2021-02-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
När har vi senaste bekräftade livstecken från Esbjörn?
Vet vi att han inte hålls mot sin vilja?

Kanske skruvat, men hela den här historien är ju skruvad.
Inte alls skruvat,frågan har flera ställt flera gånger om Esbjörn kidnappats alternativt hålls undan under påverkan.Inte otroligt!Men vem skulle anmäla honom försvunnen?Utsatt för brott eller otillbörlig påverkan?Esbjörn är i ett mycket utsatt läge utan någon som skulle sakna honom
Senast redigerad av Analias 2021-02-07 kl. 23:06.
2021-02-07, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Finns ingen jurist.Menar du det självutnämnda ombudet så är det nog hans tanter Maggan och Monkan som engagerat honom i planen

Kanske krävs en sådan för att alla andra vettiga tackat nej till att fortsätta processa i denna dödfödda tvist, till Ebbas fördel.

Gubb-klanens enda chans är ju att Ebba ger upp pga uppståndelsen kring tvisten, så det fula spelet lär de väl fortsätta köra med, och jag hoppas innerligt att Ebba står på sig!
2021-02-07, 23:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
När har vi senaste bekräftade livstecken från Esbjörn?
Vet vi att han inte hålls mot sin vilja?

Kanske skruvat, men hela den här historien är ju skruvad.

Om jag inte minns fel, så är väl sista livstecknet ett indirekt sådant strax före jul, när Esbjörn besökt psykologen, "ledsagad" av Maggan.

Esbjörn släpps nog inte ut på egen hand någonstans längre...
2021-02-07, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om jag inte minns fel, så är väl sista livstecknet ett indirekt sådant strax före jul, när Esbjörn besökt psykologen, "ledsagad" av Maggan.

Gubben måste dock stappla till tingsrätten sen när det vankas förhandlingar.
2021-02-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Bilspåren var SvT:s reportagebil. Inte en chans att dom går 10m extra i onödan....
Binninge var i kåken måndagen den 25 /1 för att möta upp SvT, som filmade hela dagen och dessutom lyckades få några grannar framför kameran, därefter åkte dom runt hörnet till Ebba och intervjuade henne. Men sen satt dom på inslaget som var ganska lättredigerat till onsdagen den 27/1
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/grannarna-synd-att-det-star-och-forfaller

Att Binninge inte blev filmad inne i kåken handlar nog om risken för egenmäktigt förfarande, eftersom Ebba juridiskt är ägare just nu, sett till kontraktskrivningen. Här kan man undra varför inte Ebbas:s advokat Kerstin steg in istället för Ebba. Sen kan man också undra varför SvT sände detta först 2 dagar senare, det skulle nog sättas i större kontext politiskt typ med senaste väljarundersökningar vars data då släpptes, istället för att enbart belysa fastighetsaffären, minns att SvT:s Mats Knutsson satt och orerade över väljarsiffror med noll intresse av den rent legala biten, så även Svt kör med samma taktik som Expressen, och den politiska vinkeln signerat Elisabeth Marmorstein på Svt, bör noteras med vetskapen av att Elisabeth Marmorstein tidigare var just på Expressen och gärna hjälper Brännström, hon är en ökänd backstabber som passar mer på "vänt i häcken" än en nyhetsredaktion, här hennes "anal-ys"...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/husfejden-kan-skada-fortroendet-for-ebba-busch-1

Just videon med grannarna visades bara 1 gång och fick inte vara med varken på Rapport eller Aktuellt som körde exakt samma reportage, uteslutande vinklat att det var dåligt för KD. Intressant och se hur mediehusen kan sammarbeta i försöken att svärta ner en viss politiker inför ev risk för nyval. Hur hade medierna handskats med ännu en lägenhetsaffär med inblandad sosse, tänker på Odengatan där Polisförbundet avslöjades under oktober med att fixa lägenheter rent regelvidrigt, på denna adress finns flera politiker med skyddade uppgifter...
https://www.dn.se/sverige/hoga-polischefer-fick-lagenheter-satt-sjalva-i-styrelsen/
Vad är det för grannar i grannskapet?
Är det Kristdemokrater och Livets ordare allihopa eftersom Binninge smutskastat byn så?
Varför trillade Esbjörn ner där?
Kan ju inte heller va så lukrativt ekonomiskt för Riksmäklarna,Maggan och Monika Pernroth Lüllmaa med en fullproppad Livets ord by typ Knutby
Senast redigerad av Analias 2021-02-07 kl. 23:15.
2021-02-07, 23:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Jag tror att det är väldigt noga med vad som ska komma fram i denna affären och då helst inte från honom han kanske försäger sig. som Binninge med avyttringen
När var det tinget för Esb ang bilfärden?
2021-02-07, 23:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Vad är det för grannar i grannskapet?
Är det Kristdemokrater och Livets ordare allihopa eftersom Binninge smutskastat byn så?
Undrar i så fall hur Esbjörn trillade ner där?

