2021-02-05, 05:43
Avslutad
Jag har bestämt mig, jag ska bli stenrik på dessa svegot mynt 💸
Citera
2021-02-05, 07:57
Medlem
MrRainess avatar
Yes. Dags att sälja villan och kärran för att byta in till Svegotmynt! När samhällskollapsen kommer är det viktigt att vi alla har den rätta valutan. Helt frikopplad ifrån det judaiserade banksystemet. Hell Dan och Hell Svegotmynt!
Citera
2021-02-05, 10:58
Medlem
okok1s avatar
Börjar mer och mer likna en sekt.
Citera
2021-02-05, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Börjar mer och mer likna en sekt.
Börjar? Det har liknat en sekt i flera år, men nu känns det bara löjligt desperat. Allt är bara pengar, pengar, pengar! Och det roligaste som verkar ha hänt i deras liv på sistone är det här med citroner i live-chatten.
Citera
2021-02-05, 12:54
Medlem
Suecotes avatar
"Det är två och en halv anställning som vilar på att Svegot fortsätter att fungera", säger Dan vid 03:50.
https://www.spreaker.com/user/nordiskalthoger/vita-pillret-147

Vilka är det då? Dan och Magnus som heltid, Björn på halvtid... får Ludvig ingenting?? Han verkar ju vara i studion i Älgarås för morgonsändningarna, bor han där också nu med familj? Lite långt att pendla från Trollhättan utan att ens få betalt.

Sedan har de ju inga "anställda" per definition, det är ju fakturering från var och ens eget bolag till "föreningen".
Senast redigerad av Suecote 2021-02-05 kl. 12:57.
Citera
2021-02-05, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
"Det är två och en halv anställning som vilar på att Svegot fortsätter att fungera", säger Dan vid 03:50.

Vilka är det då? Dan och Magnus som heltid, Björn på halvtid... får Ludvig ingenting?? Han verkar ju vara i studion i Älgarås för morgonsändningarna, bor han där också nu med familj? Lite långt att pendla från Trollhättan utan att ens få betalt.

Sedan har de ju inga "anställda" per definition, det är ju fakturering från var och ens eget bolag till "föreningen".
En anställd? Fem anställda? Det spelar väl ingen roll! Kulorna ska in och det är nu!

Hur var det när Daniel var med då? Var det han och EPA-raggaren som fick dela på den halva lönen? För om jag hade arbetat gratis två timmar varje morgon i tre(?) år, så hade nog jag också ledsnat och vandrat vidare.
Citera
2021-02-05, 13:36
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote

Kanske är Björn, Ludvig och någon mer tjomme som Jalle Horn, Robin Holmgren eller Frodi Midjord som är "anställda". Eller annars är alla de 5 halvtidsanställda, alltså 2,5 totalt personer.

Dan och Magnus behöver ju som du säger inte vara anställda i.o.m. att de redan har det gott förspänt åt sig själva. I.o.m. att de utgör majoriteten av styrelsen så kan de fritt fakturera föreningen från deras privata bolag och plocka ut pengar den vägen.
Citera
2021-02-05, 13:44
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Det stora felet är att det här inte alls är ett försök från herrarna i Säljarbås att fjärma sig från konventionell valuta och traditionella monetära system. Istället är det ett sätt att skapa hype runt de egna programmen i syfte att öka på de egna förtjänsterna av traditionell valuta till det privata bankkontot. Man kan nämligen inte bara tjäna Svegotmynt genom att donera pengar utan även genom att hålla låda i chatten, rekrytera nya medlemmar och sprida programmen.

Det här är ett upplägg värdigt Jultidningsförlaget där du genom att sälja jultidningar kan tjäna ihop poäng och därigenom tjäna ihop till överprisade premier. Fast på Jultidningsförlaget kan du tjäna ihop en dator eller en resa, på Svegot får du en tshirt med deras logotyp så att du sedan ska gå runt som en levande reklampelare på stan för Dans och Magnus pyramidspel.

Det är väldigt lätt att skratta sig harmynt åt det här. Skrattet fastnar dock i halsen när man vet att det här spektaklet ligger som en svamp i segmentet mellan Håkan Bergmark-boomergamlingarna och mer renodlat social- och kulturkonservativa. Svegot fångar upp en hel del människor med sitt scam, folk som annars kanske kunnat göra skillnad i andra sammanhang. Istället blir de passiviserade drönare som utvinner Svegotmynt så att Danne Eskimå ska kunna köpa nya fina skidor att åka runt med sin svärfar i Tyskland på.

Svegot är inte bara en distraherande lampa i fjärran som stjäl uppmärksamhet. Svegot är direkt skadligt, en sekt och en anti-rörelse vars existens gör spelplanen vattensjuk.

Det har till dags dato inte framkommit något av vikt som motsäger det omdöme Jonas De Geer fällde om Det Fria Sverige för ett par år sedan - "en pseudonationell säljsekt".

