2021-02-04, 00:45
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://www.rawstory.com/sidney-powell-disbarred/

Förstår fortfarande inte vad som for in i folk som fick för sig att Sidney Powell är något annat än en psykiskt sjuk person som strösslade med sina vanföreställningar.

Nu är Powell tillsammans med Giuliani och Lin Wood stämda av Dominion på stora summer och från flera håll så söker många få dem att bli av med advokattiteln. Såna där kan inte vara advokater då folk ska kunna hyfsat lite på att advokaten inte lurar en på alla sätt de kan tänka sig.

Jag menar ... liksom hallå ..!!!

DU citerar ett inlägg ifrån november. Allt för att starta upp något bråk. Patetisk är du. Powell hade just börjat vara på tapeten och det fanns inte mycket info om henne. Hej då
2021-02-04, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du lägger upp en sensationell rubrik om att en av firmorna som skötte auditen av maskinerna i Georgia inte var certifierad, och hänvisar till gatewaypundit som källa. Så går jag in och läser på din länk och inser att du uppenbarligen missförstått för att de med flit skrivit artiklar så luddiga att man ska missförstå, men när man väl kommit ner så visar det sig att Jo - de var mycket riktigt certifierade.

En annan gång så är du inne på det här med certifieringen igen, men nu är du förbannad för att de använt certifierade firmor i processen, och hänvisar igen till gatewaypundit som tycker det är dåligt då det betyder att de gjort audits tidigare. Jag frågar dig om varför du är sur på certifieringen nu när den nyss var något du krävde, men då blir du osäker och frågar mig om inte certifieringen sköts via dominion - vilket inte är vad som stod i den artikeln du själv länkade till. Vad du var arg på här är fortfarande ett mysterium.

En tredje gång är du fly förbannad för att någon blivit nominerad till Nobels fredspris, vilket vem som helst kan bli och som inte betyder någonting alls, och återigen länkar du till gatewaypundit. Den gången missförstod du iaf ingenting förutom att du fick för dig att nomineringar betyder något.

Så jo, du tvingar oss att gå in och läsa vad de skriver när du dels missförstår deras (med flit luddigt skrivna) artiklar och dels slår på stora trummor med sensationsrubriker här inne där du har dessa artiklar som bas. Vilket är fine, men det är ju väldigt talande att du vägrar ta till sig information från en källa du inte gillar och sänker dig till att bemöta en gedigen rapport med källhänvisningar genom att bara säga "det är piss!" utan att peka på ett enda faktafel i rapporten. Känslor istället för fakta.
Du hänvisar till andra saker beträffande andra ärenden. Skilj äpplen från päron tack.

Beträffande rapporten så är den partisk och använder "källor" på ett långt värre sätt än det sätt du tycker att Gateway Pundit gör. Brennan var en av SCOTUS mest vänsterliberala domare någonsin och ett institut (läs: lobbygrupp) som verkar i hans anda ska man inte förvänta sig alltför mycket av.
2021-02-04, 02:30
Bannlyst
Citat:
https://thehill.com/homenews/news/536750-rnc-chairwoman-expresses-regret-over-giuliani-presser

Ja fler borde ha förstått att Powell, Giuliani och Wood var fullkomligt blåsta. Nu har de försatt sig i en tråkig sits.

Att så många är så lättlurade i USA är förstås ett problem. Riktigt dumma människor kan inte orientera sig i livet på grund av såna här stollerier. När någon säger så orimliga saker som de här har sagt om valet så blir det ju farligt. Nu är dårarna så besvikna att de känner att de måste mörda någon.

De samlas i grupper med vapen och funderar på hur de ska gå bäst till väga för att mörda folkvalda.

Många av de som sitter i skiten nu som ville mörda i Capitol Hill kommer att få landa ett par år i fängelse. En del rätt saftiga straff. Och de menar att Trump ville att de skulle attackera folk, mörda Pence exempelvis. Men Trump är inte ensam, valfusket har hållits fram som fullkomligt sant av de här tre advokaterna.

Lite bakgrundsfakta
Som tonåring kom Lin Wood hem och såg sin far döda hans mor. De senaste 10 åren har Lin Woods egna barn inte talat med honom. Hans kompanjoner i den juristbyrå de driver ihop, har försökt få Lin Wood utesluten pga hans mentala ohälsa.

