Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Vad tror du själv?
a) Munskydd har en viss effekt för att minska spridningen. Den minskar R talet med en faktor 0,8
b) Munskydd har absolut ingen effekt. Varken till eller från. Effekten av universellt användande av munskydd är att multiplicera R talet med 1.
c) Munskydd har en negativ effekt och ÖKAR i själva verket spridning. Effekten blir att man ökar R talet med en faktor av 1,2.
Om du jämför antal dödsfall i Sverige med andra länder, vilket eller vilka av svaren verkar rimliga?
B är givetvis rätt svar. Och gränsar till C eftersom du ökar risken för lunginflammation och bakteriella infektioner om du går omkring med munskydd för länge.
Jag har jämfört Sveriges dödstal med andra länder ganska länge nu, och jag kan inte se någon nytta med munskydd, noll, nada, zipp, zero, null. Jag testade ett munskydd här om dagen för första gången, bara för skojs skull, jag kände direkt hur fukten byggdes upp och syreupptagningen sjönk. Jag kan inte förstå att folk går omkring med sånt, helt ofattbart! Hjärntvättade dårar kallar jag er för. Tyvärr.