2021-02-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Du underskattar USA som hockeynation något grovt.

Knappast. Det är bara att kolla vilka spelare dom ställer upp med i VM... Och vad kan det bero på? Just ja, dom har ju inga bättre spelare.

Citat:
Det finns helt klart fler amerikanska spelare av toppklass än det finns svenska.

LOL!! For real? Glöm det Sverige ÄGER. Och framtiden ser extremt ljus ut, det är bara att kolla på JVM. Men du lär komma till insikt senast OS 2022... Om alla NHL-spelare är tillgängliga... vi spöar dom med 10-0!!!
Citera
2021-02-06, 16:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Knappast. Det är bara att kolla vilka spelare dom ställer upp med i VM... Och vad kan det bero på? Just ja, dom har ju inga bättre spelare.

USA använder VM som utvecklingsturnering. Kolla vad det kommer vara för lag i OS nästa år, det är det intressanta. Att du utgår från VM visar bara att du inte vet vad du pratar om ens.

Citat:
LOL!! For real? Glöm det Sverige ÄGER. Och framtiden ser extremt ljus ut, det är bara att kolla på JVM. Men du lär komma till insikt senast OS 2022... Om alla NHL-spelare är tillgängliga... vi spöar dom med 10-0!!!

JVM som USA vann senast, där Sverige åkte i kvarten? Ok, vi kollar där och konstaterar att USA äger.
Citera
2021-02-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Lite sen bump på denna men satt och läste Bjurmans efterblivna blogg precis och råkade se ditt inlägg. Det är väldigt frustrerande hur dålig koll svenska NHL-skribenter har. Bjurman har ju mest suttit och runkat och ätit hämtmat på MSG i 15 år. Det är som att de lever kvar i 2006 hela högen med upplägget och allt runtomkring. Helt jävla sanslöst.

Loui var bra när han spelade i Dallas. Nu för tiden skulle han missa öppet mål 1 meter ifrån och knäcka klubban på samma gång, utan att överdriva det minsta. Han är skitdålig och det är ett under att han äns får vara med i taxi squad. Lagen kan inte belöna spelare för att de inte lever upp till sina kontrakt. Att sedan historian med Louis kontrakt är olycklig är en helt annat sak. Varken han eller laget kan må särskilt bra över situationen men det går samtidigt inte att köpa ut han bara för att vara snäll. Det bästa för alla skulle vara om han åkte på en långtidsskada. Han slipper spela och Vancouver kan använda hans 6m dollar på någon annan.

säga vad man vill men killen har ett av dom bästa kontrakten som en svensk fått dom sista tio åren tror jag och han sitter nog gärna av tiden, blir han utköpt i sommar förlorar han "endast " en miljon dollar, och den millen kan om han nu vill ha igen får han säkerligen ett kontrakt nån annanstans för.

Men vilket kontrakt alltså, hämtar in 28 milj dollar bara i sign on bonus på sex år och resterande 8 mille i lön, grattis Eriksson säger jag bara :-)
Citera
2021-02-06, 16:48
Medlem
Citat:
JVM som USA vann senast, där Sverige åkte i kvarten? Ok, vi kollar där och konstaterar att USA äger.

Skitsamma om dom vann. Du fattar vad jag menar. Alla våra unga talangar som dyker upp och som kommer hjälpa till att krossa dom i OS 2022. Höglander. Holtz. Fagemo. Murray. Sverige är en jävla hockeyfabrik som bara spottar ur sig världsstjärnor. USA har inte en chans. Du kommer få se, OS 2022
Citera
2021-02-06, 17:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Skitsamma om dom vann. Du fattar vad jag menar. Alla våra unga talangar som dyker upp och som kommer hjälpa till att krossa dom i OS 2022. Höglander. Holtz. Fagemo. Murray. Sverige är en jävla hockeyfabrik som bara spottar ur sig världsstjärnor. USA har inte en chans. Du kommer få se, OS 2022

För USA har ju inte en massa talanger? Vi har också ett bra lag så visst kan det gå bra i OS 2022, men om du på riktigt tror att vi har bättre spelare än USA så har du helt enkelt inte koll.
Citera
2021-02-06, 17:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Wtf? Vilken planet kom du ifrån nu sa du?
Citera
2021-02-06, 18:02
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
För USA har ju inte en massa talanger? Vi har också ett bra lag så visst kan det gå bra i OS 2022, men om du på riktigt tror att vi har bättre spelare än USA så har du helt enkelt inte koll.

