2021-02-06, 21:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nej Snälla gör inte om denna fina tråd till ytterligare en kukmätartråd mellan sverige/finland. Jag orkar verkligen inte

Kan ni med kuk-komplex inte bara starta en separat tråd för det, så slipper vi andra läsa skiten i övriga trådar...

Det fanns en intressant tråd som var väldigt aktiv. Men den stängdes av någon anledning. Konstig sak att gnälla på också. Hur kan det vara sandlådenivå med intressant statistik?
Senast redigerad av sebastian_ 2021-02-06 kl. 21:28.
Citera
2021-02-06, 23:30
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Haha! Det där har jag också missat helt, följer dock inte NHL lika slaviskt som förr.

Behöver man knulla,så behöver man. Det skrevs en del om hans privatliv förra sommaren eller året innan.

Men ute på isen och utanför en ledartyp. Och stenhård spelare.
Citera
2021-02-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Dom flesta i USA, ett land med 328 miljoner invånare där endast typ dom 10 bästa amerikanska spelarna går att jämföra med de bästa svenska spelarna. Ett land där ishockey kommer på typ femte plats av de stora sporterna.

Vad yrar du om? Förra säsogen hade:

USA 46 spelare över 35 poäng.
Sverige 18 spelare över 35 poäng.
Citera
2021-02-06, 23:42
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag pratar om nu. Och det finns en hel del intressanta ryssar som vi får se vad det blir om. Hur det ser ut om 5 år är svårt att sia om.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Jag tycker det är kul med Lankinen. Det får gärna gå bra för Chicago som inte många tror på.

Ditt rim är också roligt, men kanske på fel sätt. De tre senaste säsongerna har ingen finne fått sitt namn ingraverat på Stanleys pokal. Ytterligare tre år tillbaka endast två till - Juloevi och Timmonen. Under samma tid har 13 svenskar, minst en varje år, fått namnet ingraverat.

Vilka är Juloevi och Timmonen som blivit ingraverade ? Låter som någon med dåligt kolla,men en kan inte ha koll på allt.

Tror det blir ingraverat antingen 2-4 Finska namn på pokalen detta året och par Svenskar.
Citera
2021-02-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det fanns en intressant tråd som var väldigt aktiv. Men den stängdes av någon anledning. Konstig sak att gnälla på också. Hur kan det vara sandlådenivå med intressant statistik?

Dina inlägg om statistik är intressanta. Problemet är att folk svarar på inläggen med att starta kuk-mätartävlingar mellan Finland vs Sverige.
Citera
2021-02-07, 00:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Vilka är Juloevi och Timmonen som blivit ingraverade ? Låter som någon med dåligt kolla,men en kan inte ha koll på allt.

Tror det blir ingraverat antingen 2-4 Finska namn på pokalen detta året och par Svenskar.

Canes eller Stars skulle kunna ha en chans, Avs har ett par finnar, men dom flesta lagen som är contenders är rätt finne-fattiga.
Blir kul att se, det blir ett spännande race om vissa slutsspelsplatser, och sen ett kul slutspel!
Citera
2021-02-07, 07:00
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Dina inlägg om statistik är intressanta. Problemet är att folk svarar på inläggen med att starta kuk-mätartävlingar mellan Finland vs Sverige.
Tack! Äntligen någon som greppar min poäng.
Citera
2021-02-07, 12:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag tycker inte bredden på forwardssidan finns där för Ryssland. Överlag tycker jag återväxten bland ryska världstjärnor på forwardssidan har avtagit.

Tidigt 90-tal kom Mogilny, Fedorov och Bure fram som superstjärnor. Även bakom dem fanns bra bredd med spelare som Zhamnov, Yashin, Kovalev och Kozlov bland annat. Början till mitten av 00-talet kom Datsyuk, Kovalchuk, Ovechkin och Malkin fram som de nya ryska superstjärnorna. Bakom dem fanns Samsonov, Afinogenov och Semin bland annat. Därefter får väl Panarin, Tarasenko, Kuznetsov och Kucherov anses som fixstjärnorna bland ryssarna. Dock tycker jag inte de (förutom Kucherov) når upp till sina tidigare generationers superstjärnor. Den senaste generationens spelare så är det bara Svechnikov jag kan se som en superstjärna inom 5 år.

Går vi fram fem år så har troligen Kovalchuk, Malkin och Ovechkin lagt av medans Panarin och Tarasenko är 35. Även Kuznetsov och Kucherov har då hunnit fylla 34 och 33. Och därefter ser det ärligt talat rätt tunt ut. Så även om namnen idag låter på pappret grymma så ser det framöver inte lika ljust ut för ryssarna på forwardssidan.

Tror du hittar svaret i KHL, spelar de där är det naturligtvis svårt att uppmärksammas av de som føljer en helt annan liga.
Citera
2021-02-07, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Som supporter till Coyotes är det alltid trevligt att läsa uppskattande inlägg om laget.
Spelarna som Bill Armstrong (nye GM) tog in under hösten har verkligen gjort impact, det är stor skillnad på alla plan jämfört med laget som åkte på dubbla 0-7-förluster mot Colorado i somras.

Håll koll på Conor Garland, den grabben är redan jävligt bra och kommer bli bättre.

Hade varit intressant att höra hur du ser på perioden med Chayka som GM.

Garland har inte gått obemärkt förbi, hyllades tidigt av Yotesfans. Fin spelare.
Senast redigerad av J-dilla 2021-02-07 kl. 13:04.
Citera
2021-02-07, 13:04
Medlem
appendixxivs avatar
Hjalmarsson säger vad som behöver sägas...på svenska-

https://twitter.com/Manskarlssonyao/status/1358176919578161153?s=09
Senast redigerad av appendixxiv 2021-02-07 kl. 13:07.
Citera
2021-02-07, 15:09
Medlem
Är Erik Karlsson NHL's mest överbetalda spelare ?
Citera
2021-02-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Är Erik Karlsson NHL's mest överbetalda spelare ?

Långtifrån, han kan möjligtvis ta sig samman i framtiden. Först tänkte jag på Loui Eriksson, svensk som jag är, sedan hittad jag denna artikel. Ja han är #5, men det finns en del obegripliga kontrakt där ute. Karlsson har ändå varit mycket bra/bäst back en gång i tiden.

https://bleacherreport.com/articles/2920276-ranking-the-10-worst-contracts-in-the-nhl-right-now
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in