2021-02-03, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajmen3
Jo, jag såg hybrids from hell. Hittade lite roliga hybrider från dem, ska nog shoppa några såna också. Har du testat några andra från Soviet Finland seeds? Vad tyckte du om dessa isåfall? Tid, skörd, mögelresistans, rökat You name it.
Om dessa nu inte är feminiserade, hur stor andel av fröna kommer ge honor? 50%?
Jag bor såpass att jag kan ta ut euro och skicka, känns lite småläskigt att skicka kontanter i brev men det lär ju gå bra👍.
Vi är några polare som ska odla tillsammans och vi är villiga att tillsammans lägga in ca 1500kr på fröna. Så blir kanske lite mer är 3 frön totalt, men med auto-blommande frön som klarar sig i vårt kalla land så borde vi väl klara av att odla fram någon form av röka iallafall? Eller bör man satsa mindre första gången?

Tackar och bockar för svaren😁

Du kan ju oxå göra en internationell banköverföring med din internetbank. Många är dock nojiga. Skickar du kontanter så köp ett gratulationskort och lägg pengarna i kortet och sen i kuvert och skicka.

Hälften blir hanar som du får rycka eller låta pollinera dina honor och då får du ut frön.

Såg att hybrids from Hells sorter är slut på seedheaven. Du har ju NG som oxå säljer sorter från hybrids from hell. Beställer du för 1000kr så har du gratis frakt från NG.
500kr SF frön från seedheaven och 1000kr från NG och så har du gott om sorter och frön. Gör egna frön det tjänar du på. Inte svårt.
Lycka till
Citera
2021-02-03, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Du kan ju oxå göra en internationell banköverföring med din internetbank. Många är dock nojiga. Skickar du kontanter så köp ett gratulationskort och lägg pengarna i kortet och sen i kuvert och skicka.

Hälften blir hanar som du får rycka eller låta pollinera dina honor och då får du ut frön.

Såg att hybrids from Hells sorter är slut på seedheaven. Du har ju NG som oxå säljer sorter från hybrids from hell. Beställer du för 1000kr så har du gratis frakt från NG.
500kr SF frön från seedheaven och 1000kr från NG och så har du gott om sorter och frön. Gör egna frön det tjänar du på. Inte svårt.
Lycka till

Tack! Nordic genetics priser var ju också rätt schyssta, blir ett par frön från hybrids from hell därifrån😁'
Sista frågan bara. Har du testat några strains från Soviet Finland seeds utomhus? Gärna en liten recension på denna isåfall, annars tar jag nog bara några Trabant då den ska gå rätt fort och enligt dig vara "idiotsäker" här i Sverige. Vilket låter toppen enligt mig👍
Tusen tack igen för hjälpen
Citera
2021-02-03, 23:04
Medlem
Citat:
Tack! Nordic genetics priser var ju också rätt schyssta, blir ett par frön från hybrids from hell därifrån😁'
Sista frågan bara. Har du testat några strains från Soviet Finland seeds utomhus? Gärna en liten recension på denna isåfall, annars tar jag nog bara några Trabant då den ska gå rätt fort och enligt dig vara "idiotsäker" här i Sverige. Vilket låter toppen enligt mig👍
Ta rk62 den är super!
Citera
2021-02-04, 07:19
Medlem
Citat:
En lista på strains du bör testa.
Trabant, mini thunder och RK62.
Mini thunder blir inte så stor men är klar på 2,5 månad. GÖR EGNA FRÖN! Det är det bästa tipset du kan få utav mig. När du har några hundra eller tusen frön så kan du testa en del olika saker och du slipper lägga 1500kr varje gång du ska odla. Några säckar jord och näring och så är du igång. Gör frön!
Citera
2021-02-04, 15:09
Medlem
Hej, det är ingen av er här som har koll på om det finns någon early cbd strain som skulle kunna funka i vårt kära Sverige?
Har ej hittat någon och då har jag kollar runt en del.
Citera
2021-02-04, 19:59
Bannlyst
Citat:
Mini thunder blir inte så stor men är klar på 2,5 månad. GÖR EGNA FRÖN! Det är det bästa tipset du kan få utav mig. När du har några hundra eller tusen frön så kan du testa en del olika saker och du slipper lägga 1500kr varje gång du ska odla. Några säckar jord och näring och så är du igång. Gör frön!

Ska defenetivt bli egna frön! Det gör man väll endast genom att låta sina hanar polinera honorna?
Hur mycket jord ska jag ha till varje hål jag gör per planta, 10L? Vet att jag blev rekommenderad 10L hinkar när planen var att odla i kruka/hink.
Citera
2021-02-04, 20:04
Medlem
Citat:

Citat:
Ska defenetivt bli egna frön! Det gör man väll endast genom att låta sina hanar polinera honorna?
Hur mycket jord ska jag ha till varje hål jag gör per planta, 10L? Vet att jag blev rekommenderad 10L hinkar när planen var att odla i kruka/hink.
gör inga hål gör bäddar ! Om du orkar vänd på jorden med en spade
Citera
2021-02-04, 20:05
Medlem
Citat:
Odla hur du vill. Alla sätt har sina för och nackdelar. Men 10l är ett bra riktmärke.
Ja, du låter hanarna pollinera och så väntar du.
Citera
2021-02-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Är också bra. Mindre vattnande och mindre jobb. Fördelen med hink är att du kan flytta runt dom men det är mer jobb med hink.
Citera
2021-02-04, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn

När under odlingsproccesen skulle denna vändning ske isåfall?
Citera
2021-02-04, 22:46
Bannlyst
Citat:
Är också bra. Mindre vattnande och mindre jobb. Fördelen med hink är att du kan flytta runt dom men det är mer jobb med hink.

Kommer ej behöva flytta runt. Har hittat en super spot som ingen någonsin kommer att kunna hitta . Frågan är om att odla direkt i marken med egen jord, gödsel etc är bättre eller sämre än att odla i bäddar som @cpbarn tycker att man ska. Känns som det kommer behövas mindre vattning med plantering direkt i marken p.g.a. att regnvattnet lär "stanna" längre då? Kanske är ute och cyklar....
Blir ju lika mycket "bra jord" per planta oavsett så är lite klyven.

Sen en fråga om pollinering, hur mycket mindre slutgiltig skörd får man om man låter honorna bli pollinerade? Läst att dem lägger mer kraft på frön då men inte mer specifikt än så.
Citera
2021-02-04, 22:57
Medlem
Citat:
När under odlingsproccesen skulle denna vändning ske isåfall?
Innan du lägger på köpe jorden för att minska ogräs som växer igenom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in