Han kanske ser valfusk överallt men inte bevis. Vilket han själv ser som bevis på en konspiration. Det går inte att vinna mot människor som Sidney Powell och Lin Wood därför att de inte längre lever i verkligheten. De lever i en naiv fantasi de själva skapat för att slippa ta tag i den smärta de lever med inombords.
2021-02-04, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du lägger upp en sensationell rubrik om att en av firmorna som skötte auditen av maskinerna i Georgia inte var certifierad, och hänvisar till gatewaypundit som källa. Så går jag in och läser på din länk och inser att du uppenbarligen missförstått för att de med flit skrivit artiklar så luddiga att man ska missförstå, men när man väl kommit ner så visar det sig att Jo - de var mycket riktigt certifierade.

En annan gång så är du inne på det här med certifieringen igen, men nu är du förbannad för att de använt certifierade firmor i processen, och hänvisar igen till gatewaypundit som tycker det är dåligt då det betyder att de gjort audits tidigare. Jag frågar dig om varför du är sur på certifieringen nu när den nyss var något du krävde, men då blir du osäker och frågar mig om inte certifieringen sköts via dominion - vilket inte är vad som stod i den artikeln du själv länkade till. Vad du var arg på här är fortfarande ett mysterium.

En tredje gång är du fly förbannad för att någon blivit nominerad till Nobels fredspris, vilket vem som helst kan bli och som inte betyder någonting alls, och återigen länkar du till gatewaypundit. Den gången missförstod du iaf ingenting förutom att du fick för dig att nomineringar betyder något.

Så jo, du tvingar oss att gå in och läsa vad de skriver när du dels missförstår deras (med flit luddigt skrivna) artiklar och dels slår på stora trummor med sensationsrubriker här inne där du har dessa artiklar som bas. Vilket är fine, men det är ju väldigt talande att du vägrar ta till sig information från en källa du inte gillar och sänker dig till att bemöta en gedigen rapport med källhänvisningar genom att bara säga "det är piss!" utan att peka på ett enda faktafel i rapporten. Känslor istället för fakta.

Jag beundrar ditt tålamod. I en ideal värld skulle du inte behöva förklara att Gateway pundit och breitbart vilseleder sina läsare.
2021-02-04, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du hänvisar till andra saker beträffande andra ärenden. Skilj äpplen från päron tack.

Beträffande rapporten så är den partisk och använder "källor" på ett långt värre sätt än det sätt du tycker att Gateway Pundit gör. Brennan var en av SCOTUS mest vänsterliberala domare någonsin och ett institut (läs: lobbygrupp) som verkar i hans anda ska man inte förvänta sig alltför mycket av.

Det här är något jag noterat att du gör väldigt ofta. Du kritiserar aldrig källskriften eller själva underlaget. Däremot går du till attack mot någon du på förhand bestämt dig vara emot dina egna värderingar. Jag talar inte bara om en HD-domare utan om en reflexiv försvarsmekanism där du applicerar en stämpel på något och sedan argumenterar omkring det.
2021-02-04, 07:55
Avslutad
Citat:
?

Läs om det på pundit.
2021-02-04, 08:32
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Oerhört klumpigt och vilseledande utryckt. Att det finns bevis för valfusk finns det bevis för men att bevisa ett systematiskt valfusk som kan ogiltigförklara valet ( om det ens är juridiskt möjligt nu) finns det inte tillräckligt bevis för som kan hålla i en rättegång i nuläget.

