2021-02-06, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrakai80
Jo, jag funderade ju på Nebido i mitt tidigare inlägg, men var orolig över de instabila nivåerna som en så lång ester innebär.
Det verkar inte särskilt optimalt, jämfört med att hålla nivåerna jämn med kortare estrar.
Det har varit svårt att hitta folk med positiva erfarenheter av Nebido i denna tråd.
Men du tar alltså Nebido och mår som en prins, även veckorna innan nästa injektion, då nivåerna sjunkit?

Nu blev det tyvärr avslag från Rewell på mitt videomöte igår kväll, så det är ingen större mening för mig att fortsätta fundera över Nebido. Jag har mätt 11 och 14 på deras tester, så jag kvalificerar inte.

All respekt för Flashback men ska du verkligen basera medicinska beslut på vad man skriver på ett anonymt forum?
Citera
2021-02-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
All respekt för Flashback men ska du verkligen basera medicinska beslut på vad man skriver på ett anonymt forum?

Jag tror mörkertalet är stort när det gäller Nebido, jag tror det är fler som har problem än vad vi tror. Vissa verkar dock må toppen på Nebido, så han borde egentligen prova. Men är han en av oss som mår totalt piss på det, så kommer det ta lång tid innan han är återställd, iom den långa halveringstiden
Citera
2021-02-06, 14:00
Medlem
Mr.Lacklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du har ingen uttalad testosteronbrist däremot bör du kollas för hypotyreos, tsh 7.55 är högt och mer eller mindre alla problem du tar upp förekommer med hypotyreos, tsh är ett väldigt grovt prov så bör ta även fritt t3 som visar hur mycket aktivt hormon du har i kroppen.

Testosteronvärdet varierar över tid och proverna har ett visst felvärde så vill du gå vidare så kan du ta ett prov lite längre fram bara för att utesluta att detta provet är högre än normalt för just dig, riktlinjen vid behandling är testosteron i mitten av referensvärdet och ungefär där ligger du.
Tack för att du tog dig tid att läsa + svara, uppskattar det. Blir lite orolig när läkaren säger att mitt LH är i underkant, men är nog inget att hänga upp sig över. Mina T-värden allmänt ser ju ganska vettiga ut och med min urusla sömn på sistonne och det faktum är jag är på en ganska kraftig deff, så kan jag t.o.m tänka mig mina värden normalt är högre

Ska släpa mig till VC och begära att läkaren inkluderar fritt T3 samt TG-ak och TRak antikroppar (TPO-ak visade inte något fel).
Citera
2021-02-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag tror mörkertalet är stort när det gäller Nebido, jag tror det är fler som har problem än vad vi tror. Vissa verkar dock må toppen på Nebido, så han borde egentligen prova. Men är han en av oss som mår totalt piss på det, så kommer det ta lång tid innan han är återställd, iom den långa halveringstiden

Den långa halveringstiden är det som gör att det tar lång tid att hitta rätt, upp till två år. Och jag misstänker att värken läkare eller patient har tålamod att diala in intervaller och AI för att hamna rätt.
Citera
2021-02-06, 16:19
Medlem
cnbs avatar
Citat:
Fundera om TRT verkligen är den vägen du ska gå. Vad är det du vill uppnå med TRT, är det gratis o lagligt prepp?

All vård är gratis så nej inte riktigt. Sen läste jag deras TRT-plan och det högsta man får efter gel är 1000g nebido per månad alltså 250 i veckan, och regelbunden kontroll att jag sköter mig

Hade du något svar på fråga du vill dela med sig av?
Citera
2021-02-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
närmaste blodcentral. bli blodgivare ,nämn inte att du kör egenkomponerat trt.

Måste flika in med min synpunkt här.
Man väljer helt och hållet hur man vill göra med sin egen kropp, så vill folk trycka i sig testo från ett garagelabb i Rumänien så är de helt lugnt för mig! Men när du nämner att ge blod och inte nämna en sån här sak så blir jag nästan förbannad.
Ska mottagaren behöva utsätta sig för dom här riskerna? Hade du velat ge dina barn blod från någon som skjuter in random testo injektioner? Tänk noga över detta. Det bästa är om du kan gå och tappa dig på någon vårdcentral och få blodet kasserat.
Senast redigerad av Forbjudenmark 2021-02-06 kl. 16:48.
Citera
2021-02-06, 16:54
Medlem
Citat:
Den långa halveringstiden är det som gör att det tar lång tid att hitta rätt, upp till två år. Och jag misstänker att värken läkare eller patient har tålamod att diala in intervaller och AI för att hamna rätt.

Man behöver ingen AI på TRT. Då ligger man på tok för högt.

AI är bland annat neurotoxiskt. Kanske inte något man vill trycka i sig någon längre tid.
Citera
2021-02-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps

AI är bland annat neurotoxiskt. Kanske inte något man vill trycka i sig någon längre tid.

Jag kan bara konstatera att du har fel.
Citera
2021-02-06, 18:10
Medlem
Citat:
Jag kan bara konstatera att du har fel.

Okej, då vet jag.

Enda gången skulle vara om man är fet som ett hus. Men då är det dags börja banta innan man börjar med sin TRT.
Citera
2021-02-06, 18:17
Medlem
Citat:
Okej, då vet jag.

Enda gången skulle vara om man är fet som ett hus. Men då är det dags börja banta innan man börjar med sin TRT.

Att du repeterar det du redan skrivit gör det inte mer sant.
Jag skulle kunna redovisa olika situationer där AI är nödvändigt men jag tvivlar att du är mottaglig för information som inte stöder din egen uppfattning, och ingen tjänar på tjafs i den här tråden om ett så viktigt ämne.
Citera
2021-02-06, 18:44
Medlem
Citat:
Att du repeterar det du redan skrivit gör det inte mer sant.
Jag skulle kunna redovisa olika situationer där AI är nödvändigt men jag tvivlar att du är mottaglig för information som inte stöder din egen uppfattning, och ingen tjänar på tjafs i den här tråden om ett så viktigt ämne.

Jag är mycket mottaglig till information om den är vetenskapligt grundad och har uppbackning.

Det är bara börja länka studier så ska jag läsa allt. Men med tanke på att du försöker undvika det så är jag fortsatt skeptisk.
Citera
2021-02-06, 19:07
Medlem
Citat:

Inte alls ovanligt att östrogenet skenar iväg något av Nebido.
Svenska läkare kan då skriva ut Arimidex.
Been there, done that.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in