2021-02-04, 18:39
Medlem
Hur mycket tror ni att Coegin Pharma kommer hamna på om cirka 4-5 månader? Just nu på cirka 0,5/aktie, verkar vara en intressant bransch men lite osäker om jag ska gå in med mycket stålar
Citera
2021-02-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaeren
Hur mycket tror ni att Coegin Pharma kommer hamna på om cirka 4-5 månader? Just nu på cirka 0,5/aktie, verkar vara en intressant bransch men lite osäker om jag ska gå in med mycket stålar

Upp med 200% på en vecka säger väl det mesta? Om jag var du skulle jag avvakta. Ett jävla liv i Placera-forumet nu med raketemojis och kurser på X antal kronor inom kort på inga grunder alls. Men, pumpen kan ju fortsätta imorgon med så visst finns det en chans att göra snabba cash.
Citera
2021-02-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
Upp med 200% på en vecka säger väl det mesta? Om jag var du skulle jag avvakta. Ett jävla liv i Placera-forumet nu med raketemojis och kurser på X antal kronor inom kort på inga grunder alls. Men, pumpen kan ju fortsätta imorgon med så visst finns det en chans att göra snabba cash.
Är inte det hur det ser ut överallt på börsen? Vart man än tittar är det positivitet och go to the moon löften, oavsett aktie.
Citera
2021-02-04, 20:47
Medlem
Zneekahs avatar
Ni får ursäkta men jag är lite tagen av Dynavax. Tiden får utvisa.
Backade lite efter måndagens spike på 10,96, idag första dagen upp igen sen dess och nuvarande på 9,75. Undertecknad hoppade orutinerat in mitt i rushen på 10,19.

Utlåtanden om deras HEPLISAV-B vaccin från CDC (Center for Disease Control)
Fördelarna med ett vaccin som blir klart på 2 doser istället för tre? Doserna tas vid 0+1 månad istället för 0+1+5 dvs 6 månader. Det praktiska i att spara in 5 månader tid på slutgiltig vaccinering är uppenbart.
HEPLISAV-B är för vuxna 18+
Noterar dock 3 17-åringar i denna studie på HEPLISAV-B gjord på amerikanska soldater.
HEPLISAV-B har samma eller bättre skydd vid 2 doser eller 1 månads tid som det andra vaccinet har vid 3 doser eller 6 månaders tid.
"HepB-CPG 2 dose-vaccin" är alltså Dynavax HEPLISAV-B
I februari

Marknaden för Hep B vaccin i US för vuxna är på $600M
Marknadsandel q3 2020 5 månader efter FDA approval 23%

HEPLISAV-B inväntar godkännande från EU i dagarna. Potential till stora intäkter från EU. Längre fram intentioner att etablera sig i resten av världen.

Intäkter COVID 19 vaccin 2021:
Samarbeten
Valneva 100M beställt från UK
=200$ M
Potentiella intäkter Covid 19 vaccin 2022-2025
Valneva 90M beställningar från UK (180$ M)
Medicago i Kanada
Status pågående phase 2/3 TRIALS - 76Mdoser($152M) i Kanada
Medigen i Taiwan
Status pågående phase 2/3 TRIALS - 20M doser ($40M)
Clover Biopharmaceuticals kina
Pågående phase 2/3 TRIALS - 1Bdoser ($2B)

Aktien kommer förmodligen inte röra sig explosivt innan fler betydande besked trillar in.

Potentiella nyhetsboosts:
FEB: EU godkännande av Heplisav B
Mars: Q4 2O20

Utspritt övriga 2021: status uppdateringar med de olika covid vaccinen, interim analyser osv, framgångar med HEPLISAV-B och övriga studier t.ex. på ett DTP-vaccin(difteri och stelkramp) i Indien (engelska TDAP).
Håll särskilt koll på utvecklingen på Clover Biopharmaceuticals vaccin. Enbart den dealen kan ge Dynavax en intäkt på $2B. Dynavax nuvarande börsvärde är $1B.

