2021-02-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Allt i videon är ju fabricerade fantasier. Vad finns det för anledning att bemöta samma sagor gång efter gång? Inget av det i videon är ens bevis eller har kunnat framföras som bevis i en domstol. Team Trump själva skrattade hela vägen till banken åt allt i denna video.
Du känner uppenbarligen inte till de mål som Powell, Kelly och Wood nu har uppe hos SCOTUS.
2021-02-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du känner uppenbarligen inte till de mål som Powell, Kelly och Wood nu har uppe hos SCOTUS.

Berättar med egna ord vad detta mål går ut på och analysera vad du menar att utfallet kan bli?
2021-02-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Precis allt i den videon har bemötts dag ut och dag in. Med samma resultat, att det är inget annat än fantasier. Hur mycket du än ältar samma saker fram och tillbaka, så blir det inte sanning för det. I alla fall inte hos oss normala som lever i verkligheten. Nu vet jag inte om du får betalt för att sitta här dagarna ut med att sprida samma bajs varje dag, men om du inte skulle vara det, så är det nästan synd om dig att du har såna problem med verkligheten.
Vad är det som inte stämmer menar du? Peka ut på ett trovärdigt sätt varför det inte är bevis. Det enda NYT och andra stollar gör är att säga "Näpp, det där är inte bevis" och hänvisa till någon som säger att det itne är det, när man samtidigt kan hitta flertal andra som vidimerar att det är det.
Senast redigerad av scrollock 2021-02-06 kl. 12:27.
2021-02-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Berättar med egna ord vad detta mål går ut på och analysera vad du menar att utfallet kan bli?
"Fraud vitiates everything".
https://www.law.cornell.edu/supremecourt/text/98/61

Sammanfattar allt bättre än vad jag kan "med egna ord".
2021-02-06, 12:36
Medlem
Citat:

Men jag är mest intresserad av att diskutera med dig så jag vill gärna veta vad du tror och hur du ser på det. Jag utgår från att du har någon åsikt?
2021-02-06, 12:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Nä, gör DU? Jag påpekade attt det finns en DJÄVLA massa (faktiskt de viktigaste sakerna) som du inte alls bemöter. Du grundar hela ditt resonemang på ETT ENDA inlägg du tidigare gjort som inte ens är av avgörande vikt! Vilken värdelös debattaktik, fy fan för dig alltså!!

Och vadå New York Times? De använder cirkulära argument! Lindell påstår att det förekommit valfusk och lägger upp bevis för det. NYT svarar med "det finns inga bevis för att valfusk förekommit". Men hallå?? Goddag yxskaft liksom!!! Man säger mao. att bevis kan inte godtas eftersom det inte redan finns bevis. Ok, med det argumentet kan vi lägga ned samtliga domstolar, för det är ingen idé att presentera bevis, för det finns ingen befintlig bevisning innan det första beviset avlagts! Så djälva dumt att klockorna stannar!!!

Många av uppgifterna är direkt motstridiga. Det finns uppgifter om att Kina faktiskt donerat $400M till Dominion. NYT väljer att avförda detta utan vidare, men man kan lika gärna hävda motsatsen.

Du verkar inte förstå att man baserar "det finns inte några bevis" på att man faktiskt bemöter saker? Det du påstår om Kina tar NY Times upp. Det kräver dock att du klickar på länkar, men det är väl inte så svårt
2021-02-06, 13:01
Medlem
Citat:

Men jag kan ju svara med en länk och så skickar du en till och så kan vi hålla på så, men jag vill nog inte det. Så berätta vad du tror ska hända? Vad tror du till exempel att SCOTUS ska ta för beslut kring detta?
2021-02-06, 13:44
Medlem
Citat:
Dock "failar" du att bemöta innehållet i videon. Lite lustigt att du kritiserar mig när jag kallar den oseriösa clownpropaganda du delar med dig av vid dess rätta ord, nämligen "piss", när du själv sen gör samma sak! Fast att vara hycklare vet vi ju redan att ni är exåerter på. Troligtvis er enda "talang". Märk väl att disclaimern fortfarande framhärdar att valfusk kan ha begåtts.
Tror du blandar ihop mig med Squeeky, om inte ni precis också haft en diskussion kring att du avfärdar sånt du ogillar som piss för att slippa bemöta argumenten som läggs fram. Även här gör du en klassisk scrollock, skickar upp en video som att den kommer slå hål på allt, utan att säga ett ord om vad den innehåller för "bevis"
Vad för argument läggs fram i videon? Vad är nytt som inte ältats tusen gånger tidigare? Har du ens sett den? Anledningen till att jag frågar är - som jag sammanställde till dig tidigare - att när man pressar dig på dina källor så vet du ibland inte ens vad du argumenterar om eller för och om detsamma gäller denna video känns det väldigt onödigt att lägga några timmar på att se den för att diskutera med någon som inte själv vet vad vad den handlar om.
2021-02-06, 13:50
Avslutad
Citat:

Du menar det som snart hamnar i papperskorgen? Dessutom lär alla tre sitta helt utblottade strax
2021-02-06, 13:55
Avslutad
Citat:
Vad är det som inte stämmer menar du? Peka ut på ett trovärdigt sätt varför det inte är bevis. Det enda NYT och andra stollar gör är att säga "Näpp, det där är inte bevis" och hänvisa till någon som säger att det itne är det, när man samtidigt kan hitta flertal andra som vidimerar att det är det.

Berätta du istället varför alla, inklusive Team Trump och Trump själv sitter och skrattar åt alla dessa så kallade bevis? Men jag glömde att din efterblivna troll också tror blint på att varenda domare i USA är korrupta och äter barn.
2021-02-06, 14:17
Medlem
Citat:

Va?
"The object of the bill is to have a decree of the court, setting aside and declaring to be null and void a confirmation of the claim of W. A. Richardson under a Mexican grant, to certain lands, made by the board of commissioners of private land-claims in California on the twenty-seventh day of December, 1853; and the decree of the District Court of the United States, made Feb. 11, 1856, affirming the decree of the commissioners, and again confirming Richardson's claim. The general ground on which this relief is asked is that both these decrees were obtained by fraud."

Du länkar till.. en dom från 1800-talet? På frågan vad fallet som är uppe nu handlar om? Är det en landsdispyt Powell och Wood har knackat fram?
2021-02-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Va?
"The object of the bill is to have a decree of the court, setting aside and declaring to be null and void a confirmation of the claim of W. A. Richardson under a Mexican grant, to certain lands, made by the board of commissioners of private land-claims in California on the twenty-seventh day of December, 1853; and the decree of the District Court of the United States, made Feb. 11, 1856, affirming the decree of the commissioners, and again confirming Richardson's claim. The general ground on which this relief is asked is that both these decrees were obtained by fraud."

Du länkar till.. en dom från 1800-talet? På frågan vad fallet som är uppe nu handlar om? Är det en landsdispyt Powell och Wood har knackat fram?

Jag undrar också över just denna doms relevans.

Det finns tydligen en doktrin som säger att ”fraud vitiates everything”. Frågan är då vad för fraud som det handlar om i predidentvalet och vad everything är som detta fraud vitiates. (Ursäkta svengelskan). Syftar det på de bekräftade valfusken av några republikaner och att dessa fusk gör hela valet ogiltigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in