2021-02-02, 20:16
Medlem
Zneekahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Mer om Dynavax

Fortsätter undersökandet av Dynavax som en liten läxa för att utveckla mig själv. Nästa utmaning är alltså att bli mer grundlig innan jag springer och klickar köp! jaja!
Jag är alltså nybörjare och du som också är ny ska inte blint hoppa på något tåg här !

Dynavax fick tre lovande besked igår:
1. CEPI(Coalition for Epidemic Preparedness Innovations) beviljade dem ett forgivable loan på 99 miljoner $, ett sorts lån som tydligen bara behövs betalas tillbaka om de får till en försäljning på ett vaccin innehållande deras "CpG 1018"-komponent/adjuvant
Får de inte till en försäljning behöver de inte betala tillbaka lånet

2. Valneva som utvecklar ett COVID vaccin innehållande Dynavax "CpG 1018"-adjuvant fick 40M vaccin beställda av UK, från tidigare 60M så totalt 100M vaccin beställda. Dynavax får in 2$ / vaccin för sin komponent alltså 200M$, och dubblar redan där förra årets intäkter (revenue=intäkter?)

3. Clover Biopharmaceuticals håller även de på att utveckla ett COVID19 vaccin, och har kört tester med 2 olika varianter, en med en komponent från GSK och en med Dynavax "CpG 1018"-adjuvant. Clover bestämde sig igår för att avsluta samarbetet med GSK och gå vidare med varianten innehållande Dynavax komponent.

Genomgående goda resultat för att tillverka COVID19-vaccin med Dynavax "CpG 1018"-adjuvant alltså. Sammanfattar det jag läser med att vaccinen blir effektiva / stabila och kan förvaras i temp +2-8 C

Denna komponent utvecklade de alltså först för ett Hepitat B vaccin som blev godkänt av FDA i USA 6 maj 2020.
HEPLISAV-B väntar besked från att bli godkänt i EU under februari månad

https://www.ema.europa.eu/en/medicines/human/summaries-opinion/heplisav-b

Citat:
The benefits with Heplisav B are its ability to induce protective levels of antibody after the second dose of the vaccine. Heplisav B contains an adjuvant, a substance which improves the body’s production of antibodies and makes the protection last longer.

Optimisten:
Dynavax har redan säkrat $200M och nästan dubblat intäkterna mot 2020
De har minskat sina förluster och risker med lånet på $99M från CEPI (utdelat för att snabbt kunna få fram sin komponent till vaccinen och i tillräcklig volym)
Det finns $180M att hämta om UK beställer 90M doser via Valneva/Dynavax
Det finns $1.2-2.4B att hämta om allt går vägen med vaccinutveckling hos Clover
Heplisav-B sålde för $11,6M Q3
Vad finns att hämta i intäkter från HEPLISAV-B om det blir godkänt i EU?
Kommer fler vaccintillverkare få upp ögonen för Dynavax "CpG 1018"-komponent?

Pessimisten:
Dynavax har gått rejält minus i många år (de har knappt haft några intäkter alls innan de fick HEPLISAV-B godkänt 6e maj förra året)
Kan dröja några år innan de börjar tjäna pengar om saker inte går deras väg.
Mycket är fortfarande ovisst, Clover håller phase 2/3 trials med sitt vaccin, något kan gå snett.
Vaccinracet kan ta många svängar
De får trots allt bara 2$ per vaccin
Som komponent i en annan tillverkares vaccin kanske de inte får sitt namn exponerat i icke-vetenskaplig media till skillnad från Moderna/AZ/Biontech/Novax

Mina tankar:
Igår tänkte jag $$$$$raket
Idag tänker jag, en jävla massa tillverkare verkar gilla deras komponent och den har ett väldigt intressant potential.
Många potentiellt lukrativa deals. Vaccinerandet kommer pågå i många år har vi nu förstått.
Utöver COVID19 finns alltså ett effektivt Hepatit B vaccin som bara behövs tas i 2omgångar ist för 3.
De verkar ha fått fram något intressant i labbet därborta i staterna och jag kommer hålla hårt men inte för tungt i denna aktie.
Det kan dröja innan/om den börjar röra sig men jag vill vara med.
Citera
2021-02-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Står du på perrongen nu igen stockcock?
Alla vill in i denna. Kommer göra flera hundra procent
Tycker witpo ibland får lite väl mycket skit även om vissa tips är lite spretiga. Sorterar man själv i hans tips och läser på så dyker det då upp små guldkorn. Detta är sannolikt ett och ser det inte som en pump/dump. Det är en mycket kompetent ledning i bolaget och en extremt intressant marknad inte minst på den aggressiva bröstcancer sidan som idag i princip bara kan behandlas med radikalkirurgi. Sedan är det ju läkemedel under utveckling och det är ju i sig alltid högrisk.
Citera
2021-02-03, 09:37
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Tycker witpo ibland får lite väl mycket skit även om vissa tips är lite spretiga. Sorterar man själv i hans tips och läser på så dyker det då upp små guldkorn. Detta är sannolikt ett och ser det inte som en pump/dump. Det är en mycket kompetent ledning i bolaget och en extremt intressant marknad inte minst på den aggressiva bröstcancer sidan som idag i princip bara kan behandlas med radikalkirurgi. Sedan är det ju läkemedel under utveckling och det är ju i sig alltid högrisk.