Jodå. Fanatikern som försökte första på Trump mer än en gång blev ju tagen på bar gärning.
Så där har vi ett bevis.
Men resten då? Var har du dem bevisen?
2021-02-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det här är något jag noterat att du gör väldigt ofta. Du kritiserar aldrig källskriften eller själva underlaget. Däremot går du till attack mot någon du på förhand bestämt dig vara emot dina egna värderingar. Jag talar inte bara om en HD-domare utan om en reflexiv försvarsmekanism där du applicerar en stämpel på något och sedan argumenterar omkring det.
Jag applicerar EXAKT samma taktik som flera av er gör så fort vi presentrar något om valfusk "Ööööh jag gillar inte kääääällaaaaan!!! Det är fel färg på typsnitten i rubriken ehhhh...." osv. Varför är det ok när "din" sida gör det? Kolla runt i denna tråd och resten av USA-forumet på sådant som t.ex. Nixter och Japhy m.fl. postat och responsen från er Biden-fantatiker så förstår du (förhoppningsvis) vad jag menar. Du är inte värst, det ska jag erkänna, men titta på sådana som Squeaky, Organet, thegaming, sirup m.fl. så får du en tydlig bild. De gallskriker om andras källor snarare än innehåll, men använder själva högst dubiösa och extremt partiska sådana.
2021-02-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Läs om det på pundit.
Länk?
2021-02-04, 10:45
Bannlyst
Citat:
Jag applicerar EXAKT samma taktik som flera av er gör så fort vi presentrar något om valfusk "Ööööh jag gillar inte kääääällaaaaan!!! Det är fel färg på typsnitten i rubriken ehhhh...." osv. Varför är det ok när "din" sida gör det? Kolla runt i denna tråd och resten av USA-forumet på sådant som t.ex. Nixter och Japhy m.fl. postat och responsen från er Biden-fantatiker så förstår du (förhoppningsvis) vad jag menar. Du är inte värst, det ska jag erkänna, men titta på sådana som Squeaky, Organet, thegaming, sirup m.fl. så får du en tydlig bild. De gallskriker om andras källor snarare än innehåll, men använder själva högst dubiösa och extremt partiska sådana.

Ska vi enas om att vi källkritiskt granskar våra källor inför en framtida diskussion?
Jag öppnar alltid en angiven källhänvisning, undantaget
Gateway pundit
Breitbart
4chan inlägg
Daily storm
Epoch Times

dessa källor är opinionsbildare. Inte journalistiska nyhetskällor
2021-02-04, 11:09
Medlem
Är väl nu bevisat att det var väljarna i vissa grupper, främst vita medelklassen, som svek Trump och gjorde att han förlorade valet. Man upplevde Biden som mer trovärdig i coronatider helt enkelt.
Så pladdret om ett omfattande organiserat valfusk kan vi ju nu äntligen avskriva som ännu ett av alla dessa fakeuttalanden Trump älskade att lura på väljarna. Förhoppningsvis har nu allt fler väljare också lärt sig läxan och insett vådan av att ha en ledare som inte kunde hålla sig till sanningen eller till dom lagar och regler som han svor att upprätthålla.
Trump uppgång och fall var ju ett intressant program som gick igår. En förlorare som var sin egen värsta fiende i all sin svaghet.
2021-02-04, 17:31
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
https://www.rawstory.com/sidney-powell-disbarred/

Förstår fortfarande inte vad som for in i folk som fick för sig att Sidney Powell är något annat än en psykiskt sjuk person som strösslade med sina vanföreställningar.

Nu är Powell tillsammans med Giuliani och Lin Wood stämda av Dominion på stora summer och från flera håll så söker många få dem att bli av med advokattiteln. Såna där kan inte vara advokater då folk ska kunna hyfsat lite på att advokaten inte lurar en på alla sätt de kan tänka sig.

Jag menar ... liksom hallå ..!!!

Precis som riksrätten mot Trump så kommer det inte bli något av det. Alla tre, speciellt Wood och Powell (Rudy kanske går i pension) kommer att verka och arbeta vidare. Alla inblandade kommer dock veta att ett enormt valfusk inträffade och att Biden och många senatorer är icke legitima. Jag förstår fortfarande inte vad poängen är att polarisera USA så mycket som det här senaste valet gjort. Vad är slutmålet? Vad är fel med konservatism om alternativet är vänsterbliven liberalism? Det kan ju inte sluta bra eftersom framtiden inte finns skriven någonstans. Att/om att fuska till sig en presidentpost och valseger var målet, då kan det målet inom nästkommande minst fyra år bli en jävligt tung börda att bära. Jag ser inte mervärdet i det, speciellt som demokraterna inte har något partiprogram. Det enda programmet man har är att göra nästan allt precis mot det Trump var för, varken mer eller mindre. Bara för att man inte kan bevisa något med 100% säkerhet, inför SCOTUS, betyder inte att det inte inträffade. Kanske demokraterna var för sluga? Men mot förmodan, om en republikan vinner 2024, och gör om alla Bidens executive orders, vad kommer världen säga då? Nu tror jag dock att republikanerna är körda för all framtid p g a den illegala invandringen. Men om?

En fråga till alla på Flashback. Tror ni att Joe Biden och Vladimir Putin kommer att träffas i Helsingfors innan 2024? Jag tror inte det.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-02-04 kl. 17:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in