2021-01-27, 18:19
Medlem
Bandida.locas avatar
Hade hoppats på fler och mer engagerade svar

Tänkte direkt att eftersom många av deltagarna i 90 days är så galet urspårade kommer det svenska kännas tradigt och ointressant.

Han med minilägenheten, SD-looken och 21 eller 24åring som påstås föda hans barn (född 7 v för tidigt brukar väl inte se så färdig ut som bebisen gjorde) känns ganska kul.

Likaså tror jag smålänningen i slutändan kommer säga att hans kvinna är för energisk och skrattar för mycket. Han känns så nollställd. Kanske är kamerorna.

Den med vettigast inställning till det hela är hon med masajen. Hon är inställd på kulturkrockar m.m. dock tror jag det är för stora sådana fär honom att komma hit.

Brasilianska mannen ser på möjligheten att komma till Sverige som ett sätt att tjäna pengar till sin familj m.m. tror inte han kommer trivas och tror inte han går att styra/tala till rätta.

Mest cringe är väl ändå 50åringen med nigerianska tjejen. Undrar hur mycket pengar hon fått i 2 år om hon är arbetslös och han är kär. Cringe mycket pga allt bra om sex. Behövs det? Han har fyra barn ändå, är det kul om ens pappa säger så mycket?
Citera
2021-01-27, 20:23
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Hade hoppats på fler och mer engagerade svar

Tänkte direkt att eftersom många av deltagarna i 90 days är så galet urspårade kommer det svenska kännas tradigt och ointressant.

Han med minilägenheten, SD-looken och 21 eller 24åring som påstås föda hans barn (född 7 v för tidigt brukar väl inte se så färdig ut som bebisen gjorde) känns ganska kul.

Likaså tror jag smålänningen i slutändan kommer säga att hans kvinna är för energisk och skrattar för mycket. Han känns så nollställd. Kanske är kamerorna.

Den med vettigast inställning till det hela är hon med masajen. Hon är inställd på kulturkrockar m.m. dock tror jag det är för stora sådana fär honom att komma hit.

Brasilianska mannen ser på möjligheten att komma till Sverige som ett sätt att tjäna pengar till sin familj m.m. tror inte han kommer trivas och tror inte han går att styra/tala till rätta.

Mest cringe är väl ändå 50åringen med nigerianska tjejen. Undrar hur mycket pengar hon fått i 2 år om hon är arbetslös och han är kär. Cringe mycket pga allt bra om sex. Behövs det? Han har fyra barn ändå, är det kul om ens pappa säger så mycket?

Exakt samma tankar på det fetade. Jag är ingen barnmorska men född 7 veckor för tidigt låter väldigt tidigt. Emellertid tror jag inte Tony bryr sig så mkt om det. Jag har fått det intrycket iaf.
Men man kan ju säga att Christie är klart den snyggaste deltagaren :-)

Ja, Micael verkar lätt översexuell. Jag satt som en fågelholk när han berättade att de brukar ha cam-sex. Hatten av för den bekännelsen. Jag hade inte ens berört ämnet. Jag tror nog inte heller att nigerianskan har Micael som enda partnern.

Aoi (Japan) och Nicole (Borås) kanske kan bli intressant.
Undrar hur bekväm Aoi kommer att känna sig med att bo med svärföräldrar, Nicoles alla syskon, mm.

Edit: Jag tror inte att smålänningen (Mattias) kommer att tröttna först. Tanawarn kmmer nog få spel på att Mattias bara verkar ha ett enda läge och nära på oförmögen att visa glädje, förvåning, eller andra känslor. Men som sagt kan det ju vara en reaktion pga kamerorna.
Senast redigerad av Reka 2021-01-27 kl. 20:26.
Citera
2021-01-27, 23:21
Medlem
Ballcancers avatar
Förvånansvärt nog tror jag att Tarawarn eller va hon hette och Mattias(?) kommer ha det bäst. Min första reaktion var att han hade samma personlighet som en gurka men efter han satte alla lappar i hela huset och har odlat SKITFINA tomater åt henne. Alltså wow. Blev lite rörd endå. Typisk bra svensk karl som inte kan uttrycka känslor men bygger typ ett palats åt dig om du bara hintar om det. Lite sorgligt dock att se hennes lycka över en stor säng och cider o mat i kylskåpet.. Man undrar ju hur hon levde innan.

Skåningen gav mig lite creepy vibes eftersom han i princip tror att han jagat ifatt en ung filipinska på egen hand........... Troligtvis vill hon ha pengar och det är inget fel i det men ja.

Masajen borde ju inte trivas i ett land som sverige så förstår inte riktigt grejen.. Varför stressa ett bröllop undrar jag.. Normalt borde väl vara att låta barnen träffa karln först?

