2021-02-04, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Som sagt, hur Bianca har förvaltat sin chans och utvecklat sitt varumärke ytterligare bestrider jag inte.
Det enda jag menar är att nepotism och rätta kontakter är a & o i den branschen.
Bianca hade inte fått en chans att utveckla sitt varumärke överhuvudtaget, om det inte vore för sina släktband!
Eller jo kanske, men ett litet kanske att hon hade kunnat slå igenom från ingenstans.
Men den chansen är betydligt mycket mindre än vad den är för någon som är född in i en familj som har de "rätta" förutsättningarna..

Vadå i "den branschen"? Hon började med att blogga och fick därmed samarbeten som hon tjänade pengar på, det kan väl vilken person som helst börja med?
Citera
2021-02-04, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det hade vilken influencertjej som helst kunnat bli om de hade haftden mediabackning som Bianca har.

Hon hade väl knappast massa medieuppbackning när hon började tjäna pengar på bloggandet. Bianca och Pernilla verkar ju dessutom i helt skilda branscher.
Citera
2021-02-04, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vad betyder egentligen alla de klyschor du skriver, vad betyder egentligen "stå upp för"?

Stå upp emot skrev jag i och för sig.
Citera
2021-02-04, 15:36
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vadå i "den branschen"? Hon började med att blogga och fick därmed samarbeten som hon tjänade pengar på, det kan väl vilken person som helst börja med?

Sluta spela dum nu, har du inte sett vad jag har skrivit?
Hon är född wahlgren/ingrosso, med det namnet hade hon kunnat skriva vad fan som helst och ändå fått en chans till det hon har fått.
Hon hade fått jobba trippelt så hårt om hon inte hade varit född i kändisfamilj!
Nu tänker jag inte upprepa mig mer, gå tillbaka och läs vad jag har skrivit. Om du ändå inte förstår vad jag menar, så kan jag inte hjälpa dig.
Då får du greppa tag i någon som kan hjälpa dig med läsförståelsen.
Citera
2021-02-04, 16:06
Avslutad
Citat:
Sluta spela dum nu, har du inte sett vad jag har skrivit?
Hon är född wahlgren/ingrosso, med det namnet hade hon kunnat skriva vad fan som helst och ändå fått en chans till det hon har fått.
Hon hade fått jobba trippelt så hårt om hon inte hade varit född i kändisfamilj!
Nu tänker jag inte upprepa mig mer, gå tillbaka och läs vad jag har skrivit. Om du ändå inte förstår vad jag menar, så kan jag inte hjälpa dig.
Då får du greppa tag i någon som kan hjälpa dig med läsförståelsen.

Men seriöst, det är Pernilla och Emilio vi pratar om, inte Beyonce och Jay-Z.

Det hade ju varit en sak om Pernilla pressat in Bianca i sina shower men det har hon inte gjort.

Sen har de totalt skilda målgrupper, eller tror du Pernillas tant-publik läste 18-Biancas blogg i början ?
Citera
2021-02-04, 16:49
Medlem
Citat:
Men seriöst, det är Pernilla och Emilio vi pratar om, inte Beyonce och Jay-Z.

Det hade ju varit en sak om Pernilla pressat in Bianca i sina shower men det har hon inte gjort.

Sen har de totalt skilda målgrupper, eller tror du Pernillas tant-publik läste 18-Biancas blogg i början ?

Det här är Sverige, med en jävligt snäv klick kändisar.
Men det är egentligen skitsamma, för att det går att applicera på hela nöjesvärlden.
Om du tror att namnet Wahlgren/ingrosso inte har hjälpt Bianca på traven när det kommer till vart hon befinner sig idag, så är du fan helt tappad!
Citera
2021-02-04, 17:00
Avslutad
Citat:
Det här är Sverige, med en jävligt snäv klick kändisar.
Men det är egentligen skitsamma, för att det går att applicera på hela nöjesvärlden.
Om du tror att namnet Wahlgren/ingrosso inte har hjälpt Bianca på traven när det kommer till vart hon befinner sig idag, så är du fan helt tappad!

Nej hennes föräldrar har knappast bidragit med så mycket räkmacka som du försöker ljuga ihop.

Det som fick fart på Biancas karriär var Wahlgrens värld, men jag är ganska säker på att hennes vlogg på tuben som hon kom igång med på allvar senare hade bidragit med lika stark exponering och framgång.

Föräldrarnas inverkan är mininal.
Citera
2021-02-04, 17:59
Medlem
Citat:
Nej hennes föräldrar har knappast bidragit med så mycket räkmacka som du försöker ljuga ihop.

Det som fick fart på Biancas karriär var Wahlgrens värld men jag är ganska säker på att hennes vlogg på tuben som hon kom igång med på allvar senare hade bidragit med lika stark exponering och framgång.

Föräldrarnas inverkan är mininal.

Bra tack, då är vi överens!

Jämför då det med en okänd bloggare utan ett Wahlgrens värld som sätter fart på karriären, så har du poängen jag försöker förmedla.
Sen kan du fantisera och spekulera om hurvida hennes vlogg hade haft samma inverkan på hennes karriär, bäst fan du vill!
Citera
2021-02-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag förstår hur du tänker, vi tycker och tänker lika. Innebörden är att vi alla lever på ett bananskal. Skillnaden är bara den att vissa, som Bianca i detta fall, har talangen att glida åt rätt håll. Kul att du valde just Bernadotte som ett exempel. Om du bara visste.

PS Det är rätt trivsamt att arbeta i kassan på ICA ska du veta. Jag gjorde det när jag var ung. Det är en massa stammisar som en får en bra relation till. Det ses väl som ett lågstatusarbete av vissa.
Menade inte att det är fel med att sitta i ngn kassa på ICA. Synd att du inte kan berätta ngt om Bernadotte. Ha en trevlig kväll.
Citera
2021-02-04, 18:59
Avslutad
Citat:
Bra tack, då är vi överens!

Jämför då det med en okänd bloggare utan ett Wahlgrens värld som sätter fart på karriären, så har du poängen jag försöker förmedla.
Sen kan du fantisera och spekulera om hurvida hennes vlogg hade haft samma inverkan på hennes karriär, bäst fan du vill!

Det intressanta i diskussionen var dock på vilket sätt Pernilla och Emilio skulle fungerat som dragplåster i hennes inledande karriär då de inte har samma målgrupp eller ens forum.

Men för all del, nöj du dig med att ha ett halvt rätt.
Citera
2021-02-04, 19:14
Medlem
Citat:
Det intressanta i diskussionen var dock på vilket sätt Pernilla och Emilio skulle fungerat som dragplåster i hennes inledande karriär då de inte har samma målgrupp eller ens forum.

Men för all del, nöj du dig med att ha ett halvt rätt.

Näe, även här är du fel ute!
Hur var det med läsförståelsen nu igen?
Jag har från första posten snackat om släkten, alltså efternamnen... Wahlgren och Ingrosso!
Du tog upp Pernilla och Emilio, trots att jag gång på gång upprepade mig om familjen/familjerna.
Citera
2021-02-04, 20:44
Avslutad
Citat:
Näe, även här är du fel ute!
Hur var det med läsförståelsen nu igen?
Jag har från första posten snackat om släkten, alltså efternamnen... Wahlgren och Ingrosso!
Du tog upp Pernilla och Emilio, trots att jag gång på gång upprepade mig om familjen/familjerna.

Jag tror du överskattar den släkten rejält, det finns inget marknadsföringsvärde alls i den släkten. Bianca hade förmodligen varit ännu större utan det medfödda kändisskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in