2021-02-05, 00:19
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermoni91
Alltså man blir chockad av att ingen tar upp det.
Tänk om det hade varit jockeboy då skulle folk gå ut och ta avstånd, avfölja kritisera. Och medier skulle hänga ut honom. Men nu när det är Rebecca Stella och hon tillhör dessa coola influencergängen så kommer ingen att ens nämna något. Jag har inte varit den som älskar att skriva på flashback och tycker oftast att det hatas för mycket. Men idag älskar jag att det finns. Sjuk att människor man tror sig är förebilder visar sig vara kriminella i grunden. Hon behövde verkligen inte sälja detta lägenhetskontraktet. Dessa pengar var inget hon hade behov av. Hon har det verkligen bra ställt och ändå ska utnyttja människor i utsatthet.

Det kanske beror på att ”Rebecca Stella” i allmänhetens ögon är hyfsat obsolet. Jag känner till att hon var ”programledare” i PH och försökt kränga kläder, samt fått hugg på nån förmögen discjockey. Ganska ovidkommande sysslor för gemene man.
Citera
2021-02-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Hon liknar en transa?

Ja jävlar det har du helt rätt i!

Riktigt överdriven drag-queen make up.
Citera
2021-02-05, 00:48
Medlem
otellos avatar
Vem? Hoppas alla inblandade straffas hårt, s.k. influensers verkar tro sig stå över lagen.
Citera
2021-02-05, 00:54
Bannlyst
Har hon tagit bort sin instagram?
Citera
2021-02-05, 01:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillidash
Ja, den lilla detaljen glömde jag, även att hon varit med i en popgrupp, Sunblock. Jag vill inte kalla mig stort fan då jag enbart lyssnar på podden och läste mycket bloggar i mina yngre dagar. Min poäng var att hon är känd om man har koll på branschen, precis som en anfallare i ex Djurgården som är känd för en sportintresserad är totalt okänd för mig.

Jag tycker att det blir intressant hur RS kommer bemöta detta i sin podd, hon gjorde nyligen bort sig på Instagram och det blev ett jävla liv i många dagar. Detta är en något större skandal som jag hoppas att hon kommenterar om det nu är hon. Men det lutar ju mot det.

Men fortfarande är inte den summan pengar så stor om man jämför med vad hennes man drar in.

Fast anser verkligen folk som följer bloggerskor med ankläppar att hon gjort något upprörande?

Det intressanta är väl om hon skulle bli dömd för detta? Hon har ju tex inte skattat för detta.
Citera
2021-02-05, 01:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Har hon tagit bort sin instagram?

Nej.

https://www.instagram.com/rebecca_stella/?hl=sv

Orkar dock inte kolla om hon har kommenterat denna svartkontraktssoppa?
Citera
2021-02-05, 05:21
Bannlyst
Hon var snyggare som Rebecca Simonsson.
Hon har alltid känts som en falsk människa, och liksom alla andra Stureplanshoror är även hon a gold-digger.
Dessutom är hon en SD-hatare och flyktingsvurmare och dom gillas generellt inte av Flashback.

Är hon real estate agent👮🏽‍♀️

https://imgur.com/a/FpWzU60

Nudes and I got more 😉

https://fr.xhamster.com/photos/galle...stella-3751463

http://www.nudecelebforum.com/showth...js=1&styleid=8
Senast redigerad av sting4488 2021-02-05 kl. 05:46.
Citera
2021-02-05, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nej, jag syftar ju på den allmänna synen på saker i samhället.

Fast vem skulle inte sälja sitt hyreskontrakt för 8-900.000 kr om det rent straffmässigt är fritt fram? Staten tar så mycket av oss som bor här och betalar skatt så att få sig lite på sidan utan att skada någon på något sätt är väl ok.
Citera
2021-02-05, 05:54
Medlem
Qusimotos avatar
Kommer väl en bortförklaring att hon inte visste att hon hyrde ut svart, eller att hon kände sig tvingad. Kvinnor är ju kända för att göra sig själv till offer. Bara och kolla på nån random mördare som är kvinna där dom skyller att dom vart offer och bara försvarat sig.
Citera
2021-02-05, 07:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
1) Fast vem skulle inte sälja sitt hyreskontrakt för 8-900.000 kr
2) om det rent straffmässigt är fritt fram?
3) Staten tar så mycket av oss som bor här och betalar skatt så att få sig lite på sidan
4) utan att skada någon på något sätt är väl ok.
1) Vem är i det här fallet inte en fattiglapp utan en känd Golddigger vars man drar in miljontals dollar. Beloppet du nämner är enbart mellanskillnaden vid ett lägenhetsbyte Odenplan/Sthlm Söder, så de svarta pengar affären totalt handlar om är avsevärt högre.
2) Om man straffrättsligt döms till höga böter, och inte får ett fängelsestraff, så innebär det inte att det juridiskt sett är fritt fram. Vilken moralisk kompass som man har är givetvis en helt annan sak.
3) Stella är på papperet utflyttad ifrån Göteborg till USA sedan 2019-11. Hon har inte bott i sina Stockholmsobjekt och betalar ingen hög skatt som du och jag uppenbarligen gör. Hennes bolag har på papperet en redovisad förlust som nästan motsvarar halva den magert officiellt redovisade omsättningen. Detta trots all den världsomspännande lansering som hennes produkter genomgår.
4) När det gäller frågan om att inte skada någon, så tror jag inte att de som stått i bostadskö under 20+ år för att få tag på en hyreslägenhet vid Odenplan i Stockholm ger den här "anknäbben" varken applåder eller hurrarop.

Slutord
Utan att outa mig själv så kan jag säga att både min bostadssituation och min ekonomi är utomordentliga, och att det absolut inte beror på någon form utav avundsjuka att jag reagerar på detta. För min del handlar det helt enkelt om moral och rättvisa.
Citera
2021-02-05, 08:15
Medlem
Ganska pinsamt. Hon flådar med sitt liv i Calabasas där alla sten rika bor, men hon måste sälja sitt kontrakt svart....... det e eju typ på låg hussler nivå... Ok om hon hade 15 svarta kontrakt att sälja eller köpa då gör hon flera lyckade affärer. Men att bo i Calabasas och låtsas att man e rik men måste köpa/sälja svart kontrakt e ganska pinsamt. Hon har ju nu dragit in sitt namn i kriminell handling inklusive hennes hårt jobbande man som har ett rent namn...
Sånt e viktigt för amerikaner... Eller e det en kriminell handliing? Har någon anmält henne till skatteverket i Usa? Sverige?
Hon tror alla e svartsjuka på henne när man har kritik. Jag tror rebecca är en snäll person men hon har verkligen sönder opererat sig. Hon har tyvärr en michael jackson näsa.
Hon har gått från en stenrik musiker till en annan stenrik musiker.... Visst har hon nått sina mål men fortfarande bara rika män hon hoppar runt..

Vilket fall... denna hyres affär e pinsam... Varför hänga hon inte ut i tidningarna??
Citera
2021-02-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Varför hänga hon inte ut i tidningarna??

För att enligt Pressens publicitetsregler så ska man "Respektera den personliga integriteten". Hon är ju inte heller någon folkvald politiker eller så, så då kommer dom ju inte gå ut med något så länge hon själv inte gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in