2021-02-07, 16:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nja det är ca 3 månader sdn det blev tinget då det var omöjligt att få till ett möte med honom
Ca 5 veckor efter tillträdet stämde hon honom
Han vill inte backa i affären han vill häva köpet. Och slippa alla kostnader iom det.
Till och med Expressen medger att han varit omöjlig att få tag på.
Citat:
Efter flera försök att få tillstånd ett möte gav Ebba Busch upp och beslöt sig för att stämma Esbjörn i domstol för att honom att lämna ifrån sig köpebrevet – värdehandlingen som kan ge henne lagfart på fastigheten.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-trycker-pa-for-snabbt-avslut-av-husaffaren/
2021-02-07, 16:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tack för att du är så villig å uppdatera mig i det här. Jag har valt att stå utanför men nu när jag sett att tråden legat kvar så länge och åker jojo här på "aktuellt" så föll jag till slut till föga. Så det finns ett domstolsbeslut...eller? Vad säger isf domen och är den överklagad av vem?

Vore ju fint med en resumé i trådstarten....åtminstone om detta fortsätter än längre och det verkar ju så

Esb jurist är Binninge och han kan du hitta både det ena och andra om här.
Han har dålig koll, första utlåtandet var Esb ålder fel tillomed.
Samt att han har förhalat detta flera gånger och fått en tillsägelse av tinget för det.
Än ingen dom.
Men Esb ska till tinget i dagarna då han står för två alvarliga brott ang en illa skadad cyklist.som han körde på vid ett övergångställe. Detta ska han göra själv då han avböjde hjälp.
Så vi får se vad han står där först',, om han nu infinner sig han har inte varit så duktig på det kan man säga.
2021-02-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Med Binninges meriter och rykte är det en gåta hur han kan få klienter.

Esbjörn är ju ekonomisk (snål) och ville ju inte betala för en mäklare,så han trodde kanske att ett juridiskt ombud utan större kunskap inom juridik skulle bli billigare än en advokat.

Man kan undra över att Binninge lyckas få uppdrag, trots sitt dåliga rykte.

När jag tänker på saken är dåligt rykte i vissa kretsar, ett gott rykte i andra.

I detta specifika fall, är mod en viktigare egenskap än juridisk kunskap, om man ska gå emot en partiledare i ett rättssystem som laborerar fritt med fri bevisföring och inte tolererar angrepp på folk av det slag som Ebba Busch.

Juridiken kan Binninge få hjälp med från en bättre insatt kollega. Domstolen styr processens gång där parterna får skrivelser där de ska inkomma med olika svar, när parterna inte inkommet med saker som gör att saken kan gå vidare till förberedande förhandling. Binninge kan förlita sig på att det är domstolen som kan lagen, han behöver bara få fram Esbjörns inställning till det som hänt honom.
2021-02-07, 17:03
Medlem
Ebba Busch borde dra sig ur detta, söka ett annat ställe. Om hon gör det snyggt, så får hon säkert hjälp av snälla människor att hitta nåt fint. Folk är ju sådana. Och KD skulle vinna på det. Särskilt som läget är nu i samhället.
2021-02-07, 17:13
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Mycket lite tjat om Ebba är det!

Men mycket tjat om den onde Esbjörn om hur han lurar en stackars frånskild ung vacker kvinna med två baarn o nu är de dessutom hemlösa o som vill bo nära sin exman fast han inte bor där.

Ja, det är synd om Ebba som får se sin "drömaffär" bli så diskuterad. Fast det "diskuteras" mest en slug äldre man, 80+ som är lite egen och fintar den sköna.

Av någon outgrundlig anledning är det glömt är Hur denna affär startade o gick till.

Kompisbrormäklare som inte vill kännas vid affären o försvinner som ett jehu.
Ej bevittnade underskrifter.
Tre mäklare inblandade:
- en som försvann (Dietz, Sjönära)
- en som värderar o "bakdaterar" dokument (Notar)
-en mäklare X som är osynlig.

Du har överhuvudtaget inte läst tråden, va?

Esbjörn hör sig för efter köpare på sommaren.
Ebba skickar en bekant dit då hon vill köpa.
Esbjörn besöker Ebba för att sälja.
Anticimex kommer dit i 2 dar.
Mäklare med underlag värderar.
Sjönära kontaktas att ENDAST skriva kontrakt enligt vad Esbjörn kom överens med Ebba om
Esbjörn läser varje sida av köpeavtalet och signerar sidorna + undertecknar, samma Ebba.
Minst ett åsyna vittne finns!
Esbjörn får handpenningen.
Esbjörn deltar vid röjningen.

Resten vet vi ganska mycket om.....
2021-02-07, 17:15
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I detta specifika fall, är mod en viktigare egenskap än juridisk kunskap, om man ska gå emot en partiledare i ett rättssystem som laborerar fritt med fri bevisföring och inte tolererar angrepp på folk av det slag som Ebba Busch.

När en brännsvinadvokat kämpar med näbbar och klor för en hel hop galningar med dollartecknen för ögonen är han modig.

När en partiledare kämpar med näbbar och klor för sin rätt trots att hon motarbetas av media och populistpolitikerna gnäller så är hon girig och ond.

