2021-02-06, 18:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Fick erbjudande om vaccination! Ta eller inte ta? Skyddar det mot den här tredje vågen och brittiska varianten, Sydafrikas variant? Sry orkar inte leta i tråden men jag tillhör riskgrupp och har inte allt för lång tid att bestämma mig.

Tillägg: jag är ingen döing på 70+ utan ung vuxen smal. Har ett sviktande organ bara. Ingen större grej. Känns läskigt med vaccinet i denna fas av pandemin.

Tillhör du riskgrupp så absolut - ta! Det fungerar mot den brittiska varianten. Sydafrikanska vet jag inte. men tror det fungerar även mot den.
Citera
2021-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Fick erbjudande om vaccination! Ta eller inte ta? Skyddar det mot den här tredje vågen och brittiska varianten, Sydafrikas variant? Sry orkar inte leta i tråden men jag tillhör riskgrupp och har inte allt för lång tid att bestämma mig.

Tillägg: jag är ingen döing på 70+ utan ung vuxen smal. Har ett sviktande organ bara. Ingen större grej. Känns läskigt med vaccinet i denna fas av pandemin.
Mycket spekulationer i tråden..

Men här är en bra sammanfattning (med länk):

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-02-06, 19:02
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Mycket spekulationer i tråden..

Men här är en bra sammanfattning (med länk):

Tack för länk! Ogillar hur det hela tiden nämns "tycks vara mer smittsam". Vad är beläggen för det upprepade uttalandet?

Jag vet inte vad jag ska tro om allergiska reaktionerna som har rapporterats in. Det verkar vara en hel del fall. Alltså jag fick länken till trots ingen klarhet i huruvida det är lämpligt eller ej i mitt fall.

Låg på akuten för inte särskilt länge sedan bland covidpatienter och såg då att det var ganska lugnt utom de vanliga sjukdomarna som kan drabba äldre och överhörde "misstänkt covidfall, ta ett snabbtest", men bara äldre män. Väldigt gamla. Även anmärkningsvärt hur vårdpersonal lät mig ligga i samma rum som misstänkta fall och gå mellan dem och mig utan att byta PPE öht.

Jag som reser mycket och ibland långt har inte ens fått covid och är inte typen som har varit särskilt försiktig av mig under denna pandemi. Dessutom ej blodgrupp 0. Personalen var mer stressade över andra symtom hos akutpatienter än att det endast skulle handla om covid. Andra komplikationer. Åldersrelaterade problem.

Detta är ett personligt vittnesmål från ett av Sveriges större sjukhus.

Jag vet inte vad jag ska tro.
Citera
2021-02-06, 19:25
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Nytt dödsfall efter att ha fått vaccinet

https://newsonthegotoday.com/9tpavb

Det är lite värre än så. Italien verkar vara de enda som rapporterar regelbundet till EU´s biverkningsdatabas.

Större delen av det du ser listat, är Italiensk sjukvårdspersonal:
Citera
2021-02-06, 19:39
Medlem
Capsaicin = Chili

---

Relation between Covid-19 and high capsaicin diets
https://magnascientiapub.com/journals/msarr/sites/default/files/MSARR-2020-0029.pdf

---

Spices to Control COVID-19 Symptoms: Yes, but Not Only…
https://www.karger.com/Article/FullText/513538

---

"Capsaicin, an active component of chili peppers, acts as an agonist at vanilloid receptor 1 of dendritic cells and enhances the antiviral activity of CD8 + cytotoxic T-cells by increasing MHC class I-restricted viral antigen presentation in dendritic cells (Weber et al., 1992). It has been shown to inhibit influenza A virus replication in cell cultures in a dose dependent manner (Marois et al., 2014). Even, studies from China have highlighted the possible therapeutic role of traditional Chinese medicines in the treatment of COVID-19 (Yang et al., 2020). Thus, considering the multi-pharmacological activity of the active components in Indian spices, it is possible that they might have some role in defense against SARS-CoV-2."
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fgene.2020.00854/full

---

Oral capsaicin induces a very fast improvement in
COVID-19 symptoms suggesting TRPV1channel desensitization
https://www.ga2len.net/PDF/00%20Oral%20capsaicin%20in%20COVID-19.pdf
Citera
2021-02-06, 19:48
Medlem
Hur många vaccinationer har nu Israel,Storbrittanien och USA genomfört? Dessa två första nationerna har ju vaccinerat alla (!) 70+:are nu och bör snart överväga öppna upp samhället som innan?
Citera
2021-02-06, 19:50
Medlem
Spices that can strengthen your immune system in COVID 19 pandemic
https://www.farmatoxicol.com/toxicology/spices-that-can-strengthen-your-immune-system-in-covid-19-pandemic.pdf
Citera
2021-02-06, 19:54
Medlem
Citat:
Tack för länk! Ogillar hur det hela tiden nämns "tycks vara mer smittsam". Vad är beläggen för det upprepade uttalandet?

