• 1
  • 2
2021-02-06, 16:04
Medlem
Jag ska åka från mitt i Stockholm centrum i natt från Södermalm och inte van vid storstadsregionerna. Mellan vilka tider på natten är det som allra lugnast på natten från Sthlm centrum att köra? Jag menar när det är som minst trafik från natten lördag till söndag
Citera
2021-02-06, 16:05
Medlem
Mellan 03-05 är det nog lugnast.

Då har till och med taxiåkarna slutat köra.
Citera
2021-02-06, 16:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helpme02
Jag ska åka från mitt i Stockholm centrum i natt från Södermalm och inte van vid storstadsregionerna. Mellan vilka tider på natten är det som allra lugnast på natten från Sthlm centrum att köra? Jag menar när det är som minst trafik från natten lördag till söndag

Det är bättre att köra i tung trafik än att köra med tunga ögonlock. Fyra på morgonen borde vara en optimal tid att starta trafikmässigt, men kan du inte vara utvilad då så är det bättre att välja en annan tid. Det du framför allt bör undvika är rusningen på morgon och eftermiddag när folk ska till och från arbete.
Citera
2021-02-06, 16:15
Medlem
Citat:

Eftersom att det är en helgnatt och det inte finns något uteliv just nu så är vilken tid som helst mellan 01-06 helt lugnt. Se bara upp för de blå svamparna som brukar stå lite var som helst längst E4 nu när krogarna har stängt.
Citera
2021-02-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Eftersom att det är en helgnatt och det inte finns något uteliv just nu så är vilken tid som helst mellan 01-06 helt lugnt. Se bara upp för de blå svamparna som brukar stå lite var som helst längst E4 nu när krogarna har stängt.
Blå svampar?
Citera
2021-02-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kladdigkuk
Blå svampar?
Polisen.
Citera
2021-02-06, 17:05
Medlem
halaltarzans avatar
Du ska alltså åka från centrala Sthlm till Södermalm. Vad ska du åka med då?
Citera
2021-02-06, 17:27
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Är du berusad ska du inte köra bil, Södermalm är inte Stockholm centrum

Eller ska du åka från centrum till Södermalm?
Citera
2021-02-06, 17:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
inte van vid storstadsregionerna

Man behöver inte vara van vid en region för att köra bil där. Trafikregler och skyltning finns även i Stockholm. Vad är du rädd för? Använd GPS-navigator så blir det ännu enklare och du behöver absolut inte hitta på en plats för att kunna köra där.
Citera
2021-02-06, 18:44
Medlem
Tarrous avatar
Har åkt till Arlanda vid kl. 04.30 -tiden många gånger - då sover staden, och trafiken är minimal.
Citera
2021-02-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du ska alltså åka från centrala Sthlm till Södermalm. Vad ska du åka med då?
Jag ska köra bil från Stockholm centrum åt och genom Södertälje
Citera
2021-02-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Är du berusad ska du inte köra bil, Södermalm är inte Stockholm centrum

Eller ska du åka från centrum till Södermalm?
Jag har inte druckit något! Jag ska köra bil från Stockholm centrum åt och genom Södertälje
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in