Citat:
Uppsala. Hjärtsvikt och ätstörningar. Men då jag la med kasst immunförsvar och dålig blodbild på akuten i ett självmordsförsök med personal som springer mellan covidare och mig utan att byta PPE samt att jag andas samma luft som alla patienter därinne tvivlar jag på att covid fäster på mig. Måste fråga dig vilken region du bor i? Blev du kontaktad via telefon, brev, 1177?
Jag är också ung med sviktande organ men har inte hört någonting.
Jag hade tagit vaccinet om jag erbjöds idag men fortsatt leva relativt isolerat likt det senaste året.
Det hade skänkt lite trygghet då folk ute inte håller avstånd, detta vid promenader, vid n utefika med vänner och sjukhusbesök, provtagningar etc. Inbillar mig att det skulle vara bra för psyket.
Jag är också ung med sviktande organ men har inte hört någonting.
Jag hade tagit vaccinet om jag erbjöds idag men fortsatt leva relativt isolerat likt det senaste året.
Det hade skänkt lite trygghet då folk ute inte håller avstånd, detta vid promenader, vid n utefika med vänner och sjukhusbesök, provtagningar etc. Inbillar mig att det skulle vara bra för psyket.
Var på tre olika avdelningar efter akuten med vårdtid på över en vecka. Sen då hjärtat började fucka ur lite mer blev jag inlagd igen på en fjärde avdelning. Fortfarande inga tydliga symtom. Varit i kontakt med annan sjukvårdspersonal också. Inte hållit avstånd, besökt otaliga apotek, varit i affärer etc.
Visst jag är en introvert student så det spelar mindre roll men jag har dejtat och åkt tåg, buss, varit på flera avdelningar där covidpatientet har vistats. Dejtat vårdare av covidpatienter, umgåtts med vänner som jobbar med sådana patienter. I Uppsala verkar det ha blivit en ganska utbredd immunitet. Åkt stadsbussar, handlat i rusning och jag har ett sjukt lågt BMI och äter typ mindre än en pippifågel och är anemisk med sämsta blodgruppen typish. Jag har inte haft en enda förkylning sen många år tillbaka.
Däremot hade jag i våras en envis ögoninflammation i båda ögon och ledvärk med lätt torrhosta. Om det var min covid så var det den absolut mildaste infektionen jag någonsin har drabbats av.
Jag glömde en sak. Jag använder munskydd. Relativt ofta. När situationen kräver det.