Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Hade du haft ens den minsta slutledningsförmåga så hade du förstått att han köpte aktier till ett värde av 200,000 kr när de stod i 52USD per aktie. Eller så vill du bara håna så du är en nolla vilket som

Eller för 200,000 USD?

Även om short-squeezen redan är historia så går det förstås att utnyttja momentum för swing-trading. Så bara för den goda sakens skull så köpte jag också....behöll visserligen bara i 20 minuter (från 56 till 80) men ändå Skaplig utdelning även om det var för kaffepengar (80K SEK). Tror dock att intresset för aktien successivt kommer att avta så det finns nog roligare alternativ framöver. WSB har också flyttat fokus till annat....förutom alla apes som gick all in i GME förra veckan och minsann aldrig tänker släppa taget
Citera
2021-02-05, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Felet var användarnas så klart. De trodde de kunde göra revolution och kortklämma hedgefonder. Problemet är bara att de har en gratismäklare med urdålig kreditvärdighet, som inte utför köporder / säljorder själv utan som säljer vidare dessa till en av hedgefonder som revolutionärerna tänker kortklämma. Fin plan!

Kursen mer än tiodubblades ju. Hur menar du att short squeezen inte lyckades?
Citera
2021-02-05, 17:59
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad menar du med det?
Att köporder inte utförs enligt beställning? Så kan man väl inte göra?
Skulle förklara en hel del iofs...
Hur menar du?

Det förklarades i videon som jag länkade till tidigare som du vägrade kolla på.

Robinhood skickar inte sina ordrar till marknaden utan till en hedgefond. Där får du får en artificiell spread mot verkliga marknaden. Spread är skillnad mellan köp och säljkurs. Citadel (hedgefonden som betalt miljarder för att få utföra Robinhoods kunders ordrar) tar mellanskillnaden. Robinhoods kunder luras tro att deras affärer är gratis när de egentligen har en dold avgift. Alla gratismäklare har samma affärsmodell men Robinhood är den mest värdefulla för hedgefonder för den appens kunder är mest okunniga och märker inte hur fel prissatt allt är.
Citera
2021-02-05, 17:59
Medlem
Alltså vad fan är det för fel på folk? Försöka återuppblåsa en värdelös aktie en gång till...

Och Wallstreetbets har blivit en jävla sekt! Massor med profetior när aktien ska återuppstå och när profetierna inte slår in så sätter man ett nytt datum ...

Folk har blivit galna av denna aktie. Sista chansen att bli rik och nu går idioterna all in för att stjärnorna står rätt enligt dom. Nån måste skicka en avprogrammerare för att dessa idioter ska bli normala igen.

Vad kommer att hända på tisdag när profetiorna inte slår in igen? Massjälvmord inne i GameStop butiker?

Herregud alltså!
Senast redigerad av Citadel-Order 2021-02-05 kl. 18:05.
Citera
2021-02-05, 18:00
Medlem
sneervs avatar
Man skulle ha haft en köp/sälj aktie app som Robinhood. Fatta vad rik man skulle vara!
Reglera efter eget intresse när folk får köpa eller sälja. Man skulle vara Putins toalettborste rik!
Haha kan inte förstå hur det kan vara lagligt det dom gör?
Men med det sagt så förstår jag mig inte heller på folk som går in med mer pengar än dom har råd att förlora.
Senast redigerad av sneerv 2021-02-05 kl. 18:06.
Citera
2021-02-05, 18:00
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Jo men det var innan majoriteten av gänget hann köpa in sig. Visst var detta en kortklämma men den har varit över sedan onsdag förra veckan.
Citera
2021-02-05, 18:01
Medlem
Det jag inte förstår är hur den kan hoppa upp så mycket varje dag strax efter öppning..?
Citera
2021-02-05, 18:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Man skulle ha haft en aktie köp/sälj app som Robinhood. Fatta vad rik man skulle vara!
Reglera efter eget intresse när folk får köpa eller sälja. Man skulle vara Putins toalettborste rik!
Haha kan inte förstå hur det kan vara lagligt det dom gör?
Men med det sagt så förstår jag mig inte heller på folk som går in med mer pengar än dom har råd att förlora.
Man kan bli pissed off över detta kriminella beteendet även om det är med pengar man har råd att förlora.
Citera
2021-02-05, 18:07
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jo men det var innan majoriteten av gänget hann köpa in sig. Visst var detta en kortklämma men den har varit över sedan onsdag förra veckan.
Ja, för att det var då användare förbjöds köpa mer av aktien. Konstigt att kalaset tog slut då.
Citera
2021-02-05, 18:11
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Det förklarades i videon som jag länkade till tidigare som du vägrade kolla på.

Robinhood skickar inte sina ordrar till marknaden utan till en hedgefond. Där får du får en artificiell spread mot verkliga marknaden. Spread är skillnad mellan köp och säljkurs. Citadel (hedgefonden som betalt miljarder för att få utföra Robinhoods kunders ordrar) tar mellanskillnaden. Robinhoods kunder luras tro att deras affärer är gratis när de egentligen har en dold avgift. Alla gratismäklare har samma affärsmodell men Robinhood är den mest värdefulla för hedgefonder för den appens kunder är mest okunniga och märker inte hur fel prissatt allt är.

Det måste ju alltså i praktiken innebära att de kan sprida ut köpordrarna för att hålla aktien inom ett visst spann som händer nu. Alltså finns det dock för många köpordrar för att pressa ner priset till under 4 dollar som ursprungspriset var? Så för att rädda blankningarna håller de det på ett acceptabel förlustnivå och kontrar med sälj varefter de släpper på köpen?
Är det så du menar att det funkar?
Citera
2021-02-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Squeezen var ett faktum och lyckades alldeles utmärkt...men den stora massan av småsparare var förstås alldeles för sent på bollen. Som alltid. De var de duktiga idioterna som köpte för 300 och mer, i tron om att den skulle fortsätta upp till 1000, 10000 eller till Jupiter. De hade förstås ingen aning..jag tror inte att de ens bemödade sig att kolla en graf över kursutvecklingen innan de klev på.
Citera
2021-02-05, 18:16
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
You were saying...???
Gamestop
NYSE: GME
63,21 USD +9,88 (18,53 %)

Kan såklart tvärvända och ramla ner igen om en minut, men ingen kan ju veta säkert liksom... eller har du en egen kristallkula?
Och?

$63 är ändå 82% ner från $350.

Klart det studsar lite på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in