2021-01-25, 10:51
Medlem
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydroxybupropion

Denna är en metabolit utav centralstimulerande voxra/bupropion. Bupropion tillhör gruppen syntetiska katinoner. Har prövat voxra men inte denna metaboliten. Verkar finnas i en butik inrikes, någon som prövat?
Skulle vara intressant och se vilka skillnader det är mellan dem två, bupropion och hydroxybupropion.
Citera
2021-01-25, 14:33
Medlem
Jag har denna hemma i pulver form, men har inte riktigt forskat så mycket på den, testade röka något bloss på folie men kände inte direkt av någon effekt.
Väntar på om någon annan har lite mer info om hur mycket och hur man ska inta denna substans 🤔
Citera
2021-01-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydroxybupropion

Denna är en metabolit utav centralstimulerande voxra/bupropion. Bupropion tillhör gruppen syntetiska katinoner. Har prövat voxra men inte denna metaboliten. Verkar finnas i en butik inrikes, någon som prövat?
Skulle vara intressant och se vilka skillnader det är mellan dem två, bupropion och hydroxybupropion.
Enligt min uppfattning som jag har läst mig till verkar det inte vara någon direkt skillnad på denna och vanliga Bupropion.
Samma potens och halveringstid.
150-300 mg, 16-22 h.
Citera
2021-01-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Enligt min uppfattning som jag har läst mig till verkar det inte vara någon direkt skillnad på denna och vanliga Bupropion.
Samma potens och halveringstid.
150-300 mg, 16-22 h.

Har läst att det är annorlunda i dess affinitet för dopamin/noradrenalin samt dess påverkan på nikotina receptorer, verkar ju stå det på Wikipedia också.

Har aldrig fått chansen att pröva rent bupropion bara i depoform som en vän fick utskrivet. Skulle ändå vilja pröva, bara för att kunna veta om det finns någon skillnad samt för denna trådens skull. Minns ändå att bupropion var helt okej, bara att det sänker kramptröskeln som är lite oroande men detta är nog en doseringsfråga, undrar om detsamma gäller denna metaboliten.

Tyckte ändå att bupropion var bra mot trötthet, som medicin mot adhd, viktminskning samt utmärkt för att sluta med nikotin. I lite större mängd(eller om du inte tog det dagligen) gav det något form utav rus också, det är ju en katinon trots allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Livethy
Jag har denna hemma i pulver form, men har inte riktigt forskat så mycket på den, testade röka något bloss på folie men kände inte direkt av någon effekt.
Väntar på om någon annan har lite mer info om hur mycket och hur man ska inta denna substans 🤔

Inte alla saker går att röka
Men tänker att doseringen ligger kring 100mg som bupropion kanske. Skulle rekommenderat att pröva annan RoA typ IN/IR eller oralt. Ha helst kramplösande som profylax och/eller nära till hands, om det har samma verkan som bupropion.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-01-26 kl. 12:29.
Citera
2021-02-02, 04:35
Medlem
Asklepioss avatar
Citat:
Har läst att det är annorlunda i dess affinitet för dopamin/noradrenalin samt dess påverkan på nikotina receptorer, verkar ju stå det på Wikipedia också.

Har aldrig fått chansen att pröva rent bupropion bara i depoform som en vän fick utskrivet. Skulle ändå vilja pröva, bara för att kunna veta om det finns någon skillnad samt för denna trådens skull. Minns ändå att bupropion var helt okej, bara att det sänker kramptröskeln som är lite oroande men detta är nog en doseringsfråga, undrar om detsamma gäller denna metaboliten.

Tyckte ändå att bupropion var bra mot trötthet, som medicin mot adhd, viktminskning samt utmärkt för att sluta med nikotin. I lite större mängd(eller om du inte tog det dagligen) gav det något form utav rus också, det är ju en katinon trots allt.

Inte alla saker går att röka
Men tänker att doseringen ligger kring 100mg som bupropion kanske. Skulle rekommenderat att pröva annan RoA typ IN/IR eller oralt. Ha helst kramplösande som profylax och/eller nära till hands, om det har samma verkan som bupropion.

