2021-02-13, 09:23
Medlem
Jag har läst lite i tråden och jag kan bara konstatera att medans tiden den går så stiger kursen och tror man på konceptet så gör man och i annat fall så bör man söka lyckan ells annans! Fin fin riktkurs av ABG Sundal Collier!! Ha ett så bra gott folk å glöm int att njuta av livet! PS. Äger själv aktier i bolaget i fråga.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-02-13 kl. 10:03.
Citera
2021-02-13, 11:25
Medlem
Imponerad över att ni som äger Synact och orkar bemöta trollen. Kan ju inte vara tydligare i diskussionerna att de bara trollar. Jag tror inte för ett ögonblick att de verkligen tycker att Synact är övervärderat med tanke på alla nyheter vi fått senaste tiden samt alla triggers som finns även i närtid.
För min del orkar jag inte argumentera här för Synact. Skulle det vara någon potentiell investerare som avstår pga Stockens eller Kirobas mfl fraser så är de helt enkelt inte värda att tjäna pengar. Råder alla att göra sin egen läxa om Synact och andra bolag.

Flashback är intressant ut vissa hänseenden men enligt mig inte när det kommer till att få hjälp i sina investeringar. Finns onekligen många trasiga människor här. Råder folk att sluta träta och istället gå ut i solen och tanka lite positivitet. Må väl alla!
Citera
2021-02-13, 12:04
Medlem
CHleames avatar
QUOTE=xhavi|73688907]Vem/vilka det än är som manipulerat kursen senaste tiden så finns det mycket bevis från många olika personer. Jag vet flera, inklusive jag, som meddelar bla Finansinspektionen. Allt eskalerade i torsdags då blev det övertydligt. Ungefär lika övertydligt bra som Interim RA är.

När jag ringde Finansinspektionen i torsdags så var de redan insatta i ärendet. Väldigt tråkigt att folk, genom olagligt agerande, förstör ett otroligt välskött företag med en ledning i toppklass.

Vilka det än är så tror jag de kommer att åka dit för det är inte något vidare professionellt skött. Vi är många som kommer granska kursen ännu mer noggrant framöver och rapportera minsta misstänkt agerande till Finansinspektionen bland annat.

Ganska övertygad om att de som gjort detta är under 25år och inte förstår hur allvarligt brott de begått och vilka konsekvenser det kommer få för dem i framtiden.[/quote]

(FB) SynAct Pharma - SYNACT

Kan bara hålla med dig om manipulation och märkligheterna som lett fram till att Synact blivit övervärderat i förhållande till tidig studiefas. Senaste rapporten är kvittot på besvikelsen.
10% av BB är redan bränt och studierna kostar maximalt, Bolaget rekryterar nya toppar med månadslöner i miljonklassen (då det är danskar avses lönerna i DKR)
Nu väntar en lång raksträcka innan nästa PM.
Senast redigerad av CHleame 2021-02-13 kl. 12:08.
Citera
2021-02-13, 12:45
Medlem
CHleames avatar
Frånsett raddan av personangrepp utförda av ett intressant valt signaturnamn som först föranleder tanken på biografi.

"men gör en kiroba och jämför rätt av med andra biotech i "fas2". Tänk om det fanns en sådan generell regel, ett fast värde för varje bolags fas oavsett indikation och marknad... Briljant."

Självklart är studiefasen viktig då resultaten inte är bevisat ännu. Klart kan investerare "tro" och välja investera allt på tron.
Ingen analytiker tycker det är en bra ide.
Så att Synact kan värderas till dubbla marknadsvärdet med hälften så många aktier när de är i tidig studiefas.
Jämfört med av dig det föreslagna bolaget Diamyd medical som ska starta sina Fas III och har pågående Fas II studier i sen Fas II.

Nej det är inte förklarligt på något annat sätt än att Synacts aktieägare fått Fnatt som lett till en rejäl felvärdering så kallad övervärdering
Citera
2021-02-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Frånsett raddan av personangrepp utförda av ett intressant valt signaturnamn som först föranleder tanken på biografi.

"men gör en kiroba och jämför rätt av med andra biotech i "fas2". Tänk om det fanns en sådan generell regel, ett fast värde för varje bolags fas oavsett indikation och marknad... Briljant."

Självklart är studiefasen viktig då resultaten inte är bevisat ännu. Klart kan investerare "tro" och välja investera allt på tron.
Ingen analytiker tycker det är en bra ide.
Så att Synact kan värderas till dubbla marknadsvärdet med hälften så många aktier när de är i tidig studiefas.
Jämfört med av dig det föreslagna bolaget Diamyd medical som ska starta sina Fas III och har pågående Fas II studier i sen Fas II.