Kanada 1a nationalsport samt religion solklar 2a givetvis USA. Övriga världen egentligen i en annan division med tanke på resurser och spelarantal. Dock måste man ju säga att Sverige och Finland har, och gör, extremt bra ifrån sig i världens egentligen enda Liga. Sverige har ganska exakt dubbelt fler spelare på isen än Finland vilket ju återspeglar invånarantal exakt. Men det härliga är ändå att Finland äntligen börjar få bredd på backsidan samt får fram spets framåt. En underbar landskamp helt enkelt
Citera
2021-02-06, 18:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kanada 1a nationalsport samt religion solklar 2a givetvis USA. Övriga världen egentligen i en annan division med tanke på resurser och spelarantal. Dock måste man ju säga att Sverige och Finland har, och gör, extremt bra ifrån sig i världens egentligen enda Liga. Sverige har ganska exakt dubbelt fler spelare på isen än Finland vilket ju återspeglar invånarantal exakt. Men det härliga är ändå att Finland äntligen börjar få bredd på backsidan samt får fram spets framåt. En underbar landskamp helt enkelt

KanadaRyssland
USASverigeFinland
Den ordningen, solklart.
Citera
2021-02-06, 18:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
KanadaRyssland
USASverigeFinland
Den ordningen, solklart.

Jamen då räknar du naturligtvis in KHL, i NHL ligger ryssen efter både Sverige och Finland. Du bestrider väl knappast det? Eller kör du historisk Draft inklusive Sovjet eller?
Citera
2021-02-06, 18:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jamen då räknar du naturligtvis in KHL, i NHL ligger ryssen efter både Sverige och Finland. Du bestrider väl knappast det? Eller kör du historisk Draft inklusive Sovjet eller?

Jag menar i första hand som hockeynationer totalt sett, ja. Skulle man plocka ihop ett lag av bara ryssar från NHL så är det väl backsidan som inte riktigt når svensk eller ens finsk klass. Men vilka målvakter och forwards dom har!
Citera
2021-02-06, 20:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Jag menar i första hand som hockeynationer totalt sett, ja. Skulle man plocka ihop ett lag av bara ryssar från NHL så är det väl backsidan som inte riktigt når svensk eller ens finsk klass. Men vilka målvakter och forwards dom har!

Jag tycker inte bredden på forwardssidan finns där för Ryssland. Överlag tycker jag återväxten bland ryska världstjärnor på forwardssidan har avtagit.

Tidigt 90-tal kom Mogilny, Fedorov och Bure fram som superstjärnor. Även bakom dem fanns bra bredd med spelare som Zhamnov, Yashin, Kovalev och Kozlov bland annat. Början till mitten av 00-talet kom Datsyuk, Kovalchuk, Ovechkin och Malkin fram som de nya ryska superstjärnorna. Bakom dem fanns Samsonov, Afinogenov och Semin bland annat. Därefter får väl Panarin, Tarasenko, Kuznetsov och Kucherov anses som fixstjärnorna bland ryssarna. Dock tycker jag inte de (förutom Kucherov) når upp till sina tidigare generationers superstjärnor. Den senaste generationens spelare så är det bara Svechnikov jag kan se som en superstjärna inom 5 år.

Går vi fram fem år så har troligen Kovalchuk, Malkin och Ovechkin lagt av medans Panarin och Tarasenko är 35. Även Kuznetsov och Kucherov har då hunnit fylla 34 och 33. Och därefter ser det ärligt talat rätt tunt ut. Så även om namnen idag låter på pappret grymma så ser det framöver inte lika ljust ut för ryssarna på forwardssidan.
Citera
2021-02-06, 20:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag tycker inte bredden på forwardssidan finns där för Ryssland. Överlag tycker jag återväxten bland ryska världstjärnor på forwardssidan har avtagit.

Tidigt 90-tal kom Mogilny, Fedorov och Bure fram som superstjärnor. Även bakom dem fanns bra bredd med spelare som Zhamnov, Yashin, Kovalev och Kozlov bland annat. Början till mitten av 00-talet kom Datsyuk, Kovalchuk, Ovechkin och Malkin fram som de nya ryska superstjärnorna. Bakom dem fanns Samsonov, Afinogenov och Semin bland annat. Därefter får väl Panarin, Tarasenko, Kuznetsov och Kucherov anses som fixstjärnorna bland ryssarna. Dock tycker jag inte de (förutom Kucherov) når upp till sina tidigare generationers superstjärnor. Den senaste generationens spelare så är det bara Svechnikov jag kan se som en superstjärna inom 5 år.

Går vi fram fem år så har troligen Kovalchuk, Malkin och Ovechkin lagt av medans Panarin och Tarasenko är 35. Även Kuznetsov och Kucherov har då hunnit fylla 34 och 33. Och därefter ser det ärligt talat rätt tunt ut. Så även om namnen idag låter på pappret grymma så ser det framöver inte lika ljust ut för ryssarna på forwardssidan.

Jag pratar om nu. Och det finns en hel del intressanta ryssar som vi får se vad det blir om. Hur det ser ut om 5 år är svårt att sia om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in