Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Det är inte postmannen som gör fel, eftersom i brevet så står det min adress av någon anledning.
Jag kan inte köpa nya kuvert och stoppa i brevet och skriva ''fel adress''. Räknas det som skadegörelser eller dylikt om jag skriver på kuvertet som redan finns.
Vad skall jag ta mig till?
Vem kontaktar man?
Jag kan fortsätta skriva: ''Fel adress''. Men jag måste förstås veta om jag gör mig skyldig till något brott, så som skadegörelser eller dylikt, om jag väljer att skriva på det kuvert som finns.
TACK FÖR SVAR!
1. du kollar på ratsit.se mrkoll.se hitta.se om den personen har sitt namn skrivet på din adress.
Om det är så så kontakta skatteverket och tala om att de är felaktigt skrivna på din adress. Skatteverket kommer då at skicka brev til dessa och sen avvaktar de i 6 månader innan de agerar!!!
(jag hade en hel drös med rumäner, bulgarer och holländare skrivna på en adress jag flytttade till och det tog mig närmare ett år att bli av med dessa!
Du stryker adressen och skriver, bor ej här och lägger i en postlåda.
2. om dom inte är skrivna på din adress så kan du om du hittar personen ringa upp och säga: hej jag har fått post till dig, vil du kontakta den som postar dig och fixa rätt adress.
Sen kryssar du ut adressen på kuvertet och skriver fel adress och lägger på postlådan.
3. om personen inte hittas men är skriven hos dig så blir inte överkörd av en buss och dö för om dessa får reda på det så kan dom säga dom bott ihop med dig och ta bohaget. Fast det struntar man ju i om man är död.
4. skatteverket sa till mig att dessa personer kan var skrivna på min adress men aldrig få post då de har po box eller annan adress dit post går men ha rätt till bostadsbidrag, soc, barnbidarg och gud vet vad via din adress,,men du ser det är något enstaka som råkat slinka förbi til den adress där de är mantalsskrivna.
Skatteverket sa att myndigheterna inte samkör utan dom bara fetgissar av erfarenhet.
Mera än ett år efter att jag fått bort alla som var skrivna hos mig så kom det kravbrev där de inte betelat för sig och den som krävde hittade dom inte och ville göra utmätning på senast kända adress - hema hos mig!!!
De som var skrivna hos mig hade aldrig varit ens i sverige!
Det var en som tidigare bott på min adress som skrivit folk för som den sa: hjälpa till.
Jag kontaktade några tidningar men dom orkade inte ens svara, tydligen vardag.