Nej det är inte förklarligt på något annat sätt än att Synacts aktieägare fått Fnatt som lett till en rejäl felvärdering så kallad övervärdering
Nej mannen det tror jag ej! Inte heller att ABG Sundal Collier fått fnatt med sin riktkurs. Men ha så bra! Här respekteras allas åsikter för jag är en stolt å glad ägare i SynAct Pharma minsann. Spännande tider framöver! Dags å kliva på?
Citera
2021-02-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Oj! Här har vi någon som allt har vaknat upp på fel sida.

Här på Flashback gäller åsiktsfrihet, förutsatt att man följer uppsatta regler och svensk lag. Klarar man inte av kriticism av ett bolag är man nog lite för emotionellt investerad - vilket aldrig är bra när det gäller aktier.

Vi är flera här som anser att SynActs BV är övervärderat, och andra här anser att det inte är det, och så var det med det.

Jag orkar inte bemöta ditt elaka inlägg mer än så, men jag hoppas att du mår lite bättre nu när du har avreagerat dig på mig.
Du är bra och smart det vet jag! Men i detta fall kan jag inte hålla med dig. Vi går mot något riktigt bra inom biotech och det vet du nog oxå. I alla fall lyckönskar jag dig och tycker att du trotts att vi inte alls är överens vad gäller SynAct skriver bra inlägg. Du håller debaten i liv här åtminstone.
Citera
2021-02-13, 17:28
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiekuken
Stockkuken har ju själv sagt i början av tråden "kan inte så mycket, vet inte så mycket om Synact".. Men sålde då han tyckte den var "övervärderad". Sikket geni. Har alltså inte en susning om bolaget i fråga, men gör en kiroba och jämför rätt av med andra biotech i "fas2". Tänk om det fanns en sådan generell regel, ett fast värde för varje bolags fas oavsett indikation och marknad... Briljant. Fortsätter sedan pusha på att HAN har rätt, han som inte kan något om SynAct, HAN gjorde rätt val. Alla som inte inser vad han insett, har FEL. En missunnsam tragisk individ. En normal människa hade sagt något i stil med -Här lämnar jag, men jag önskar er andra och SynAct lycka till på färden. Men killen har komplex.
Istället för att medge att han inte vågar följa med längre, eller inte säga något alls, ska alla andra få höra hur värdelösa beslut de tar, ifrån en som själv erkänt att han inte kan så mycket
Sikken jävla nolla. En nolla med ett uppblåst ego. Ett typexempel på den klassiska narcissisten.
Han kan heller inte lägga fram några som helst bevis för några av sina påståenden. Pumpad? Var?
- Ehh, öhh, någon har skrivit om den på twitter.
Jaha? Och det skulle resultera i vad? Alla som läser ett bolagsnamn på twitter, slänger sig handlöst på det och pantsätter hus och hem och köper upp till vilken kurs som helst utan att göra en DD?
Känns som stocken projicerar en hel del här, är väl så han tar sina investeringsbeslut...
Var väl därför han var tvungen att dra sig ur SynAct så tidigt? Lillkillen leker med barnbidraget och lånade pengar förmodligen.

Gillar också hans helt hjärndöda iakttagelser av helt vanliga mekanismer på börsen. Delavslut är kursmanipulerande enpetare osv. Hade jag varit honom hade jag övergett och lämnat FB-kontot åt sitt öde, och hoppats att ingen hittade det i framtiden... Hur ska han någonsin kunna tas på allvar i någon tråd med den här posthistoriken?

SynAct tuffar på som tåget iallafall Hoppas att alla bitarna faller på plats och studierna gör succe, för då kommer vi som äger bli snuskigt rika! Det är ju faktiskt sinnessjukt stora marknader man har möjlighet att ta ordentliga delar av om 1189 har effekt!

Önskar alla lycka till med sina innehav, om de så är i SynAct, Diamyd eller vad man nu råkar tro på!

Btw. Tittade lite på mitt initiala inlägg jag skrev, som jag för övrigt efteråt fick utstå extremt mycket glåpord och trakasserier av...

Nu ska vi se hur det lät:

"Jag körde en vinsthemtagning på SynAct nu i veckan och är inte längre kvar i bolaget. Detta beror på flera faktorer. Jag var även många procent plus, så det är inte helt dumt rent strategiskt.

Första faktorn är en besvikelse över marknadens fisiga reaktion som sågs av Covid 19-studien i Brasilien som startades. Detta är såklart bara ett "sidspår" av SynAct, deras primära mål är självfallet inte medicinsk behandling gällande Covid-19.

Andra faktorn är att jag grävde runt lite och såg vilka som var stora investerare i bolaget, bland annat flera "pumpare" som gjort sig mer eller mindre ökända på bland annat Twitter. Jag märkte även att haussen började blir mer extrem å dessas vägnar = ett dåligt tecken.

Tredje faktorn är att "success raten" för studiefaserna inte är överdrivet hög, man kan flippa ett mynt. Så är det ju med många biotech-bolag och inget konstigt. Resultat kommer att presenteras senare i höst. Det kan mycket väl bli positiva resultat, men då jag låg många procent plus avvaktar jag lite.

