Citat:
Ursprungligen postat av
nanana23
1) Fast vem skulle inte sälja sitt hyreskontrakt för 8-900.000 kr
2) om det rent straffmässigt är fritt fram?
3) Staten tar så mycket av oss som bor här och betalar skatt så att få sig lite på sidan
4) utan att skada någon på något sätt är väl ok.
1) Vem är i det här fallet inte en fattiglapp utan en känd Golddigger vars man drar in miljontals dollar. Beloppet du nämner är enbart mellanskillnaden vid ett lägenhetsbyte Odenplan/Sthlm Söder, så de svarta pengar affären totalt handlar om är avsevärt högre.
2) Om man straffrättsligt döms till höga böter, och inte får ett fängelsestraff, så innebär det inte att det juridiskt sett är fritt fram. Vilken moralisk kompass som man har är givetvis en helt annan sak.
3) Stella är på papperet utflyttad ifrån Göteborg till USA sedan 2019-11. Hon har inte bott i sina Stockholmsobjekt och betalar ingen hög skatt som du och jag uppenbarligen gör. Hennes bolag har på papperet en redovisad förlust som nästan motsvarar halva den magert officiellt redovisade omsättningen. Detta trots all den världsomspännande lansering som hennes produkter genomgår.
4) När det gäller frågan om att inte skada någon, så tror jag inte att de som stått i bostadskö under 20+ år för att få tag på en hyreslägenhet vid Odenplan i Stockholm ger den här "anknäbben" varken applåder eller hurrarop.
Slutord
Utan att outa mig själv så kan jag säga att både min bostadssituation och min ekonomi är utomordentliga, och att det absolut inte beror på någon form utav avundsjuka att jag reagerar på detta. För min del handlar det helt enkelt om moral och rättvisa.