2021-02-06, 00:54
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag jävlas bara med dig. Gillar Les Grossman skarpt.

Tisdagen var tok-blå och fredagens PM var mycket positivt.

Du har köpt in dig va?

Blev det svårt att hålla reda på alla konton?

Det är bra det! Grossman är kanske den mest sköna karaktär som någonsin skapats i modern tid, Cruise är ett geni. "I want fat hands" sa han till Stiller innan inspelningen.

Tänka sig att alla i sekten inte är helt hopplösa!

Nej, lassade in för mycket i OCGN tidigare i veckan så har låst mig lite, dock gick det rätt ok.
Citera
2021-02-06, 10:46
Medlem
CHleames avatar
Synact är ett bolag som nästan inte alls diskuteras.
Var finns forumdiskussionerna?
/ Flashback kan vi tyvärr glömma då mina inlägg omedelbart ”dränks” av off topic och personliga angrepp utan läsvärde
/ Placera AB läggs mest ut Dcord inbjudningar
/ Börssnack Sällan något sista inläggsförsöket såg ut så här
https://borssnack.di.se/#/search?query=synact
/ Dcord, det hemliga sällskapet likt frimurarna. Katastrof, som vandaliserande tonåringar
/ Facebook återigen ett frimureri sällskap skrivet av vandaliserande tonåringar

Tills vi vet vilka deltagarna i Book Buildingen var är det naturligtvis fritt fram att spekulera.

”Riktad emission, som tecknas av
Jens Olsson 60 462,
Arash Pournouri 60 462,
Peyman Pournouri 60 461,
Hami Rashidi 60 461,
Jimmie Landerman 56 431,
Henrik Andreasson 40 308,
Hadi Ghafori 40 308,
David Ghanbari 40 308,
Milad Pournouri 40 300,
Polynom Invest AB 24 184,
Darius Hosseinian 20 161,
Andres Fuentes-Rivera 20 154”

https://nyemissioner.se/foretag/nyemission/synact_pharma_ab/4110

Är det samma deltagare igen som Synact beskriver som

”Eftersom den riktade nyemissionen var flera gånger övertecknad av ett stort antal professionella investerare ökades bruttolikviden i den riktade nyemissionen från beloppet om 55 miljoner kronor som indikerades i bolagets pressmeddelande i går", skriver Synact. ”

Det är rimligt att anta att de i visshet om att de inte kommer få teckna allt de anmält intresse för. Också massivt övertecknat. I kunskap om att det ser bra ut i följande pressrelease. För att inte tala om att BB inte bara övertecknades utan även drog in mer kapital.

Men 80 miljoner då är det inte en hiskelig summa pengar att riskera i ett Pump & Dump bolag?

https://www.facebook.com/photo?fbid=650566178871859

Gör en egen sökning på antalet miljardärer i Sverige (och Danmark)
Citera
2021-02-06, 11:55
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatStevens
Troligtvis lika bra gissning som ”40% rabatt”😂
Nog få som intresserar sig för synact att diskutera med en som spenderar hela dagarna med att snacka ner bolaget med målet att få över dem till diamyd. Eller en bitter-cock som sålt ut sig vars förklaring till allt som går upp är ”pumpad”
Vad sägs som att för en gång skull diskutera substansen bolaget jobbar med? Forskningen på melancortin receptorer och dess påverkan? Nä det ska vara ” höhö blattepump” och dra random siffra ur röven du tycker bolaget är värt baserat på endast vilken fas. När det finns 100 andra parametrar att ta hänsyn till.
Det säger en del om er som spenderar hela dagarna på denna forumdel😂

Jobba lite på din argumentationsteknik. Flera är skeptiska till SynActs övervärderade börsvärde och många anser att bolaget pumpas, detta är troligen viktigt för nya investerare att känna till så att dessa kan skapa sig en egen uppfattning om det är värt att kliva på.