Ser jag ett större dyk kan jag mycket väl hoppa in igen, men jag ansluter nog igen till vintern. Önskar er som är kvar stor lycka och hoppas på en fin framtid för bolaget!"

(FB) SynAct Pharma - SYNACT
Citera
2021-02-13, 18:01
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Du är bra och smart det vet jag! Men i detta fall kan jag inte hålla med dig. Vi går mot något riktigt bra inom biotech och det vet du nog oxå. I alla fall lyckönskar jag dig och tycker att du trotts att vi inte alls är överens vad gäller SynAct skriver bra inlägg. Du håller debaten i liv här åtminstone.

Tack detsamma!

Alla har ju olika åsikter, jag anser att BV:t varit övervärderat (och är det fortfarande) och att SynAct pumpats. Detta är inte synonymt med att SynAct inte kan vara ett bra bolag som också kan ha en mycket fin framtid. Självklart finns det potential där, men inget är ju hugget i sten och spåkulor fungerar sällan särskilt bra.

Jag tycker att debatten är lite infekterad, vi som är minsta lilla skeptiska till BV:t utmålas som elaka björnar - som har någon dold agenda i att trycka ned kursen så att vi kan komma in billigare. Vi får konstant utstå glåpord och trakasserier här, fortsätter vi skriva för att vi vill komma in billigare eller för att vi försvarar våra åsikter? Ta dig en funderare på den frågan...

Ett mynt har två sidor, jag tror att det kan vara vettigt för nya investerare att kunna ta del av kriticism också, för att bilda sig en mer objektiv syn av ett bolag.

Jag angriper inte just dig nu personligen då du verkar ha en lite mer "öppen approach", men till de andra. Om ni nu är så säkra på SynActs fantastiska framtid, varför är ni så rädda för att ett fåtal användare här är skeptiska till BV:t?

Har inte vi rätt att kunna få uttrycka våra åsikter utan att få utstå hat och kränkningar?
Citera
2021-02-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tack detsamma!

Alla har ju olika åsikter, jag anser att BV:t varit övervärderat (och är det fortfarande) och att SynAct pumpats. Detta är inte synonymt med att SynAct inte kan vara ett bra bolag som också kan ha en mycket fin framtid. Självklart finns det potential där, men inget är ju hugget i sten och spåkulor fungerar sällan särskilt bra.

Jag tycker att debatten är lite infekterad, vi som är minsta lilla skeptiska till BV:t utmålas som elaka björnar - som har någon dold agenda i att trycka ned kursen så att vi kan komma in billigare. Vi får konstant utstå glåpord och trakasserier här, fortsätter vi skriva för att vi vill komma in billigare eller för att vi försvarar våra åsikter? Ta dig en funderare på den frågan...

Ett mynt har två sidor, jag tror att det kan vara vettigt för nya investerare att kunna ta del av kriticism också, för att bilda sig en mer objektiv syn av ett bolag.

Jag angriper inte just dig nu personligen då du verkar ha en lite mer "öppen approach", men till de andra. Om ni nu är så säkra på SynActs fantastiska framtid, varför är ni så rädda för att ett fåtal användare här är skeptiska till BV:t?

Har inte vi rätt att kunna få uttrycka våra åsikter utan att få utstå hat och kränkningar?
Ja så är det ju! Självklart har du rätt i det du skriver. Vi vet vi är och vi känner! Vi tror på SynAct men de som blir hjälpta blir de som är i nöd pga sitt medicinska behov.
All respekt till dig min vän!
Citera
2021-02-13, 18:46
Medlem
Om nu Synact är så övervärderat vad borde värdet vara i så fall? Stocken har du bättre kunskap om Synact och dess värde än ABG?
Än så länge har jag inte sett något argument som förklarar vad som gör att Synact är övervärderat och vad dess rätta värde är och varför.

Du är säkert snäll och vän och så vidare men jag har svårt att se varför du skriver här dag ut och dag in. Är det så att du vill rädda oss alla från att tjäna ytterligare stora pengar?
Citera
2021-02-13, 19:23
Medlem
Som jag misstänkte du har noll argument till varför du gör en annan bedömning än analysfirman ABG (72-399kr).

Lycka till med dina ”analyser” så fortsätter jag tjäna pengar 👍🏻
Citera
2021-02-13, 20:18
Medlem
Svårt att tro att vi ska ner till 7kr igen 😂

Måste säga att det är gulligt oskuldsfullt att sälja en aktie pga några, som har noll att göra med bolagets operativa arbete, skriverier på Twitter.

Du vet väl att de som skriver på Twitter inte forskar i Synact? Du vet väl att de som skriver på Synact inte diskuterar affärsmöjligheter med BP? Tack för ett gott skratt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in