2021-02-04, 17:39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Beror ju på hur man prioriterar grupperna.

https://www.sydsvenskan.se/2021-02-04/tio-ganger-sa-manga-anstallda-som-svaga-aldringar

Malmös förvaltningar har en korruptionskultur när de ger sina egna anställda först. Låter de gamla och funktionsnedsatta dö.
Citera
2021-02-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
VITAMIN D TEORIN ÄNNU STARKARE NU!

https://www.youtube.com/watch?v=au6FKi8aAsA

Finns hur mycket som helst.

Har Tegnell någonsin pratat om detta?

Ja han har sagt att det är en fråga för läkemedelsverket och inte FHM.
Citera
2021-02-04, 17:42
Medlem
Talespins avatar
Vaccinationsintyg kommer att skapa enorma motsättningar i samhället.

Det här var förmodligen det värsta som kunde hända.
Citera
2021-02-04, 17:42
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Regeringen fortsätter yra om restriktioner och är hell bent på att försätta hela restaurangbranscen i konkurs. Fortsatt alkoholförbud efter klockan 20. Undrar vilka genier som tänkt ihop att det har någon inverkan på smittspridning i landet. Samtidigt fortsätter smittan att sjunka drastiskt. Men restriktionerna ska fortsätta gälla hela vägen till Juni?! Ja mina damer och herrar, så här ser det ut när en fascistisk stat visar sitt fula tryne. Som tur är har Sverige inte gått full stasi än som i andra länder. I Tyskland så kontrollerar man och bötfäller folk som inte har mask, i skidbackar!
I England griper polisen folk helt godtyckligt när dom är påväg till jobbet. Brott: ingen mask
Går du utanför dörren i Frankrike efter kl 20 blir du bötfälld. Det hela är en dålig fars, en Monty Python sketch.

Be till högre makter att det inte kommer hit. Ni lockdowners kommer ångra er bittert
Vad tror du själv?

a) Munskydd har en viss effekt för att minska spridningen. Den minskar R talet med en faktor 0,8

b) Munskydd har absolut ingen effekt. Varken till eller från. Effekten av universellt användande av munskydd är att multiplicera R talet med 1.

c) Munskydd har en negativ effekt och ÖKAR i själva verket spridning. Effekten blir att man ökar R talet med en faktor av 1,2.

Om du jämför antal dödsfall i Sverige med andra länder, vilket eller vilka av svaren verkar rimliga?
Citera
2021-02-04, 17:43
Medlem
severustheemperors avatar
-
-
Har någon sett undersökningarna där man testat hundratals mediciner och ämnen mot covid?
Man har sett att det nämns i artiklar. Men jag har ej sett rådata.
Citera
2021-02-04, 17:44
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Dom jag känner har alla haft låga vitamin D nivåer. En hade 15 vilket är sjukt lågt.

Jävligt skumt att ingen går in mer på detta.

Hatar konspirationshållet men luktar skumt.

Vem gör, var görs, hur gör dom och varför mäter man någons D-vitaminnivå?
Citera
2021-02-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har intrycket av att det mer och mer framstår som ett till mycket stor del kost-relaterat problem.

Om all gjorde vad de kunde för att ta hand om sig själva så skulle betydligt färre hamna på sjukhus.

Där håller jag med dig. Om vi haft mer friskvård istället för "hälsovård" hade detta slagit lindrigare, jag tror vi kan se det från USA dessutom.

Att med rätt kost och rätt motion arbeta upp immunförsvaret är drömscenariot men tyvärr finns inte detta medvetande i tillräcklig grad hos befolkningen.
Citera
2021-02-04, 17:46
Avslutad
Citat:
Det går emot spridningspolicyn, och "det dör för få". Så svaret bör vara, NEJ.

Du måste ha missat när DR. Tengele sa i direktsändning: "att det dör för få"!
Alla utom du måste ha missat den sändningen.
Citera
2021-02-04, 17:49
Medlem
severustheemperors avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Alla utom du måste ha missat den sändningen.

Va mycket snack i tråden efter att han gjorde det. Även om länk till presskonferens ej
funkar längre, så bör du kunna få fram, vilken presskonferans det sades i.

Bara att leta i tråden......
Citera
2021-02-04, 17:49
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Jo, men så är ju inte fallet.

Någon som sett till IMBILDEN?

Avstängd för ohörsamhet.
Citera
2021-02-04, 17:50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Vad tror du själv?

a) Munskydd har en viss effekt för att minska spridningen. Den minskar R talet med en faktor 0,8

b) Munskydd har absolut ingen effekt. Varken till eller från. Effekten av universellt användande av munskydd är att multiplicera R talet med 1.

c) Munskydd har en negativ effekt och ÖKAR i själva verket spridning. Effekten blir att man ökar R talet med en faktor av 1,2.

Om du jämför antal dödsfall i Sverige med andra länder, vilket eller vilka av svaren verkar rimliga?

B är givetvis rätt svar. Och gränsar till C eftersom du ökar risken för lunginflammation och bakteriella infektioner om du går omkring med munskydd för länge.

Jag har jämfört Sveriges dödstal med andra länder ganska länge nu, och jag kan inte se någon nytta med munskydd, noll, nada, zipp, zero, null. Jag testade ett munskydd här om dagen för första gången, bara för skojs skull, jag kände direkt hur fukten byggdes upp och syreupptagningen sjönk. Jag kan inte förstå att folk går omkring med sånt, helt ofattbart! Hjärntvättade dårar kallar jag er för. Tyvärr.
Citera
2021-02-04, 17:50
Avslutad
Citat:

Va mycket snack i tråden efter att han gjorde det. Även om länk till presskonferens ej
funkar längre, så bör du kunna få fram, vilken presskonferans det sades i.

Bara att leta i tråden......
Du hittar det inte själv alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in