2021-02-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du skrev att du inte villa ta nebido pga att folk här på forumet inte tyckte det var nåt bra, eller missförstod jag dig?

Jag var nog inte helt utförlig i inlägget då. Jag baserar tveksamheten både på folks personliga erfarenheter här (varför skulle dom ljuga om nåt sånt bara för att det är ett anonymt forum) och allt annat jag hört och läst om TRT på tex More Plates More Dates som är en extremt påläst, djupdykande och utförlig Youtubekanal. Och en massa andra diverse amerikanska kanaler som behandlar ämnet TRT. Alla propagerar för att korta estrar är det bästa för att få jämna nivåer och en optimal effekt och välmående av TRT.

Sen säger det väl sig självt att det inte är optimalt att ha höga berg och djupa dalar i sina hormonnivåer.

Det var därför jag var intresserad av att höra om det finns folk här som har positiva erfarenheter av Nebido. Är du alltså en av dom?

Dock fick jag som sagt avslag hos Rewell, så det är ingen större mening för mig att fortsätta fundera på Nebido. Läkaren på Rewell rekommenderade orientering och nåt hokus pokus kosttillskott istället... Kändes inte helt seriöst.
Senast redigerad av Cobrakai80 2021-02-07 kl. 16:47.
Citera
2021-02-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du skrev att du inte villa ta nebido pga att folk här på forumet inte tyckte det var nåt bra, eller missförstod jag dig?

Läser man det här forumet så får man en bild av att Nebido i många fall fungerar väldigt dåligt, vilket jag tror stämmer rätt bra överens med verkligheten. Dock så bör man tänka på att dom som mår toppen på Nebido oftast inte söker sig till nåt forum, det brukar man oftast göra när man får problem.

Anledningen till att jag tror att de flesta får problem är att man får så ojämna nivåer, så rent logiskt borde alla få problem, men alla får inte problem, men som sagt, jag tror det är långt ifrån alla som mår toppen
Citera
2021-02-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Läser man det här forumet så får man en bild av att Nebido i många fall fungerar väldigt dåligt, vilket jag tror stämmer rätt bra överens med verkligheten. Dock så bör man tänka på att dom som mår toppen på Nebido oftast inte söker sig till nåt forum, det brukar man oftast göra när man får problem.

Anledningen till att jag tror att de flesta får problem är att man får så ojämna nivåer, så rent logiskt borde alla få problem, men alla får inte problem, men som sagt, jag tror det är långt ifrån alla som mår toppen

Det är det som är faran med nätet. Samma gäller tex forum för antidepressiva mediciner. Det är ju de som mår skit som samlas där i regel. Blir en felvrängd bild.

Men angående nebido. Oavsett ojämna nivåer borde det utan tvivel vara bättre än att gå runt som en impotent gubbe med brist...
Citera
2021-02-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Det är det som är faran med nätet. Samma gäller tex forum för antidepressiva mediciner. Det är ju de som mår skit som samlas där i regel. Blir en felvrängd bild.

Men angående nebido. Oavsett ojämna nivåer borde det utan tvivel vara bättre än att gå runt som en impotent gubbe med brist...

Ja, det är bättre än att ha för lågt testo, lågt testo är inte bara extremt jobbigt psykiskt och fysiskt, det är farligt också.
Citera
2021-02-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ja, det är bättre än att ha för lågt testo, lågt testo är inte bara extremt jobbigt psykiskt och fysiskt, det är farligt också.

Ja det är inte alls bra. Jag har hoppats för länge nu på att lyckas höja min egen så kommer påbörja behandling inom ett par veckor. Tänkte börja med gel för att få fart på skiten direkt.
Citera
2021-02-08, 00:21
Medlem
Citat:

Det är inte min uppfattning. De allra flesta som får TRT mår bättre och om något är provlematiskt är det för kort intervall. Jag kör en egen TRT nu med 1 stick i veckan och jag har aldrig mått bättre, men så hade jag alla tecken på att ha lågt Testosteron som tryckts långt ner av medicinering.
Citera
2021-02-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är inte min uppfattning. De allra flesta som får TRT mår bättre och om något är provlematiskt är det för kort intervall. Jag kör en egen TRT nu med 1 stick i veckan och jag har aldrig mått bättre, men så hade jag alla tecken på att ha lågt Testosteron som tryckts långt ner av medicinering.

