Citat:
Ursprungligen postat av
dooop
Mycket spekulationer i tråden..
Men här är en bra sammanfattning (med länk):
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Tack för länk! Ogillar hur det hela tiden nämns "tycks vara mer smittsam". Vad är beläggen för det upprepade uttalandet?
Jag vet inte vad jag ska tro om allergiska reaktionerna som har rapporterats in. Det verkar vara en hel del fall. Alltså jag fick länken till trots ingen klarhet i huruvida det är lämpligt eller ej i mitt fall.
Låg på akuten för inte särskilt länge sedan bland covidpatienter och såg då att det var ganska lugnt utom de vanliga sjukdomarna som kan drabba äldre och överhörde "misstänkt covidfall, ta ett snabbtest", men bara äldre män. Väldigt gamla. Även anmärkningsvärt hur vårdpersonal lät mig ligga i samma rum som misstänkta fall och gå mellan dem och mig utan att byta PPE öht.
Jag som reser mycket och ibland långt har inte ens fått covid och är inte typen som har varit särskilt försiktig av mig under denna pandemi. Dessutom ej blodgrupp 0. Personalen var mer stressade över andra symtom hos akutpatienter än att det endast skulle handla om covid. Andra komplikationer. Åldersrelaterade problem.
Detta är ett personligt vittnesmål från ett av Sveriges större sjukhus.
Jag vet inte vad jag ska tro.