På detta forumet gäller åsiktsfrihet, till skillnad från diktaturen på SynActs discord. Passar det inte så är det bara att hoppa tillbaka dit, så slipper du skriva från konton som varit inaktiva i tio år och skämma ut dig.

Klarar du inte av skepticism och att någon har en annan åsikt så är annars ett möte med psykolog att rekommendera.

PM:a mig så ska jag tipsa dig om ett par mycket duktiga kollegor.
Citera
2021-02-06, 13:31
Medlem
-Mystics avatar
Kan vi få lite konkreta bevis på att Ibra/Örjan är eller har varit involverade i Synact?

Annars kan ni väl lägga ner det skitsnacket?

Efter en avancerad sökning på Ibras twitter-konto så har han inte nämnt bolag någon gång alls.
Senast redigerad av -Mystic 2021-02-06 kl. 13:35.
Citera
2021-02-06, 13:52
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Synact är ett bolag som nästan inte alls diskuteras.
Var finns forumdiskussionerna?
/ Flashback kan vi tyvärr glömma då mina inlägg omedelbart ”dränks” av off topic och personliga angrepp utan läsvärde
/ Placera AB läggs mest ut Dcord inbjudningar
/ Börssnack Sällan något sista inläggsförsöket såg ut så här
https://borssnack.di.se/#/search?query=synact
/ Dcord, det hemliga sällskapet likt frimurarna. Katastrof, som vandaliserande tonåringar
/ Facebook återigen ett frimureri sällskap skrivet av vandaliserande tonåringar

Tills vi vet vilka deltagarna i Book Buildingen var är det naturligtvis fritt fram att spekulera.

”Riktad emission, som tecknas av
Jens Olsson 60 462,
Arash Pournouri 60 462,
Peyman Pournouri 60 461,
Hami Rashidi 60 461,
Jimmie Landerman 56 431,
Henrik Andreasson 40 308,
Hadi Ghafori 40 308,
David Ghanbari 40 308,
Milad Pournouri 40 300,
Polynom Invest AB 24 184,
Darius Hosseinian 20 161,
Andres Fuentes-Rivera 20 154”

https://nyemissioner.se/foretag/nyemission/synact_pharma_ab/4110

Är det samma deltagare igen som Synact beskriver som

”Eftersom den riktade nyemissionen var flera gånger övertecknad av ett stort antal professionella investerare ökades bruttolikviden i den riktade nyemissionen från beloppet om 55 miljoner kronor som indikerades i bolagets pressmeddelande i går", skriver Synact. ”

Det är rimligt att anta att de i visshet om att de inte kommer få teckna allt de anmält intresse för. Också massivt övertecknat. I kunskap om att det ser bra ut i följande pressrelease. För att inte tala om att BB inte bara övertecknades utan även drog in mer kapital.

Men 80 miljoner då är det inte en hiskelig summa pengar att riskera i ett Pump & Dump bolag?

https://www.facebook.com/photo?fbid=650566178871859

Gör en egen sökning på antalet miljardärer i Sverige (och Danmark)

Enligt er sedvanliga diskussionsteknik är det omvänd bevisföring som gäller.

Dvs Att i det här fallet är det ni som ska leta upp och bevisa att våra teorier inte stämmer med länkarna och texten vi lagt upp.

Bolaget är övervärderat i förhållande till tidig studiefas och andra jämförbara biotech generellt sett.
Citera
2021-02-06, 14:01
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kan vi få lite konkreta bevis på att Ibra/Örjan är eller har varit involverade i Synact?

Annars kan ni väl lägga ner det skitsnacket?

Efter en avancerad sökning på Ibras twitter-konto så har han inte nämnt bolag någon gång alls.

Det är ingen som sagt att Ibra eller Örjan är involverade i SynAct. Jag håller med, desinformation ska inte spridas så att falska rykten börjar florera. Däremot var det en användare här som hittade en kommentar på Ibras facebook-sida från en storägare i SynAct. Denna kommentar är nu borttagen. Det stod "Grattis vännen!" eller något snarlikt.

