Citat:
Lagarna ser så olika ut att någon enhetlig "rättighetslinje" knappast står att återfinna. Abortlagstiftning får nog främst sägas vara ett resultat av intressepolitik snarare än rättigheter.
Citat:
Och vad just du gör är ointressant i sammanhanget. Fakta är att könet män tar minst ansvar för barn i världen och i Sverige.
Du har några fåtaliga folkslag där de är så gott som 50/ 50 men alltså inte i västvärlden.
Tror en majoritet av människor, när de tänker efter och när de gått utbildning vill ha frihet avgöra detta själva.
Du har några fåtaliga folkslag där de är så gott som 50/ 50 men alltså inte i västvärlden.
Tror en majoritet av människor, när de tänker efter och när de gått utbildning vill ha frihet avgöra detta själva.
Mäns inflytande över reproduktionen är i allmänhet klart begränsade, så att kvinnor bär ansvar i paritet med sina rättigheter tycks mig inte helt orimligt. Men, Du tycks avse att kvinnor skall ha makten och män skall göra arbetet. Bevare oss väl!
Citat:
Nä det är ju väldigt ”bekvämt” hävda få det inte gäller din egen kropp.
Och återigen, ett konceptionsögonblick har ingen ”kropp”. Det är 2 celler vi pratar om Uven.
Embryongår heller knappast att prata om ” kropp” heller.
Och säg mig? Varför ska du och din politik få leka Gud med andras liv och kroppar? I det fallet definitivt! fullt utvecklade kroppar och liv?
Låt människor få avgöra detta själva och sluta lägg dig i, i vad andra ska få lov göra med sina egna kroppar och liv.
Och återigen, ett konceptionsögonblick har ingen ”kropp”. Det är 2 celler vi pratar om Uven.
Embryongår heller knappast att prata om ” kropp” heller.
Och säg mig? Varför ska du och din politik få leka Gud med andras liv och kroppar? I det fallet definitivt! fullt utvecklade kroppar och liv?
Låt människor få avgöra detta själva och sluta lägg dig i, i vad andra ska få lov göra med sina egna kroppar och liv.
Det Du säger att kvinnor skall ha fri aborträtt fram till nedkomsten. Det är helt huvudlöst att vi som är ansvarsfulla inte skall ha åsikter om hur kvinnor behandlar både sina födda och ofödda barn. I ett samhälle är barnperspektivet betydelsefullt - även de barn om inte är födda ännu.