Det är pump and dumps. Antingen medverkar Witpo själv i dem eller så ansluter denne sig, straight outto Aktieraketer.
Citera
2021-02-03, 14:50
Medlem
blackcloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tackar tackar! Så lite så.

Det låter intressant, får man fråga vad exakt som menas med "cannabisrelaterade produkter"? Är det inom odling eller mer verktyg för att röka?
Ursäkta sent svar! Har haft mycket att stå i de senaste dagarna.

High Tide sysslar primärt med försäljning av rökdon och andra cannabis-accessoarer. Igår investerade en kanadensisk bank 30 miljoner CAD i aktieköp till priset av 0.48 CAD per aktie. Jag har svårt att tänka mig att aktien kommer gå under 0.48 igen och nu har High Tide det dom behöver för att fullfölja sina expansionsplaner. Intresset har växt snabbt på sistone på aktierelaterade forum så som yahoo och stocktwits. Tror att det kommer att smälla till en aning snart. Samtidigt är det här ingen pump n dump utan snarare en position man borde lägga sig i lång.
Citera
2021-02-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det är pump and dumps. Antingen medverkar Witpo själv i dem eller så ansluter denne sig, straight outto Aktieraketer.

Hur vet du det? Vad är det som avslöjar att det är en pump and dump? Det pratas väldigt mycket om den i just aktieraketer och det har även postats lite nyheter m.m om den.
Citera
2021-02-03, 15:29
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Hur vet du det? Vad är det som avslöjar att det är en pump and dump? Det pratas väldigt mycket om den i just aktieraketer och det har även postats lite nyheter m.m om den.

Empirisk erfarenhet.

Dessutom är det ganska lätt att studera graferna och se den klassiska pump-puckeln och efter det massiv nedgång. Aktieraketer håller väl i princip enbart på med pumpar, ett fåtal ligger bakom det sedan sitter fårflocken som har en snitt-IQ på 90, och hoppar in i allt.

Gissningsvis ligger din IQ där omkring också.
Citera
2021-02-03, 15:59
Medlem
AegirBio

Vad tror ni om denna ? Väntar på svar om deras test ska bli godkänt av FDA. Ligger i en snabb fil för att bli godkända. Med tanke på vad som hände med Qlife när dom fick sin CE certifiering så kan man ju tänka att även Aegir kommer sticka vid ett positivt besked från FDA. Svar väntas komma inom kort. Och aktien värkar vara rätt låg nu.
Citera
2021-02-03, 16:21
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redtoothpick
AegirBio

Vad tror ni om denna ? Väntar på svar om deras test ska bli godkänt av FDA. Ligger i en snabb fil för att bli godkända. Med tanke på vad som hände med Qlife när dom fick sin CE certifiering så kan man ju tänka att även Aegir kommer sticka vid ett positivt besked från FDA. Svar väntas komma inom kort. Och aktien värkar vara rätt låg nu.

CE-märkning brukar generellt innebära en ökning á 30 % om man tittar på statistik.
Citera
2021-02-03, 19:32
Medlem
Nu är jag väldigt novis på området, men vad säger ni om 2cureX?
Citera
2021-02-03, 21:03
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dino-Sir
Nu är jag väldigt novis på området, men vad säger ni om 2cureX?

Läs på om bolaget och återkom här om det är något att investera i. Vi ska väl inte behöva göra DD:n åt dig, här skriver vi om aktietips.
Citera
2021-02-03, 22:19
Medlem
Tipsar om vindico....
Företaget håller på med säkerhet.
Det som är intressant är ägarna och styrelsen.
Bara kolla på Göran Nordlund och hans historia av affärer. Tillväxt, tillväxt och tillväxt.
Citera
2021-02-03, 22:50
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redtoothpick
AegirBio

Jag gillar Aegirbio, tror den har potential. När de väl får svar från FDA och kan pumpa ut sina covid-test som verkar vara en av de smidigaste när man läser om det så tror jag den har god chans att gå upp rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in