2021-02-07, 11:12
Medlem
Det som är helfestligt och kanske det mest komiska är hur den stora massan - pöbeln - rycker ut och försvarar rika konspiratörer som fullkomligt pissar på iden om ett demokratiskt samhälle.

Ni har inte valt nånting. Ni får inte ens välja vad ni ska tycka!
Citera
2021-02-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Varför måste jag ta fram kladdkritorna när vi diskuterar politik? Om du inte ens förstår det lilla ska du nog inte diskutera detta ämne överhuvudtaget. Spela boll eller lägg ner helt, jag tänker inte leda dig igenom hela processen för att du ska försöka vaska fram en obefintlig poäng.

Aha. Du har gått i Trumpskolan märker jag. Yra om saker utan att kunna prestera fakta.
Citera
2021-02-07, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Aha. Du har gått i Trumpskolan märker jag. Yra om saker utan att kunna prestera fakta.
Du kan fortsätta trösta dig med det (som om det betydde något i det stora hela). Du skulle inte ens känna igen fakta om det så hoppade upp och sket dig på huvudet. Ge dig iväg nu och försök googla fram en CNN-artikel som åter ”bevisar” hur världen ligger till.
Citera
2021-02-07, 15:28
Bannlyst
Citat:
Det börjar sakta framkomma från valfuskarna själva att Trumpsupporters hade rätt från början. Jag vet att du är efterbliven och inte förstår det enkla, men jag vill gärna förtydliga för andra läsare vad som menas. Du din jävla mupp skriver bara skit om Trump i alla inlägg så det är hopplöst att försöka resonera med dig, du är för långt gången.

Vet du inte det? Jobbigt läge för dig.

Tack för länkarna. Nu förstår jag hur och var Trump supporters får sina nyheter.

Jag trodde de läste time magazine.
Istället förlitar de sig på blaze tv och Tom pool på youtube för att tolka källmaterial åt dem.

Jag tänker ställa samma fråga om och om igen när någon postar galenskap på Flashback. Har du läst artikeln i fråga?
Citera
2021-02-07, 15:59
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Tack för länkarna. Nu förstår jag hur och var Trump supporters får sina nyheter.

Jag trodde de läste time magazine.
Istället förlitar de sig på blaze tv och Tom pool på youtube för att tolka källmaterial åt dem.

Jag tänker ställa samma fråga om och om igen när någon postar galenskap på Flashback. Har du läst artikeln i fråga?

Precis, någon behöver tolka och gräva i de matrielet cnn, time, goolgle &co presenterar, eftersom den endast syftar till att hjärntvätta dig att sympatisera med etablissemanget.
Att tycka annorlunda än demokraterna kräver således mer jobb:
Lättare att läsa deras pamfletter, och vidarebefordra smörjan.
Du tror att du tänker, men är blott en npc.
Citera
2021-02-07, 16:22
Medlem
Haddock93s avatar
Dessa människor på toppen är såna narcissister så att de kan inte hålla sig för att skryta om vad man har gjort. Man känner sig också så odödliga att man får hybris, kommer troligtvis bli deras fall i slutändan.

Och det är dessa som skriker fascism åt Trump..
Citera
2021-02-07, 16:34
Medlem
volvo 240s avatar
Donald Trump hade rätt. Hoppas han kommer tillbaks med stor stil 2024. Han lär ju mosa Kamelena Harris.
Citera
2021-02-07, 17:26
Bannlyst
Citat:
Du förstår fortfarande inte vad frågan handlar om? Om jag ifrågasätter att gud existerar så kontrar du med att visa var i Bibeln det minsann står att han är allsmäktig. Du lider av Trump Derangement Syndrome och kommer att stånga huvudet i väggen tills liemannen hämtar dig, det är helt lönlöst att ens försöka resonera med dig. Oavsett hur många spikar man slår ner i din kista återkommer du bara ridande på en ny käpphäst som om inget hänt. Du är fetslöseri med energi, så ta din artikelfråga och tryck upp i pojkfittan.

Edit: varenda sidospår ni drar iväg på kan jag falsifiera men när man återkommer till tråden är dessa inlägg borta tillsammans med era satans sidospår så bespara mig frågor om jag kan styrka mina påståenden, ni får leta själva. Era förbannade TDS-mongos, ni kan dra åt helvete med era förprogrammerade NPC-frågor.

Är det något i Time Magazines artikel som du menar är fake news eller demonstrativt felaktigt?
Citera
2021-02-07, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Precis, någon behöver tolka och gräva i de matrielet cnn, time, goolgle &co presenterar, eftersom den endast syftar till att hjärntvätta dig att sympatisera med etablissemanget.
Att tycka annorlunda än demokraterna kräver således mer jobb:
Lättare att läsa deras pamfletter, och vidarebefordra smörjan.
Du tror att du tänker, men är blott en npc.

Är det något i Time Magazines artikel som du menar är fake news eller demonstrativt felaktigt?
Citera
2021-02-07, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Kampanjer för att öka valdeltagandet är inget problem i en demokrati. Det är ett logiskt svar på det republikanerna i många delstater håller på med för att minska valdeltagandet bland många minoriteter genom att försvåra registrering inför valet och försvåra poströstning (t.ex genom att kraftigt begränsa antal ställen där man kan rösta på i Texas).

I USA finns även något som heter gerrymandering där man ritar om valkretsar för att tvingar fram ett önskat valresultat. Det är främst republikanerna som ägnat sig åt det men det finns exempel där demokrater också förändrat valkretsar för att de skall ha fördel.

Republikanerna i samtliga delstatshus har ett övertag genom Gerrymandering* och att stänga valdistrikt på valdagen i demokratiskt befolkade områden.

Här är Jim Jordans valdistrikt. Jag länkar till en bild för att ytterst få pro-trumpers verkar läsa artiklar
https://www.wvxu.org/post/how-did-ohios-most-liberal-city-end-its-most-conservative-congressman

Donald Trump sa faktiskt den tysta delen högt i en radiointervju :
Citat:
"Om vi går med på att låta fler rösta så kommer vi aldrig mer kunna se en republikan omvald igen"

https://www.theguardian.com/us-news/2020/mar/30/trump-republican-party-voting-reform-coronavirus
Citera
2021-02-07, 18:34
Avslutad
Citat:

Citat:

Citat:
Är det något i Time Magazines artikel som TS citerar, du menar är fake news eller demonstrativt felaktigt?
Samma jävla svar i varje inlägg... Jag påpekar ingenting annat än ditt tvångsbeteende att maniskt repetera samma jävla goja utan att vara förmögen att ta in svaren du får. Vad vill du ut av dina leksaksdiskussioner?

Artikeln är helt i sin ordning, den beskriver hur ni TDS-offer blev lurade att marschera i takt, du kan dock släppa den akten nu. Trump är inte längre president, sluta böla om samma gamla skit och kliv in i nutiden.
Citera
2021-02-07, 19:15
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det som är helfestligt och kanske det mest komiska är hur den stora massan - pöbeln - rycker ut och försvarar rika konspiratörer som fullkomligt pissar på iden om ett demokratiskt samhälle.

Ni har inte valt nånting. Ni får inte ens välja vad ni ska tycka!

Om man ska skratta åt något i detta elände så är det just det. Hur Homo Sovjeticus vänstern blev så totalt manipulerade av denna kabal. Men de rantar fortfarande omkring och viftar med foliehatten trots att konspiratörerna nu öppet erkänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in