Brasse nissen ser riktigt otäck ut. Inte tatueringarna men hans ansikte. Något kriminellt med det. Har man växt upp i en favela så tror jag knappast man vill leva svenne liv o ha pissigt väder året runt..
Citera
2021-01-27, 23:24
Medlem
Är på avsnitt 2 sjukt intresserad om det verkligen är han som gjort Filippinen på smällen, men ser knappast ut som det, men vem vet 😂
Citera
2021-02-02, 01:33
Medlem
Cringe med tjejen och japanen. Vad är det med henne som gör henne desperat att vara med honom? Hmm något med henne är off. Det där kommer ju aldrig hålla, lol
Citera
2021-02-02, 15:01
Medlem
Fattar inte riktigt hur sådant här fungerar för folk. Är ganska negativt inställd själv till kulturkrockar.

Men jag måste då säga att det var en ovanligt vacker kvinna (på bild iaf), hon som den ena mannen fått barn med. Lär bli ett väldigt vackert barn om det nu var hans.
Senast redigerad av makeam 2021-02-02 kl. 15:13.
Citera
2021-02-03, 22:17
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Cringe med tjejen och japanen. Vad är det med henne som gör henne desperat att vara med honom? Hmm något med henne är off. Det där kommer ju aldrig hålla, lol

Hon ser bra ut dessutom så varför ska hon ha en asiat med feminina drag ? Antar att hon är med i serien för att bli känd
Citera
2021-02-03, 22:19
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxLoq
Den ordentliga mannen från Jönköping som tar hit Thailändskan skulle kunna vara en karaktär i filmen torsk på Tallinn

Kunde inte kolla när tjejen skulle hämta hem sin nya pojkvän från hyddan i Afrika
Stackars hennes barn!

Hennes äldsta son har valt att inte vara med... förstår honom
Citera
2021-02-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer

Brasse nissen ser riktigt otäck ut. Inte tatueringarna men hans ansikte. Något kriminellt med det. Har man växt upp i en favela så tror jag knappast man vill leva svenne liv o ha pissigt väder året runt..

Ja han ser ut som ett psyko från en slasher skräckfilm. Dessutom rabbla new age floskler från random självhjälpsbok.
Citera
2021-02-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hon ser bra ut dessutom så varför ska hon ha en asiat med feminina drag ? Antar att hon är med i serien för att bli känd
Jag fick lite samma vibbar: "jag är en himla udda och galen tjej, titta här vilka knäppa grejer jag gör" (please subscribe). Vad är förresten grejen med att hon bor i kollektiv med sin familj, vid 24 års ålder? Känns lite incestuöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Masajen borde ju inte trivas i ett land som sverige så förstår inte riktigt grejen.. Varför stressa ett bröllop undrar jag.. Normalt borde väl vara att låta barnen träffa karln först?
Att den frågan fortfarande kan ställas på Flashback ger mig någon form av hopp för mänskligheten. Anywho, jag gissar att uppehållstillstånd (och därmed bidrag) är det primära skälet. Dessutom finns det förmodligen ett starkt kulturellt driv från stamkrigarens släkt (om han ska få leva ihop med den vita djävulskvinnan måste han först säkerställa ägarskap, typ).

Den där inälvsgrytan hade f.ö platsat rätt bra i Historieätarna...
Citera
2021-02-05, 18:04
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag fick lite samma vibbar: "jag är en himla udda och galen tjej, titta här vilka knäppa grejer jag gör" (please subscribe). Vad är förresten grejen med att hon bor i kollektiv med sin familj, vid 24 års ålder? Känns lite incestuöst.

Att den frågan fortfarande kan ställas på Flashback ger mig någon form av hopp för mänskligheten. Anywho, jag gissar att uppehållstillstånd (och därmed bidrag) är det primära skälet. Dessutom finns det förmodligen ett starkt kulturellt driv från stamkrigarens släkt (om han ska få leva ihop med den vita djävulskvinnan måste han först säkerställa ägarskap, typ).

Den där inälvsgrytan hade f.ö platsat rätt bra i Historieätarna...

Hade inte ätit get heller. Kunde inte se på när den slaktades. Och jo jag äter griskött så jag är en hycklare. Men hur tänker hon att deras förhållande ska funka när han kommer till Sverige? Kanske jag har lite fördomar men ja. Kan han ens laga mat? Vad ska barnen äta? Hon kan inte va nån feminist direkt som förstår va ordet "mansbebis" betyder... Hon lär få ett barn till på sina händer..
Citera
2021-02-07, 12:43
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkstars
sandra_javisst
Isabellanogf
andrekppa

Tusen tack!

Några fler av deltagarna som finns på Insta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in