så du tror tt all som har journalistisk utbildning sitter och är på helspänn och skriver som journalister på jobber dygnet runt,,
när ska vi ha roligt då?
jag säger det igen, mitt i natten på någon liten tråd poå FB intefan sitter jag och är skiträdd för stavfel då
och om du tror att journalister inte skriver fel är du väldigt dåligt utbldad i frågan,
på tidningar använder vi vissa program med en massa funktioner för att rensa stavfel och vi har dessutom folk på layouten som sitter och tittar efter stavfel (om tidningen inte har besparat bort dessa, och då ser du stavfel i tidningarna i nästan varenda artickel)
att skriva en större artickel som är rätt stavad välformulerad och dynamiskt upplagd med bilder och allt kan ta flera timmar, eller en hel arbetsdag om något oväntat dyker upp som måste ändras ( nu pratar jag bara om själva ihopsättandet av texten , utkasten, renskrivandet, efter att all research och allt material är insamlat och själva upplägget grovt ihopsatt)
jisses, vissa FB are verkar väldigt rudimentalt utbildade på flera olika sätt
frågorna är konstigt bonnaktigt retoriskt grundade
som om ni tror att det ni skriver får er att se coola ut när det egentligenv bara avslöjar ur begränsade er kunskap är
men jag respekterar er lika mycket för det, faktiskt mer pga det, det är ju det som är det sköna med flashback, att det är riktiga människor som visar vem dom verkligen är och det ger mej som journalist enaskskön insyn i vad som pågår bakom pannbenen i landet, och det inspirerar mej att vara öppen med alla möjliga spontana infall att skriva halvtaskigt uttänkta ideer och resonemang av dev mest underliga slag, för här vet ingen vem jag är.
jag älskar alla FB are för det privilegiet, nästan, vissa hatar jag.
//och det jag skrev om dej nu var fan inte värre än att skriva " du kan inte ha journalistubildning för du kör med stavfel"// lol
kul att du upskattade listan med länkar
tack så mycket för länken till "liberty hangout"
yep - alla youtubers är "longwinded" som fan, och det är det största problemet för "motstndsrörelsen" mot väsnterns vansinne, att de som babblar på inte kan hålla käft där dom borde och därmed slösar åskådarnas/ lyssnarnas tid så mycket att folkutbildningen går jävligt långsamt och det tidsslöseriet håller på att kosta de konservativa segern!