Har det att göra med att hon är kvinna och ser bra ut? Eller är det något annat med henne som stör dig? Har du svårt för principfasthet?
2021-02-07, 17:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Du sätter fingret på rätt ställe!

Jag tror inte att Ebba fattar att som partiledare för Kd, som säger sig värna de äldre o svaga, att hon har ett långt gående ansvar att sköta sig privat.

Oavsett coronatider, fastighetsköp, Säpotaxi så förväntas hon göra rätt.
Helt enkelt att ha bra folk runt sig som kan komma med bra råd innan "det skiter sig i det blå skåpet".

Nu har det blivit ett "Ebba-gate" av hennes struliga affär med Esbjörn o jag förstår att man vill lasta honom för allt som hänt men vad har Ebba gjort för att det skulle gå rätt till?

Citat:
"Ja och det ska väl avgöras i rätten.
Fanns det nån chans att Ebba skulle framstå som en skojare som försökt att lura gubben så skulle hon dragit sig ur för länge sen.
För hon fattar att hon skulle få sparken som partiledare om hon varit indragen i skumraskaffärer.
Släpp detta nu."
2021-02-07, 17:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ebba Busch är en politisk kameleont, som nu lyckas framstå som ett offer, som inte ser sin egen roll i det som händer. Det lustigt att se.

Om du kommer till den slutsatsen, att Ebba är ett offer för en bedragare, är mitt tidigare inlägg om att "Ebba kan själv", en ledtråd till hur jag och andra människor ser på saken

Ebba Busch, partiledaren för KD, borde ha självbevarelsedrift och inte låta sig blir lurad på konfekten och handpenningen av en virrig äldre herre.

Om det är så som du skriver, är hon för korkad för att vara partiledare för KD, med ännu högre ambitioner i en borgerlig regering. Jag anser att det finns ytterligare risk för att statskassan hamnar i fel händer när vi har så "naiva" och dumma politiker som kan blir lurade på en handpenning.

Aha!
Nu börjar vi närma oss du "Blomman".
Esbjörn HAR alltså, som en gammal hästskojare, lurat henne på 390.000:-
Ska hon skylla sig själv eller stämma honom, vad tycker du?
🤔
2021-02-07, 17:27
Medlem
Avgå Ebba
2021-02-07, 17:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Med Binninges meriter och rykte är det en gåta hur han kan få klienter.

Esbjörn är ju ekonomisk (snål) och ville ju inte betala för en mäklare,så han trodde kanske att ett juridiskt ombud utan större kunskap inom juridik skulle bli billigare än en advokat.

Här är en länk till en av de otaliga advokatbyråer som finns. Advokaten tar 1755 (inkl moms) per timme.

https://advokatnordkvist.se/arvoden/

Juristen Binninge tar 1450 + moms, och hamnar, om nu momsen på juristtjänster är 25%, snäppet högre.

Kostar på att ha en kompis jurist tydligen
2021-02-07, 17:39
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Man kan undra över att Binninge lyckas få uppdrag, trots sitt dåliga rykte.

När jag tänker på saken är dåligt rykte i vissa kretsar, ett gott rykte i andra.

Juridiken kan Binninge få hjälp med från en bättre insatt kollega. Domstolen styr processens gång där parterna får skrivelser där de ska inkomma med olika svar, när parterna inte inkommet med saker som gör att saken kan gå vidare till förberedande förhandling . Binninge kan förlita sig på att det är domstolen som kan lagen, han behöver bara få fram Esbjörns inställning till det som hänt honom.

😳 Vem är du och hur kom du över "Blommans" FB konto?
Inte ens vår taggige vän, har tidigare varit så absurd i sina inlägg!
Är du ironisk med dig själv eller, det går ju för Hel-vete inte ens ihop det du skrivit?
2021-02-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
När en brännsvinadvokat kämpar med näbbar och klor för en hel hop galningar med dollartecknen för ögonen är han modig.

När en partiledare kämpar med näbbar och klor för sin rätt trots att hon motarbetas av media och populistpolitikerna gnäller så är hon girig och ond.

Har det att göra med att hon är kvinna och ser bra ut? Eller är det något annat med henne som stör dig? Har du svårt för principfasthet?

Ditt sätt att bemöta mig är aggressivt. Jag ser det som ett svaghetstecken, som visar att du vill vinna på billiga poäng om Ebba Busch utseende och kön, när du inte kan vinna i sak.

Att Ebba Busch är kvinna och ser bra ut enligt dig, är ett uruselt argument. Men hon saknar andra egenskaper, som jag tycker är viktigare. Hon har inget som jag tycker gör henne kvalificerad för att vara partiledare för KD. Efter det som nu framkommer om henne, och hennes leverne i pestens tid. Jag ser bara en omdömeslös person, som inte är vuxen det ansvar, hon har som förtroendevald politiker. Hon borde reflektera över varför hon är välbetald och har de förmåner som kommer med titeln partiledare för KD.

Det är förlegat i vår tid att dra feministkortet för att främja kvinnor, när det faktiskt bara handlar om desperata partier nära 4%, som ser kvinnor som henne som en plakatlösning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in