Nej, det är det inte. Den gamle miljöpartisten Åsa Domeij bor tex i grannskapet, bara ett par hus bort ifrån Ebbas hus. Även fler miljöpartister lär bo i området enligt uppgifter i tråden. Så det är ur det perspektivet mer ett tillhåll för kommunister än något annat 😉
2021-02-07, 23:24
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Bara därför dina kompisar här i Klan Busch ältat detta med att Niklas bor på andra sidan sjön, haft det som ett argument till Ebbas anledning av att köpa fastigheten av Esbjörn.
Menar att varför hitta på saker, det behövs väl inte, hon är väl fri att köpa hus vart hon än vill.

Sen rätt och fel i hela denna affär där har vi ju olika åsikter, men det är väl så en tråd ska vara.

Jag har inga kompisar här på FB. Däremot så finns det några som tycker ungefär som jag, eller jag tycker ungefär som dom.

I vissa enskilda påståenden, tycker jag till och med som dig:-)
2021-02-07, 23:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Gubben måste dock stappla till tingsrätten sen när det vankas förhandlingar.

Undrar om M-gård ledsagar han dit?
2021-02-07, 23:27
Medlem
a
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är väl bättre att ett peddo smyger runt och förfryser sig vid ett ödehus, än vid ett hus där det finns barn att förgripa sig på? Alkohol gör ju att omdömet försämras och man kyls ner snabbare.

Ja, jag önskar livet ur pedofiler. De är inte lika mycket värda. Inte värda alls, faktiskt.

Nu fick du och övriga Ebbaklanen framföra för femtioelfte gången att en pedofil stryker omkring på Esbjörns fastighet, med fara för baarnen i Marielund.

Som en god mor borde Ebba Usch tänka efter över vad hon ställt till med, och skydda baaarnen, när hon får ett gäng av det slaget du beskriver i sina hasor. Hon borde rysa av fasa, och hålla sig och baaarnen på tryggt avtsånd

Jag tycker Binninge sköter saken rätt då det blir en fastighetsvärdering gjord på plats där han berett värderingsmannen tillträde till det saken handlar om. Trots det väder vi drabbats av i Sverige med stora snömängder som gör alla jobb svårare att genomföra.

När Ebbas värderingsmän får frågan i domstol, den fråga man alltid inleder med i domstol till värderingsmannen, om han varit på plats, blir det sanningens minut. Värderingsmannen måste ha varit på den aktuella fastigheten han yttrar sig om, och han måste ha fått tillträde av fastighetsägaren, för att komma in i byggnaden han värderat.

Ebbas värderingsmän kommer vara tvungna att svara nej, på frågan om det sett på plats det de yttrarsig om. Då blir det en plågad min från rådmannen som undrar hur de kan yttra sig om fastigheten utan att ha varit där. Inga värderingsintyg från Ebba Usch, värt ens att kalla för något annat än strunt.
2021-02-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Undrar om M-gård ledsagar han dit?
Kan ju bli spännande om någon smällt in en orosanmälan till polis eller soc om att Esbjörn hålls fången..
2021-02-07, 23:38
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
a

Nu fick du och övriga Ebbaklanen framföra för femtioelfte gången att en pedofil stryker omkring på Esbjörns fastighet, med fara för baarnen i Marielund.

Som en god mor borde Ebba Usch tänka efter över vad hon ställt till med, och skydda baaarnen, när hon får ett gäng av det slaget du beskriver i sina hasor. Hon borde rysa av fasa, och hålla sig och baaarnen på tryggt avtsånd

Jag tycker Binninge sköter saken rätt då det blir en fastighetsvärdering gjord på plats där han berett värderingsmannen tillträde till det saken handlar om. Trots det väder vi drabbats av i Sverige med stora snömängder som gör alla jobb svårare att genomföra.

När Ebbas värderingsmän får frågan i domstol, den fråga man alltid inleder med i domstol till värderingsmannen, om han varit på plats, blir det sanningens minut. Värderingsmannen måste ha varit på den aktuella fastigheten han yttrar sig om, och han måste ha fått tillträde av fastighetsägaren, för att komma in i byggnaden han värderat.

Ebbas värderingsmän kommer vara tvungna att svara nej, på frågan om det sett på plats det de yttrarsig om. Då blir det en plågad min från rådmannen som undrar hur de kan yttra sig om fastigheten utan att ha varit där. Inga värderingsintyg från Ebba Usch, värt ens att kalla för något annat än strunt.

Binninge är dömd pedofil. Binninge har agerat på sin läggning, vilket gör att han faktiskt är en fara för barn.

Jag framförde dock tesen att det är säkrare för barn om han inte är där de är. Vilket borde vara något även du kan hålla med om i sak.

Som småbarnsförälder så ryser jag vid tanken på vad mina små kan råka ut för. De flesta föräldrar som bryr sig om sina barn, lär tycka likadant.

Binninge kan inte på egen hand ge tillträde till Ebbas fastighet. Rent juridisk är det ju hennes för tillfället iallafall.

Vad gäller de som värderat åt Ebba då Esbjörn ägde fastigheten, vet vi väl inte om de var på plats eller inte, eller om Esbjörn gav tillträde. Rent tekniskt borde Esbjörn varit med eller lånat ut nyckel till Ebba åtminstone då Anticimex var där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in