Horisont: ganska lång antagligen. Kan bumpas upp här och där av diverse nyheter men accelerationen kanske dröjer till andra halvan av 2021. Eller så skiter sig vaccinen och det blir inte mycket rörelse öht.
Citera
2021-02-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Är inte det hur det ser ut överallt på börsen? Vart man än tittar är det positivitet och go to the moon löften, oavsett aktie.

Haha jo lite så är det ju. Men just i såna här P&D så blir det extra uppenbart när 10-15 nya medlemmar som inte skrivit ett enda inlägg om aktien tidigare helt plötsligt dundrar in samma dag och höjer den till skyarna.
Citera
2021-02-04, 22:35
Medlem
Stocken,
Vad är din glödheta tagning på AMTX nu?
Går rykten om att insider säljer av innehavet.
Citera
2021-02-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Empirisk erfarenhet.

Dessutom är det ganska lätt att studera graferna och se den klassiska pump-puckeln och efter det massiv nedgång. Aktieraketer håller väl i princip enbart på med pumpar, ett fåtal ligger bakom det sedan sitter fårflocken som har en snitt-IQ på 90, och hoppar in i allt.

Gissningsvis ligger din IQ där omkring också.
Kan du beskriva hur en pumppuckel ser ut? Jätteplus, en bit ner, en bättre bit upp och sen krasch eller nåt annat?
Citera
2021-02-05, 00:10
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Kan du beskriva hur en pumppuckel ser ut? Jätteplus, en bit ner, en bättre bit upp och sen krasch eller nåt annat?

https://images.app.goo.gl/G7QyNnHJJiTiBYH47
Citera
2021-02-05, 00:13
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazookasweden
Stocken,
Vad är din glödheta tagning på AMTX nu?
Går rykten om att insider säljer av innehavet.

Jepp, det stämmer. Verkar dock vara "predetermined sales".
Citera
2021-02-05, 02:16
Medlem
Skillz Inc
Nuvarande kurs: $39

Vad?
Skillz (grundades 2012) är en online mobil multiplayer-tävlingsplattform är integrerad i ett antal iOS- och Android-spel. Spelare använder den för att tävla i tävlingar mot andra spelare över hela världen. Skillz skapar inga spel, det är en plattform som utvecklare erbjuder sina spel på till spelare.

En användare kan antingen spela med låtsaspengar, eller spela turneringar med en insats. Senaste kvartalsrapporten (sept 2020) visade intäkter på 60 miljoner dollar.

Igår (3/2) signade NFL och Skillz samarbetsavtal och aktien rusade 25%, NFL som är riktigt stort i USA kommer med stor sannolikhet locka nya användare när väl NFL börjar göra reklam för plattformen och framtida spel.

Varför?
Esport växer extremt fort och det blir bara större. Mobilspel är enligt siffror en 68 miljarder dollar-scen (förväntas växa till 150 miljarder 2025), för att jämföra är det lika stort som film och musikbranschen tillsammans.

Enligt siffror från Skillz spenderar användare genomsnittligt 62 minuter per dag på appen (jmfr med Facebook 41 min och Tiktok 52 min). Skillz har 18 miljoner användare (samt 30,000 utvecklare) och har över 2 miljoner turneringar per dag, så det rullar in pengar så att säga.

Finns alla möjligheter för att detta kommer bli en riktig banger kommande decennium, ett fint och stabilt långsparande. Det börsnoterades i december genom samma bolag (Flying King Acqusition Corp) som tog Draftking till börsen (och det har hittills varit väldigt lyckat med 200% utveckling sen maj 2020).
Citera
2021-02-05, 08:48
Medlem
zomedica (zom)gick upp 50% igår. Gissar på lite sänkning idag men kommer troligtvis bara höjas till 30de mars, då de börjar sälja en helt ny veterinär maskin på marknaden, kontrakt har skrivit med seriösa återförsäljare och produkter för veterinärer. Förhoppningsvis säljer den bra och höjs ännu mer efter 30de mars.

blev tipsad här i tråden tidigare när den va värd 0.30 nu är den upp i 1.50
Citera
2021-02-05, 09:53
Medlem
Zoomability

Historiskt Avtal Med Kalmar.
Staten Betalar

Måånga Andra Kommuner Kommer Ansluta Sig.
Endast 25 Mille I Börsvärde
Jävlar Vilken Potential ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in