2021-02-05, 01:07
Medlem
The Gateway Pundit har som bekant nu äntligen fått tag på övervakningsbanden från utanför vallokalen i Detroit och nu har man till sist gått igenom banden. Gissa vad? Man har konstaterat att det förekommit skumraskens där!!!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/02/got-tgp-release-smoking-gun-video-tcf-center-detroit
2021-02-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
The Gateway Pundit har som bekant nu äntligen fått tag på övervakningsbanden från utanför vallokalen i Detroit och nu har man till sist gått igenom banden. Gissa vad? Man har konstaterat att det förekommit skumraskens där!!!

https://www.thegatewaypundit.com/2021/02/got-tgp-release-smoking-gun-video-tcf-center-detroit

Vi får väl se när de släpper själva videon. Detta var ju bara en hypeartikel utan någon vettig info. Bevis kommer ovanligt nog på fredag. "We hope to release our first report of many on Friday."

Menar de idag eller nästa fredag?
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-05 kl. 01:22.
2021-02-05, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Mer nonsens. Denna grupp kostar redan enorma summor i form av bidrag och polisverksamhet. Mer fluff och inte något som kommer genomföras av Bidenadministrationen. Det finns inte något skarpt lagförslag gällande detta.
Alltså, om det är vettigt eller inte var inte frågan, utan om det fanns förslag och det gör det ju uppenbarligen - tillräckligt skarpa för att iaf du ska ha en åsikt om de också (även om du är mot - jag har ingen aning).

Att det saknas lagförslag är väl Inga konstigheter, Biden har varit president i två veckor och när det kommer till budgetfrågor ligger ju covidprogrammen före i kön. De får ju bara en revidering per år så det här lär ju ha fokus först nästa år, eller året efter det, eller året efter det. Jämför när Mexico kommer betala för muren, det sker inte dag ett.

För sammanhanget är covidproposition i storleksordning 1/2 andra världskriget i omkostnader för USA, där de redan lagt omkostnader i storleksordning av hela kriget så alla andra frågor är mikroskopiska i jämförelse.
2021-02-05, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du hänvisar till andra saker beträffande andra ärenden. Skilj äpplen från päron tack.

Beträffande rapporten så är den partisk och använder "källor" på ett långt värre sätt än det sätt du tycker att Gateway Pundit gör. Brennan var en av SCOTUS mest vänsterliberala domare någonsin och ett institut (läs: lobbygrupp) som verkar i hans anda ska man inte förvänta sig alltför mycket av.
Du har redan fått liknande svar, men jag förstår inte varför du fokuserar på avsändaren om innehållet är vettigt - jag gav dig tom två punkter att rakt av dementera om du ville, men du fokuserar igen på någon du ogillar som står bakom texten.

Självklart ska man ta in hur någons bakgrund kan påverka dennes perspektiv men du kan inte avfärda alla som de du upplever som "vänster" bara utifrån att de för tillfället argumenterar mot dig - särskilt inte som att du breddar denna grupp med alla som ger kritik till Trump ( t ex, William Barr på DOJ).

Jämför exemplen jag precis tog med dig. Det var dina källor, dina argument där du verkade ha läst rubriker och spridde vidare vad du ville skulle stå där och jag använde dina källor (i två av tre fall) för att dementera det du hade läst där. Du blev kanske inte sur på mig men du blev anklagande som att det var mitt - eller EACs - fel att Gatewaypundit med flit varit otydliga, trots att även (särskilt) du missförstått vad de skrivit. För att göra den argumentationen behövde jag läsa på vad "din sida" pratade om, vad dina källor faktiskt skrev och det är mycket svårare än att bara skriva "det är piss!" "Han är vänster!" och vara nöjd där. Jag tycker det är värt att lägga den tiden för annars vet jag inte vad jag pratar om, men det är klart att det hade varit lättare för mig att skriva "höhö gatewaypundit allt där är skräp". Om du inte vill lägga den tiden på att ta till dig information från någon källa du tycker är "vänsterliberal"/"nevertrumper"/etc så är det klart att du blundar för våra argument här inne också då vi i dina ögon är just "nevertrumpers". Då finns det ju ingen mening att diskutera alls.

