2020-11-28, 08:38
Avslutad
"Inner Mastery" är tydligen en stor organisation som organiserar ayahuasca retreats runtom i världen, även i Europa. På sin hemsida talar de även om psykoterapeutisk integration av upplevelserna, och att de har psykoterapeuter knutna till sig.

Är det någon som har erfarenhet av denna organisation, deltagit i event etc?
Citera
2020-12-30, 18:12
Medlem
hezbollahs avatar
Jag har gjort det. Rekommenderar inte dom scammers rent av
Citera
2020-12-30, 20:16
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Jag har gjort det. Rekommenderar inte dom scammers rent av

Scammers? Varför då? Var det inge bra retreat?
Citera
2021-01-11, 15:35
Medlem
Dadelmannens avatar
Också lite funderingar kring denna organisation. Hur fungerar den under svensk lag? Tillåts de operera så öppet? Hur är det en scam? Erfarenheter?
Citera
2021-01-12, 22:21
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrationellt-tal
"Inner Mastery" är tydligen en stor organisation som organiserar ayahuasca retreats runtom i världen, även i Europa. På sin hemsida talar de även om psykoterapeutisk integration av upplevelserna, och att de har psykoterapeuter knutna till sig.

Är det någon som har erfarenhet av denna organisation, deltagit i event etc?

Verkar ganska illa. Har personligen ingen erfarenhet av dem, men sett och läst en del. Länkar videos nedan.

https://youtu.be/c-SIS8oTSS0
https://youtu.be/46N000BWdwY

Är OP intresserad av att delta i Europa kan jag tipsa om några mindre nederländska aktörer.
Citera
2021-02-03, 22:22
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Scammers? Varför då? Var det inge bra retreat?
Ursäkta för sent svar ej aktiv här. Jag är absolut ingen shaman eller djupt spirituell men dessa människor är scammers. Dom har ingen kunskap om medicinerna de säljer och ingen erfarenhet med ayahuasca eller någon form av psykadelika. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Sen fungerar inte det som de ger ut. Ayahuascan var värdelös gav knappt någon effekt. Deras svar var typ att jag inte var så spirituell så ayahuascan funkade bra på mig. Sen när jag skulle röka grodan så gav dom mig en minimal dos fast jag förklarade att det var för lite lol. så inget särskilt hände egentligen. Jag har druckit ayahuasca många gånger tidigare och när jag är påverkad av medicinen får jag sån kraftig dynamik med dom andra att jag kan sätta mig in i andras kroppar och spy åt dom och liknande och hjälpa dom. dessa människor hade 0 kontakt med medicinen. lovardig att du kan hitta folk här på flashback vanliga pundare som har bättre ceremonier och förtåelse för psykadelika
Citera
2021-02-06, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Ursäkta för sent svar ej aktiv här. Jag är absolut ingen shaman eller djupt spirituell men dessa människor är scammers. Dom har ingen kunskap om medicinerna de säljer och ingen erfarenhet med ayahuasca eller någon form av psykadelika. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Sen fungerar inte det som de ger ut. Ayahuascan var värdelös gav knappt någon effekt. Deras svar var typ att jag inte var så spirituell så ayahuascan funkade bra på mig. Sen när jag skulle röka grodan så gav dom mig en minimal dos fast jag förklarade att det var för lite lol. så inget särskilt hände egentligen. Jag har druckit ayahuasca många gånger tidigare och när jag är påverkad av medicinen får jag sån kraftig dynamik med dom andra att jag kan sätta mig in i andras kroppar och spy åt dom och liknande och hjälpa dom. dessa människor hade 0 kontakt med medicinen. lovardig att du kan hitta folk här på flashback vanliga pundare som har bättre ceremonier och förtåelse för psykadelika

Ok tack för svar! Så det är kommers då mer eller mindre låter det som. Tyckte det verkade lite skumt med deras reklamkampanjer...
Citera
2021-02-06, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mryellowman
Verkar ganska illa. Har personligen ingen erfarenhet av dem, men sett och läst en del. Länkar videos nedan.

https://youtu.be/c-SIS8oTSS0
https://youtu.be/46N000BWdwY

Är OP intresserad av att delta i Europa kan jag tipsa om några mindre nederländska aktörer.

Tack för svar! Verkar ju illa, med fejkad "psykoterapi" som mer låter som övergrepp ärligt talat. Just den sorts organisatörer som verkar klokast att undvika. Under inflytande av psykedelika är man på vissa sätt mer sårbar, därför viktigt med rätt personer omkring..

Tar gärna emot tips om andra aktörer i Europa.
Citera
2021-03-10, 23:43
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrationellt-tal
Tack för svar! Verkar ju illa, med fejkad "psykoterapi" som mer låter som övergrepp ärligt talat. Just den sorts organisatörer som verkar klokast att undvika. Under inflytande av psykedelika är man på vissa sätt mer sårbar, därför viktigt med rätt personer omkring..

Tar gärna emot tips om andra aktörer i Europa.
Här hittar du en bra källa, bara att utgå från land och recensioner. Jag kan tyvärr inte finna där jag besökte. Osäker på om de bytt namn eller om pandemin lett till konkurs.
Citera
2021-10-11, 20:59
Medlem
Har deltagit i ett event i Sverige. Deras grejer gav ingen effekt. Provade ayahuasca, Bufo alvarius och San Pedro. Noll effekt. De har inte koll eller så har de dåliga råvaror. Rekommenderas verkligen inte. Känner mig lurad. De sa att det var mig det berodde på.
Citera
2021-10-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterCoool
Har deltagit i ett event i Sverige. Deras grejer gav ingen effekt. Provade ayahuasca, Bufo alvarius och San Pedro. Noll effekt. De har inte koll eller så har de dåliga råvaror. Rekommenderas verkligen inte. Känner mig lurad. De sa att det var mig det berodde på.

Berätta mer! Försökte skicka PM till dig men det gick inte.
Gjorde nyligen en San Pedro ceremoni i Sverige och känner mig inte tillfredsställd. Milt uttryckt. Funderar på om det är samma aktör.
Citera
2021-10-12, 13:10
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterCoool

Alla blir ju påverkade av Ayahuasca om det är en normal dos. Förstår inte hur man inte kan bli påverkad alls. Tror du verkligen de blåste dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in