upp hoppet om att framstå som italienaere, det har liksom inte gått så bra hittills.
Citera
2021-02-07, 19:13
  #2458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hennes italienska pappa har dock varit krögare i typ 30 år och trots att hans restauranger mestadels serverar brödsmulor och burrata så borde hon väl varit kunnig inom ämnet.

Jag tror dock både hon och Benjamin gett upp hoppet om att framstå som italienaere, det har liksom inte gått så bra hittills.

Den ”italienska” pappan verkar inte heller ha mycket mer än föräldrarna som är italienskt. Han är ju född i Sverige och när han ska flytta utomlands drar han till Mallis liksom. Så att han kan öppna restaurang för svenska turister där.
Hade han varit italiensk mer än till namnet, kunnat språket och kulturen, hade han väl valt Italien.
Citera
2021-02-07, 19:18
  #2459
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Den ”italienska” pappan verkar inte heller ha mycket mer än föräldrarna som är italienskt. Han är ju född i Sverige och när han ska flytta utomlands drar han till Mallis liksom. Så att han kan öppna restaurang för svenska turister där.
Hade han varit italiensk mer än till namnet, kunnat språket och kulturen, hade han väl valt Italien.

Minns att fru Åsa Ingrosso förklarade flytten till Mallis genom att hävda att Italien är ett "fattigt land" och det var omöjligt att driva restaurang där.

Ja, det är nog svårt att verka där med deras halvfabrikat.
Citera
2021-02-07, 19:21
  #2460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Minns att fru Åsa Ingrosso förklarade flytten till Mallis genom att hävda att Italien är ett "fattigt land" och det var omöjligt att driva restaurang där.

Ja, det är nog svårt att verka där med deras halvfabrikat.

Södra Italien är fattigt, det har hon rätt i men från Rom och uppåt är det betydligt mer välbeställt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in