Jag är inte en van rökare, har rökt 3-4 saker i mitt liv innan de som jag "uppfunnit"
Jag slänger upp 250mg på Foliet direkt, Suger i mig allt snabbt, för den är så intensiv.
Sen ger den en mycket speciell känsla som ej kan jämföras med något, men bara under 30-60 sek.
Det är typ som en kick men ändå inte, kände noll behov av snus timmarna efter. Pigg och glad typ.
Vet att Voxra är känd för krampanfall- inte haft ngn sådan känsla- Det är en märlig substans. Mer är på G.
Citera
2021-02-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklepios
Jag är inte en van rökare, har rökt 3-4 saker i mitt liv innan de som jag "uppfunnit"
Jag slänger upp 250mg på Foliet direkt, Suger i mig allt snabbt, för den är så intensiv.
Sen ger den en mycket speciell känsla som ej kan jämföras med något, men bara under 30-60 sek.
Det är typ som en kick men ändå inte, kände noll behov av snus timmarna efter. Pigg och glad typ.
Vet att Voxra är känd för krampanfall- inte haft ngn sådan känsla- Det är en märlig substans. Mer är på G.

Så kort, tyckte ändå att bupropion satt i ett tag. Men kanske det blir annorlunda med olika RoAs? Men det är nog rushen du pratar om, effekten bör sitta i lite längre då halveringstiden är högre. Kanske det blir bra i kombination med något. Kommer kanske pröva lite utav denna ändå, för att se om någon annan RoA blir annorlunda. Tänker isf pröva IN/IR.

Voxra funkade hyffsat ändå minns jag, bara att den var depo och på så sätt svår att konsumera. Kan tänka mig att kramperna ökar pga. dess depoeffekt, förmodligen så känner man för lite och intar mer och mer, och när det tillslut börjat "utsöndras" i kroppen blir det för mycket.
Citera
2021-02-05, 22:57
Medlem
Läst mycket om Voxra innan, läste på ännu mer om dess aktiva metabolit, typ allt jag kunde hitta.
Har jag uppfattat fel om ju just Hydroxy-Voxra verkar mer på noradrenalin än dopamin gämfört med voxra?
Citera
2021-02-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therobot
Läst mycket om Voxra innan, läste på ännu mer om dess aktiva metabolit, typ allt jag kunde hitta.
Har jag uppfattat fel om ju just Hydroxy-Voxra verkar mer på noradrenalin än dopamin gämfört med voxra?

Ja något sånt, på papper ska det göra det, men även andra receptorer(nikotina) verkar påverkas mer.
Citera
2021-02-06, 04:10
Medlem
Asklepioss avatar
Citat:
Ja något sånt, på papper ska det göra det, men även andra receptorer(nikotina) verkar påverkas mer.
-Det är lite olika affinitet till alla receptorer, marginellt & troligen knappt något man känner. Det , men H-Voxra uppskattas stå för runt 80-90% Av den effekt Den vanliga medicinen voxra ger.
Rent HCL vilket utgör den absoluta skillnaden. Medicinen är annars bara depotkapslar.

Det går verkligen inte att jämföra den med något , för egen del.
Då har jag provat voxra för många år sedan.
Blev inte alls så nice på den. Gav bara biverkningar, fick åka till sjukan en gång.
Men H-Voxtra. det känns som någon form av stimulerande effekt och man glömmer helt av snusen.
är skarp och fokuserad i några få timmar, men att ej ta en snus sitter i längre.
Upplevde inte någon av biverkningarna jag hade på vanliga voxra. Sen typ 30-60 sekunders rush.
Rätt go, kan lika gärna varit endogent adrenalin.

Första substansen jag själv kommit på själv! Att efterforska något nytt, något som troligen ej tillverkats innan, och få till en lyckad syntetisering(inte jag jag då, utan custom synt). ger en bättre kick än vad någon drog ger. H-voxran som ändå bör vara säker då Voxra används väldigt flitigt i ex Usa.
Skall tilläggas att jag bara provade den initialt under en dag. Men det var så jag upplevde den. Märklig.

omöjlig att bedöma vad det var den gav. Något subtilt iaf.
Citera
2021-02-06, 13:16
Medlem
Det är inte oralt du fick 60sek rush va?
Nån som prövat den oralt?
Citera
2021-02-06, 13:25
Medlem
Verkar som den eventuellt kan hjälpa till med alkoholberoende också?
Citera
2021-02-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therobot
Verkar som den eventuellt kan hjälpa till med alkoholberoende också?

Vet inte något om detta, kan mycket väl stämma, voxra används för nikotinberoenden vet jag iaf. Men ett preparat som ska funka bra vid alkoholberoende är baclofen har jag läst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in