Citat:
Jo, jag såg hybrids from hell. Hittade lite roliga hybrider från dem, ska nog shoppa några såna också. Har du testat några andra från Soviet Finland seeds? Vad tyckte du om dessa isåfall? Tid, skörd, mögelresistans, rökat You name it.
Om dessa nu inte är feminiserade, hur stor andel av fröna kommer ge honor? 50%?
Jag bor såpass att jag kan ta ut euro och skicka, känns lite småläskigt att skicka kontanter i brev men det lär ju gå bra👍.
Vi är några polare som ska odla tillsammans och vi är villiga att tillsammans lägga in ca 1500kr på fröna. Så blir kanske lite mer är 3 frön totalt, men med auto-blommande frön som klarar sig i vårt kalla land så borde vi väl klara av att odla fram någon form av röka iallafall? Eller bör man satsa mindre första gången?
Tackar och bockar för svaren😁
Om dessa nu inte är feminiserade, hur stor andel av fröna kommer ge honor? 50%?
Jag bor såpass att jag kan ta ut euro och skicka, känns lite småläskigt att skicka kontanter i brev men det lär ju gå bra👍.
Vi är några polare som ska odla tillsammans och vi är villiga att tillsammans lägga in ca 1500kr på fröna. Så blir kanske lite mer är 3 frön totalt, men med auto-blommande frön som klarar sig i vårt kalla land så borde vi väl klara av att odla fram någon form av röka iallafall? Eller bör man satsa mindre första gången?
Tackar och bockar för svaren😁
Du kan ju oxå göra en internationell banköverföring med din internetbank. Många är dock nojiga. Skickar du kontanter så köp ett gratulationskort och lägg pengarna i kortet och sen i kuvert och skicka.
Hälften blir hanar som du får rycka eller låta pollinera dina honor och då får du ut frön.
Såg att hybrids from Hells sorter är slut på seedheaven. Du har ju NG som oxå säljer sorter från hybrids from hell. Beställer du för 1000kr så har du gratis frakt från NG.
500kr SF frön från seedheaven och 1000kr från NG och så har du gott om sorter och frön. Gör egna frön det tjänar du på. Inte svårt.
Lycka till
. Frågan är om att odla direkt i marken med egen jord, gödsel etc är bättre eller sämre än att odla i bäddar som @cpbarn tycker att man ska. Känns som det kommer behövas mindre vattning med plantering direkt i marken p.g.a. att regnvattnet lär "stanna" längre då? Kanske är ute och cyklar....