Jo men det är ju det jag menar, går man på Nebido så som Nebido är tänkt att doseras, var 12 vecka, så tror jag de flesta mår skit. Tar man varje vecka, så får man ju jämnare nivåer. Och tar man propionat varje dag så mår man ännu bättre än då, samt att man mycket lättare kan ställa in rätt dos med tanke på den korta halveringstiden. Man kan prova en dos i 1 vecka och sedan prova nästa dos i 1 vecka, för att hitta rätt. Det går inte med Nebido som har en halveringstid på 1 månad.
Citera
2021-02-08, 03:20
Medlem
Citat:
Jo men det är ju det jag menar, går man på Nebido så som Nebido är tänkt att doseras, var 12 vecka, så tror jag de flesta mår skit. Tar man varje vecka, så får man ju jämnare nivåer. Och tar man propionat varje dag så mår man ännu bättre än då, samt att man mycket lättare kan ställa in rätt dos med tanke på den korta halveringstiden. Man kan prova en dos i 1 vecka och sedan prova nästa dos i 1 vecka, för att hitta rätt. Det går inte med Nebido som har en halveringstid på 1 månad.
Det är riktigt, men hellre ojämna nivåer än allt för lite. Det är helt förfärligt att gå med låga nivåer som man; låg smärttröskel, ont i ryggen, extrem trötthet och inget driv, avsaknad av sexlust och sviktande förmåga. Jag som alltid varit glad i träning och kampsport, och alltid haft stor sexuell aptit, hade ett riktigt helvete på 10nmol. Jag lider verkligen med alla de män som går runt och lider i onödan.
Citera
2021-02-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är riktigt, men hellre ojämna nivåer än allt för lite. Det är helt förfärligt att gå med låga nivåer som man; låg smärttröskel, ont i ryggen, extrem trötthet och inget driv, avsaknad av sexlust och sviktande förmåga. Jag som alltid varit glad i träning och kampsport, och alltid haft stor sexuell aptit, hade ett riktigt helvete på 10nmol. Jag lider verkligen med alla de män som går runt och lider i onödan.

Jo jag håller med, jag hade 11 nmol för ett par år sedan, och kände mig bakfull varje morgon, ont i kroppen, extremt trött, hjärndimma osv. Sen ökar ju risken för diabetes och hjärtproblem också, så visst, hellre högt testosteron än lågt, även om östrot ballar ur. Jag har experimenterat en del och för mig så mår jag bäst på propionat varje dag. Ta en spruta varje morgon är inget problem alls då jag preparerar dom i förväg. Då slipper jag labba med AI också, vilket var jäkla jobbigt
Citera
2021-02-08, 18:35
Medlem
Citat:
Jo jag håller med, jag hade 11 nmol för ett par år sedan, och kände mig bakfull varje morgon, ont i kroppen, extremt trött, hjärndimma osv. Sen ökar ju risken för diabetes och hjärtproblem också, så visst, hellre högt testosteron än lågt, även om östrot ballar ur. Jag har experimenterat en del och för mig så mår jag bäst på propionat varje dag. Ta en spruta varje morgon är inget problem alls då jag preparerar dom i förväg. Då slipper jag labba med AI också, vilket var jäkla jobbigt

Kan du utveckla det där?
Preparera i förväg? Hur/med vad tar du sticken.
Vad tar du för steroid? mm
Citera
2021-02-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silmaril
Kan du utveckla det där?
Preparera i förväg? Hur/med vad tar du sticken.
Vad tar du för steroid? mm

Jag tar 0.15 ml propionat varje dag i axlarna och höfterna. Jag sticker med gul 0.3 x 13 mm nål.
Jag förfyller sprutor för 2 veckor framåt och förvarar dom i en försluten burk
Citera
2021-02-08, 21:37
Medlem
Citat:
Jag tar 0.15 ml propionat varje dag i axlarna och höfterna. Jag sticker med gul 0.3 x 13 mm nål.
Jag förfyller sprutor för 2 veckor framåt och förvarar dom i en försluten burk

Mycket intressant. Hoppas jag får fortsätta tracka dig med frågor. Är nyfiken eftersom jag själv
har tankarna på TRT behandling.

Var exakt i axlarna höfterna sticker du?
Varför har du valt prop och inte cyp?
Är det insulin sprutor du använder?
Kallas det backloada en spruta (förifylla). Kan du beskriva hur detta går till?
0,15ml/d 200mg/ml? vaD BLIR DET I VECKAN?

Tror det var alla frågor för denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in