Citat:
Dessvärre många fel i dina antaganden.Lite otrevligt sätt att argumentera för sin sak..
Det har hänt även innan Corona att människor har förlorat luktsinnet som en följdsjukdom av influensa/förkylning. Inte så ofta som nu med Corona, men det har hänt.
INGEN läkare har ansett detta vara "allvarligt" på något sett. Patienten har fått höra att nerverna växer ihop igen efter ett tag. Alternativt kommer patienten att "klara sig" även utan luktsinne.
NU plötsligt är det en himla hallå av samma sak. Det är lite skenheligt.
Det har hänt även innan Corona att människor har förlorat luktsinnet som en följdsjukdom av influensa/förkylning. Inte så ofta som nu med Corona, men det har hänt.
INGEN läkare har ansett detta vara "allvarligt" på något sett. Patienten har fått höra att nerverna växer ihop igen efter ett tag. Alternativt kommer patienten att "klara sig" även utan luktsinne.
NU plötsligt är det en himla hallå av samma sak. Det är lite skenheligt.
- Jag hr inte sett/hört något om liknande problem efter vanlig säsongsinfluensa eller förkylning så har du någon länk skulle det vara bra.
- Det är inte alls klarlagt varför man förlorar lukt- och smaksinne så det är inte så troligt att läkare påstår att "nerverna växer ihop".
- Läkare anser att förlorat lukt- och smaksinne är allvarligt. Jag hade en arbetskamrat som fick detta klassat som 10 % invaliditet.
Citat:
- Det tar ibland "flera månader" återhämta sig helt efter säsongsinfluensa, men det som nu visar sig är att en del som varit sjuka blir andfådda och får hög puls av att resa sig ur sängen.
Citat:
- Dödsfallen är oftast bland äldre (så du har rätt), men sjukdomsfallen är bland de yngre och det är alla sjukdomsfallen som är det allvarliga för hela samhället.
alternativt tillhör den yngre generationen. Men åtminstone det sista stämmer inte rikligt med med min bild av den genomsnittligen SD-väljaren.