Jag har - inte ofta men ett par gånger - faktiskt sagt att jag missförstått, att enstaka argument låtit vettiga, att vissa saker som "ni" har använt som bevis faktiskt visat sig stämma (att ett riskkapitalbolag delvis finansierat av en kinesisk bank gick in i Dominion t ex) i den här tråden. Kan du säga att du gjort det samma?
2021-02-05, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag beundrar ditt tålamod. I en ideal värld skulle du inte behöva förklara att Gateway pundit och breitbart vilseleder sina läsare.
Haha, mitt tålamod börjat tunnas ut kan jag säga.. men det här med certifieringen är tacksamt för de driver bokstavligen två olika narrativ samtidigt som säger emot varandra - varav de själva dementerar det ena mitt i sin egen artikel..
2021-02-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
” The minimum wage in the United States is set by U.S. labor law and a range of state and local laws.[2] Employers generally have to pay workers the highest minimum wage prescribed by federal, state or local laws. Since July 24, 2009, the federal minimum wage is $7.25 per hour”

Om jag fattar rätt så skulle en höjning av federal minimum wage ge effekt på de privat anställda eftersom lägsta tröskel för deras lön går från dagens 7.25 till 15.
Du nämner bara federalt anställda men jag tror du missuppfattat.

Stämmer. Det handlar om minimilönen på arbetsmarknaden som föreslås höjas. Här kan dock nämnas att delstaterna kan lagstifta om högre minimilöner än den vad den federala lagen säger. Två tredjedelar av alla amerikaner bor i delstater som har högre minimilöner än 7:25. Minimilönen är redan 15 dollar i några delstater. Bl a har Florida (republikanskt styrt) 15 dollar som minimilön.

I korthet alltså: Demokraterna vill alltså att de mestadels republikanskt styrda mindre delstaterna ska följa "rebublikanska" Floridas exempel vad gäller minimilön. Vänsterpolitik?
2021-02-05, 09:22
Medlem
Det vart lika många fall av valfusk 2020 som 2016. Slutresultatet visar att små fel alltid begås men att fusk inte kan styrkas. Mycket energi i den här tråden som hade kunnat använts bättre.
2021-02-05, 12:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det vart lika många fall av valfusk 2020 som 2016. Slutresultatet visar att små fel alltid begås men att fusk inte kan styrkas. Mycket energi i den här tråden som hade kunnat använts bättre.
Jo, lite fel förekommer i alla val, och därför en del röster försvinner.
Men systematiskt valfusk som påverkar valet, sånt existerar inte ens.

Och det borde man lärt sig när trumpen försökte och startade en utredning om valfusk 2017, en utredning som lades ned fortare än kvickt efter en domare sade att utredningen måste dela med sig av ALLT utredningsmaterial till SAMTLIGA medlemmar i utredningen.

Och även tidigare utredningar komemr fram till samma sak, enstaka valfuskförsök och aldrig nått som styrker något systematiskt valfusk existerande.
Detta är en politiskagenda utan grund, och enbart i ett enda syfte och gripa makten när demokratin talat för "fel" sida.
Detta är antidemokratiska krafter och de är totalt livrädda för demokrati och folket röst, ja, utom när det svingar deras håll komiskt nog.
2021-02-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vi får väl se när de släpper själva videon. Detta var ju bara en hypeartikel utan någon vettig info. Bevis kommer ovanligt nog på fredag. "We hope to release our first report of many on Friday."

Menar de idag eller nästa fredag?
De har släppt en första video nu. Säger kanske inte så mycket mer än att det kom leveranser under natten, långt efter nya ballots fick lämnas in enligt artikeln.
https://www.thegatewaypundit.com/2021/02/exclusive-tcf-center-election-fraud-newly-recovered-video-shows-late-night-deliveries-tens-thousands -illegal-ballots-michigan-arena/
2021-02-05, 15:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bush1
De har släppt en första video nu. Säger kanske inte så mycket mer än att det kom leveranser under natten, långt efter nya ballots fick lämnas in enligt artikeln.
https://www.thegatewaypundit.com/2021/02/exclusive-tcf-center-election-fraud-newly-recovered-video-shows-late-night-deliveries-tens-thousands -illegal-ballots-michigan-arena/
Är de mottagna på rätt sätt och i tid och därifrån de kom, så finns det inget där heller.
Detta är viktig fakta som utelämnats.
2021-02-05, 16:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bush1

Michigander Shane Trejo witnessed the 3:30 am Biden Ballot Drop that gave Joe Biden an outstanding lift. “There were thousands of ballots in each box,” Trejo says. “There were at least 50 boxes that I saw unloaded at 3:30 am, well after the 8:00 pm deadline for ballots to show up.”

The Gateway Pundit menar att deadlinen på 8 pm handlar om att inga valsedlar fick komma in till arenan där man räknade valsedlarna.

After receiving your absent voter ballot, you have until 8 p.m. on Election Day to complete the ballot and return it to the clerk's office.
https://www.michigan.gov/sos/0,4670,7-127-5647_12539_29836-182614--,00.html

Det menar inte den informationen på Michigans hemsida
2021-02-05, 16:33
Medlem
Ni som fortfarande hävdar valfusk. Hur kan ni inte ha gett upp ännu? Har ni inte insett att ni blivit lurade av den f.d. presidenten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in