2021-02-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Obalans i kosten ja. Speciellt när man till största del äter sådant som inte innehåller alla essentiella aminosyror. Har sett att många skidåkare gått över mer till vegetariska/veganska alternativ (som att de inte åt tillräckligt av det innan) så då är det inte konstigt om man inte får i sig tillräckligt med protein av hög kvalitet där alla aminosyror är förekommande.

Bara för att man är konditionsutövare så betyder inte det man ska slänga i sig pasta, havregryn osv hela dagarna. Byggstenar är väldigt viktiga, och dessa finner man i animaliska produkter.
OM jag vore skidåkare så skulle det absolut inte funka för mig att äta en massa spannmål.
Hoppas det läggs mer fokus på detta i framtiden, och att man dessutom noga gör upp en kostplan för varje individ då alla inte svara lika dant på det vi äter.

Vi hoppas alla att ingen i skidlandslaget tar råd av dig, du har aldrig någonsin varit i närheten av någon form av konditionsidrott
Citera
2021-02-05, 15:55
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vi hoppas alla att ingen i skidlandslaget tar råd av dig, du har aldrig någonsin varit i närheten av någon form av konditionsidrott

Nu får du allt ta och förklara dig. Exakt vad är det som är fel av det jag sagt?
Förklara i detalj så får vi se vad du har att komma med.
Citera
2021-02-05, 15:58
Medlem
bcdefgs avatar
Är det inte väldigt märkligt att Hagström förväntas isolera sig och är högaktuell för VM och det samtidigt är kört för Dyvik? Hagström slår ut Dyvik med 18/100-delars marginal som andra LL i semifinalen och sen är Hagström rejält frånkörd i finalen. Dyvik var närmare att gå vidare på placering och hade innan det klart bättre tid i kvarten medan Hagström var snabbast i kvalet. Senast de möttes i samma lopp sÅ vann så Dyvik. Så de slumpmässig 18/100 är alltså avgörande?
Citera
2021-02-05, 16:06
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Är det inte väldigt märkligt att Hagström förväntas isolera sig och är högaktuell för VM och det samtidigt är kört för Dyvik? Hagström slår ut Dyvik med 18/100-delars marginal som andra LL i semifinalen och sen är Hagström rejält frånkörd i finalen. Dyvik var närmare att gå vidare på placering och hade innan det klart bättre tid i kvarten medan Hagström var snabbast i kvalet. Senast de möttes i samma lopp sÅ vann så Dyvik. Så de slumpmässig 18/100 är alltså avgörande?

Vad menar du med att det är kört för Dyvik?
Citera
2021-02-05, 16:09
Medlem
Citat:
Väldigt konstigt. Tycker Dyvik går före.
Citera
2021-02-05, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Det är nog Anna själv som agerat som om det är kört - i hennes Vlogg såg hon ut som en ledsen hund när hon berättade att det var kört att få åka VM...
Citera
2021-02-05, 16:10
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Kanske Dyvik som överreagerar men jag kan inte tolka Expressen på något annat sätt
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/det-ar-kort-for-mig-hundra-procent/
Citera
2021-02-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det var du som påstod att det skulle vara inikt för Frida och att det rör sig om en ”ätstörning”.
Du bevisade just dig själv fel. 😎

I vilket inlägg har jag påstått att det skulle vara unikt för henne eller använt ordet "ätstörning"? Jag kan förstå att det är en utmaning för samtliga att få i sig mängderna mat som krävs för att utöva uthållighetsidrott på elitnivå men det stora flertalet damåkare är ändå inte lika smala som Frida och blir inte avstängda för obalans där.
Citera
2021-02-05, 16:14
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Tror och hoppas att det nationella loppet väger lätt. I Falun var det allvar så att säg. Hade Dyvik gått till final och blivit femma 18/100 efter Johanna, då hade det varit jämnt skägg.
Citera
2021-02-05, 16:17
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Det är nog Anna själv som agerat som om det är kört - i hennes Vlogg såg hon ut som en ledsen hund när hon berättade att det var kört att få åka VM...
Citat:
Kanske Dyvik som överreagerar men jag kan inte tolka Expressen på något annat sätt
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/det-ar-kort-for-mig-hundra-procent/

Ja, om Anna själv har givit upp hoppet om VM är det nog helt kört, annars är kommunikationen inom landslaget under all kritik.
Citera
2021-02-05, 16:21
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Jag resonerar på ett liknande sätt.
Citera
2021-02-05, 16:27
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror och hoppas att det nationella loppet väger lätt. I Falun var det allvar så att säg. Hade Dyvik gått till final och blivit femma 18/100 efter Johanna, då hade det varit jämnt skägg.
Fast 18/100 skillnad i två olika lopp är ju ingenting - inte minst i Falun. Så att placeringen i Falun avgör mellan Hagström är för mig rent korkat.
Tillägg - ska vi gissa på att det är personlighet som är avgörande? Hagström är lättare att ha med som reserv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in