Samma storägare från SynAct ingår i ett nätverk av investerare där även Örjan deltar, dessa har fått flera riktade emissioner i bolag. T.e.x. ZOOMABILTY.

Återigen, det är ingen som påstår att just Ibra eller Örjan är involverade i SynAct eller står bakom någon pump. Dock finns det kopplingar mellan storägaren från SynAct och Ibra då dessa är/var vänner på Facebook och att storägaren även kommenterade en bild som Ibra la upp.
Citera
2021-02-06, 15:24
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Är du helt jävla dum i huvudet?

Allt du kommer med är skitsnack.

Ditt förbannade helvetes PUNDHUVUD !!!

Din uppgift var enbart följande

"Leta upp första nyhetsflashen om analysen och länka. Klarar någon en så enkel uppgift ? ?"

Om du glömt inlägget där frågan ställdes så var det i det här inlägget
(FB) SynAct Pharma - SYNACT
Senast redigerad av CHleame 2021-02-06 kl. 15:28.
Citera
2021-02-06, 15:36
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Är du lite mentalt handikappad?

"Leta upp första nyhetsflashen om analysen och länka. Klarar någon en så enkel uppgift ? ?"

Senast redigerad av CHleame 2021-02-06 kl. 15:42.
Citera
2021-02-06, 15:56
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Dina inlägg är helt osammanhängande, vad syftar du på ens? Nyhetsnoitser från diverse byråer publiceras alltid lite efter en ny riktkurs/analys blir tillgängliga för investmentbolagets kunder.

Förstår du skillnaden mellan betalda analyser från t ex Redeye och obetalda analyser från t ex ABG?

Vad är det du inte förstår?
Du ska leta upp den första nyhetsnotisen om ABGs analys
Klarar någon en så enkel uppgift ? ?"

Sedan ger jag länken till inlägget

Har du verkligen så stora läsförståelse problem ?
Citera
2021-02-06, 16:03
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Den dagen ni båda faktiskt själva besvarar på kritiska frågor, är väl den dagen grisar börjar flyga?

Återkom när själva kan bemöta något, istället för att enbart komma med diverse anklagelser.

Citera
2021-02-06, 16:06
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Till er som faktiskt är intresserade av bolaget så publicerade Synact nyligen en skriftlig presentation riktade till ABG's kunder. Där finns det mycket intressant

https://synactpharma.com/en/corporate-presntation-february-2021/

Vad är det du inte förstår?

Citera
2021-02-06, 16:48
Medlem
CHleames avatar
Man kan tycka att den här Hönan eller ägget frågan inte är så viktig.

Men jag hittar ”bara” nyhetsflash 2 dvs att Synact stiger brant på en analys ingen kände till innan nyhetsflashen kom om orsaken till kursrusningen.

Vem ”läckte” att det fanns en analys?

Kanske följande citering bringar klarhet i min fråga om första nyhetsflashen

---------

”ABG 1977Idag 13:08 (2 feb -20)
Vill passa på att gratulera eder alla över den fina kursutvecklingen här på rullande 12-månaders basis. Management i bolaget har ett gott rykte och sett till framstegen som man lyckats göra är jag inte förvånad.

Tyvärr är jag förhindrad från att handla just nu på förekommen anledning.

Dock vill jag säga att min tro (personliga åsikt) är att detta bara är början på vad året har att erbjuda.

BlitzzzIdag 13:24
Av ren nyfikenhet, varför får du inte handla?

ABG 1977Idag 13:24
Jag är insynsregistrerad"

-----------

Och då är Synacts Discord P&D grupp misstänkta.

Och enligt min menig är enda möjligheten att rentvå sig, är att presentera en länk till första nyhetsflashen.
Senast redigerad av CHleame 2021-02-06 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in