2021-02-06, 22:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Artikeln var för min del inget nytt, men hur ska 10%Joe lyckas betala/blidka alla dessa olika intressen som såg till att han vann valet?

Allt har sitt pris, förvänta er den sämsta mandatperioden i Usa's historia.
Citera
2021-02-06, 22:35
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Något jag verkligen noterat är att Bidens supportrar är glada och optimistiska inför framtiden. Medan Trumps supportrar ofta är förbannade och ser sig själva som offer. Det är alltid någon annans fel. Det enda sättet sektledaren kan ha förlorat är genom valfusk.

Och samtliga föreslagna lösningar till problem såsom. kärnkraftsfrågan och jorderosion är ett resultat av att det bor för många bruna människor,kvinnor och bögar har för mycket att säga till om i USA,samt att de allra rikaste inte fått tillräckligt i skattesänkning.

Favoritmedium är : gateway pundit, breitbart,ben shapiro,fox mfl.
Näst bästa nyhetskälla är folk som skriker saker in i kameran i clickbait scams

Kort summering: jag kallade precis dig för sektmedlem med oerhört lite källkritiskt tänkande i hjärnan.
Kort summering: du håller dig inte till ämnet.
Citera
2021-02-06, 22:43
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ja, minimislutsatsen är att demokratiexperimentet numer är ett avslutat kapitel. Jag är mest fascinerad över det orwellianska tänkandet. Att man skyddar demokratin genom att rigga den. Helt plötsligt blir det logiskt varför alla kommunistländer alltid anser sig vara superdemokratiska.
Yes, det är en slutsats väl värd att dra. Tyvärr visar sig demokrati som ett substanslöst ord för manipulativ påverkan. Men det här präglar massamhället, det verkar ödesdömt till bedräglighet och maktaspiration framför allt. Vår civilisation har gått rejält vilse.
Citera
2021-02-07, 03:01
Medlem
Luckyhorses avatar
Måste ju ändå skava lite att trots deras massiva skuggspel fick trump ändå 74,2 miljoner röster haha
Citera
2021-02-07, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Så man erkänner helt öppet att man bedrev propaganda kampanjer i syfte att inte få Trump omvald, man valde vad folket fick se, höra och läsa för att påverka folket på "rätt" sätt. Man erkänner alltså helt öppet att man inte kan lita på "folkets" egna omdöme utan måste "få in dem på rätt tankar".

Demokrati

P.S Vi såg alla hur denna propaganda bedrevs, hetskampanjer, "cancel-culture", race baiting m.m, kosta vad det kosta vill, Trump ska bort
Trump var och är ett hot mot demokrati, fred och en global värld. Han ska inte få bevisa att nationalism är en fungerande väg!
Citera
2021-02-07, 09:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerFan
Trump var och är ett hot mot demokrati, fred och en global värld. Han ska inte få bevisa att nationalism är en fungerande väg!
Hot mot fred? Du visar verkligen hur dåligt påläst du är.
Citera
2021-02-07, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Kort summering: jag kallade precis dig för sektmedlem med oerhört lite källkritiskt tänkande i hjärnan.
Vad duktig du är, vill du ha en kaka?
Det källkritiska tänkandet saknas nog i högre grad hos Bidenanhängarna, det börjar först nu gå upp för dem vad de gjort när de burit giriga banker och frihetshatande techoligarker till makten enbart för att knäppa Trump på näsan. Horisonten mörknade för alla, inte bara för Magamännen. De svarta kommer efter de vita och ska ha representation på deras bekostnad, transgender kidnappar allt kvinnorna uppnått och kapitalisterna gör den lilla vänstermuppen arbetslös. Kort summering: jag kallade dig just nyttig idiot.
Citera
2021-02-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
NBC har en ganska bra artikel om varför man inte rapporterade om Hunter Biden på det sätt som Trump et consortes önskade. https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/here-s-what-happened-when-nbc-news-tried-report-alleged-n1245533
Mycket bra svar.

Problemet är de människor som är långt ner i kaninhålet har svårt att byta åsikt och perspektiv. När bevisen mot deras världsbild är så överväldigande börjar de skapa alternativa verkligheter istället för att acceptera att de hade fel.

De har lärt sig ramsor av lögner som de upprepar om och om igen för att på så sätt skydda sin falska verklighet.
Citera
2021-02-07, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerFan
Trump behöver inte bevisa någonting, det kommer Biden att tvingas göra nu när han åter styr USA på kollisionskurs med resten av världen. Det blir dock en tuff uppgift när Demokraterna så ivrigt splittrat landet i två delar och fört det till inbördeskrigets rand. En sann president har landet bakom sig, Biden påbörjade dock sin mandatperiod med att blåsa sin befolkning på ersättningen för alla coronalockdowns, hans egna anhängare har redan börjat muttra missnöjt. Biden kommer att sluta som den sämsta presidenten någonsin, USA kommer att skrika efter Trump när ryssar, kineser och iranier knackar på dörren. Det krävs hårda nypor för att hantera skurkstater, regnbågsnarrativet innehåller inte ingredienserna som krävs.
Citera
2021-02-07, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Fan jag läste dina poster och trodde jag var i humorforumet. Jag ber hjärtligt om ursäkt.
Ursäkten är accepterad, jag vet att din Dunning-Kruger kan röra till saker men det är bara att ta nya tag. Techmaffian har (som tur är) inte förbjudit Flashback ännu.
Citera
2021-02-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Trump behöver inte bevisa någonting, det kommer Biden att tvingas göra nu när han åter styr USA på kollisionskurs med resten av världen. Det blir dock en tuff uppgift när Demokraterna så ivrigt splittrat landet i två delar och fört det till inbördeskrigets rand. En sann president har landet bakom sig, Biden påbörjade dock sin mandatperiod med att blåsa sin befolkning på ersättningen för alla coronalockdowns, hans egna anhängare har redan börjat muttra missnöjt. Biden kommer att sluta som den sämsta presidenten någonsin, USA kommer att skrika efter Trump när ryssar, kineser och iranier knackar på dörren. Det krävs hårda nypor för att hantera skurkstater, regnbågsnarrativet innehåller inte ingredienserna som krävs.

Vilken ”ersättning för alla coronalockdowns” syftar du på?
Citera
2021-02-07, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vilken ”ersättning för alla coronalockdowns” syftar du på?
Varför måste jag ta fram kladdkritorna när vi diskuterar politik? Om du inte ens förstår det lilla ska du nog inte diskutera detta ämne överhuvudtaget. Spela boll eller lägg ner helt, jag tänker inte leda dig igenom hela processen för att du ska försöka vaska fram en obefintlig poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in