Jag vet inte vad jag ska tro om allergiska reaktionerna som har rapporterats in. Det verkar vara en hel del fall. Alltså jag fick länken till trots ingen klarhet i huruvida det är lämpligt eller ej i mitt fall.

Låg på akuten för inte särskilt länge sedan bland covidpatienter och såg då att det var ganska lugnt utom de vanliga sjukdomarna som kan drabba äldre och överhörde "misstänkt covidfall, ta ett snabbtest", men bara äldre män. Väldigt gamla. Även anmärkningsvärt hur vårdpersonal lät mig ligga i samma rum som misstänkta fall och gå mellan dem och mig utan att byta PPE öht.

Jag som reser mycket och ibland långt har inte ens fått covid och är inte typen som har varit särskilt försiktig av mig under denna pandemi. Dessutom ej blodgrupp 0. Personalen var mer stressade över andra symtom hos akutpatienter än att det endast skulle handla om covid. Andra komplikationer. Åldersrelaterade problem.

Detta är ett personligt vittnesmål från ett av Sveriges större sjukhus.

Jag vet inte vad jag ska tro.

Du svarar ju själv på din egen fråga?

Du har ju varit på sjukhuset och sett med egna ögon att det är en fakedemi och ändå vaknar du inte upp? Måste media berätta för dig vad du ska göra eller kan du inte dra egna slutsatser?

Skärp dig!
Citera
2021-02-06, 19:55
Medlem
Those who ate chili pepper had a 26% reduction in death from heart-related causes, a 23% reduction in cancer death and a 25% reduction in all-cause mortality during the study period.
https://www.webmd.com/diet/news/20201109/hot-discovery-chili-peppers-might-extend-your-life#1
Citera
2021-02-06, 20:04
Medlem
Citat:

Fråga din läkare om du kan äta Quercetin tabletter med ditt organproblem.
Det testas för organ "regenerering" efter genomliden covid.
Det har ochså visat sig ha en kraftig profylax effekt mot Sars-2, testat
på sjukvårdspersonal!

Fråga ochså om du kan äta stark chili. Om så, chili-ampuller, eller torkad/färsk hel chili.

+ Multivitamintabletter.

Då har du gjort mycket för att skydda dig, medans du överväger vilket vaccin du vill ta.
Citera
2021-02-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, det har varit skandalöst korrupt på vissa håll när det gäller vaccineringen och hur man har delat vaccin till högsta cheferna före sjuksköterskorna som har tagit hand om C19 patienterna.

Äldrevårdschefer som har delat vaccin till sin familj.

Kriminella läkare (?) - "väletablerade" som det stod i tidningen - som har erbjudit vaccinet mot betalningen till Leif GW osv.

Det har inte gått rätt till på många håll och jag anser att de som har åkt fast för att armbåga sig före i kön borde straffas. Exempelvis med dryga böter - alternativt kortare fängelsestraff om armbogandet kan anser vara grovt.
Verkar inte som någon i ansvarig ställning umgås med sådana "radikala" tankar, av hur de kommenterat detta. Och skulle någon enstaka få gå blir det med generös fallskärm. Undrar om det ens i deras kontrakt ingår att de ska bete sig anständigt, annars. ...
Citera
2021-02-06, 21:42
Medlem
Aston-Martins avatar
Oxford/AstraZeneca Covid jab far less effective against S African strain, study shows

Citat:
Preliminary findings show no protection against mild and moderate disease caused by variant

The Oxford/AstraZeneca Covid-19 vaccine does not appear to offer protection against mild and moderate disease caused by the viral variant first identified in South Africa, according to a study due to be published on Monday.

In both the human trials and tests on the blood of those vaccinated, the jab showed significantly reduced efficacy against the 501Y.V2 viral variant, which is dominant in South Africa, according to the randomised, double-blind study seen by the Financial Times.

https://www.ft.com/content/e9bbd4fe-e6bf-4383-bfd3-be64140a3f36
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in