Jag måste säga att jag började garva när jag läste om Svegotmynten. Det kanske är lika bra att de som är så jävla korkade att gå på något sådant hänger på DFS och inte smittar ner övriga rörelsen samtidigt är det resurser som hade kunnat användas för så mycket bättre syften...
Citera
2021-02-05, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det har till dags dato inte framkommit något av vikt som motsäger det omdöme Jonas De Geer fällde om Det Fria Sverige för ett par år sedan - "en pseudonationell säljsekt".

Jag måste säga att jag började garva när jag läste om Svegotmynten. Det kanske är lika bra att de som är så jävla korkade att gå på något sådant hänger på DFS och inte smittar ner övriga rörelsen samtidigt är det resurser som hade kunnat användas för så mycket bättre syften...
Ja. Jag har funderat en smula över det här och jag tycker inte att det är helt fel att jämföra Svegot med någon slags religiös sekt, minus det religiösa. Det är som en kyrka av något slag där ett par tusen medlemmar som är utspridda över främst Sverige och norra Europa sitter var för sig eller i enstaka fall i mycket små grupper och skickar bidrag till huvudkyrkan i Säljarbås. Lite som Scientologkyrkan som inte heller är en traditionell religion utan mer en UFO-kult. Jag har funderat en hel del på likheterna mellan just Scientologerna och Svegot och det är inte en dum jämförelse.

Man bör även komma ihåg att både Dan och Magnus under Motgifttiden ibland skämtade om att skapa en sekt, framförallt Magnus uttryckte en vision där han kunde se sig själv som en Jim Jones som varje söndagmorgon trädde upp i predikstolen och lät sin predikan ljuda över landet. Och nu har vi Budkaveln, där Magnus klär sig i kostym och står och skriker bakom det hemsnickrade talarpodiet i Svenskarnas Bibliotek på ovanvåningen där kameran förvaras.

Jag tror inte att varken Dan eller Magnus hade varit främmande för att skapa sig ett compound i skogen dit medlemmarna flyttade för att bo och jobba gratis och dit alla medlemmarnas resurser doneras till ”huset” som man faktiskt kallar rörelsen. Nu har coviden kommit lite i vägen så DfS-kyrkan har tagit en lite annan sväng och blivit en onlineverksamhet till stor del men de grova linjerna finns där och påminner om en blandning mellan pseudoreligiösa sekter av olika slag.

En annan sak som jag funderat över är den totala isolationen DfS befinner sig i. Inte ens AFA-drägget orkar ta sig dig för att klottra eller krossa en ruta. Det ligger ett stort invällarboende i närheten så det är fullt med lösdrivande afghaner i området men ingen klottrar så mycket som ett streck på huset. DfS verkar leva i sitt eget vacuum där det inte bara är så att de flesta nationella ignorerar dem, inte ens de politiska motståndarna verkar orka bry sig.

Det är märkligt. Eller kanske inte? Ingen bryr sig ju direkt om Scientologerna heller. De verkliga offren är sektmedlemmarna själva vars liv går ut på att farma resurser till ”kyrkan” och dess överstepräster.
Senast redigerad av Kalamity 2021-02-05 kl. 14:26.
Citera
2021-02-05, 16:53
Medlem
skillnads avatar
Kan ni inte sluta bete er som ett gäng pajaser och bemöta det som sägs i podden istället.

Vad är felet i att skapa egna oberoende från den svenskfientliga staten handelsmedel?
Citera
2021-02-05, 16:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Svegotmynt? Är det en ny kryptovaluta eller fysiska samlarmynt?

EDIT: Haha, https://www.svegot.se/mynt/, detta har jag missat. Undrar hur länge detta poängsystemet finns kvar innan något nytt system införs.
Senast redigerad av Run3 2021-02-05 kl. 16:59.
Citera
2021-02-05, 17:23
Medlem
skillnads avatar
Citat:

Man har mot alla belackares kraxande skapat ett svenskarnas hus och producerar kontinuerligt stora mängder nationalistiskt material. Genom olika initiativ utövar ett konkret inflytande i närområdet.

Har allt gjorts rätt, kanske inte. Har man gjort mycket, absolut. Har kritiker haft fel, för det mesta, ja!

Hela den här infekterade situation med Jonas De Geer och Dan Eriksson måste jag säga mest är tragisk. JDG som utan tvekan varit en viktig person både i den nationella sfären och i den bredare samhällsdebatten.

Det uppkommer dock ett problem då man kritiserar andra för att vara en "säljsekt" samtidigt man själv inte producerar i närheten lika mycket och dessutom frågar efter ekonomiskt stöd själv.

Personligen ser jag inget fel i att stödja varken Svegot eller JDG. Men låt oss inte hyckla här!
Senast redigerad av skillnad 2021-02-05 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in