2021-02-04, 16:37
Medlem
happilappis avatar
Nu ska gamestop bara ner 94% till för att få en korrekt värdering. Du som är bagholder, tänk på det nästa gång när du tittar på värdet på din portfölj och ställ dig frågan, är det värt det?
Citera
2021-02-04, 16:46
Medlem
Hoppas alla är nöjda med sina investeringar i gmestonk
Citera
2021-02-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Idag kan det bli en rakt-ner-i-golvet dag. -13% just nu, är inte bra för någon aktie... Även om den kokta grodan har gjort att många tycker det är en "liten" nedgång.

Kan vara så att det är idag den bryter igenom den mentala nivån runt 100 som många småsparare har.

100 var inte barriären utan att den backat så snabbt att det utlöste blankningsstopp för aktien. Det stoppet är över för den här gången.
Citera
2021-02-04, 17:01
Medlem
Caparzos avatar
Jag var ganska aktiv på värdepappersforat 5-10 år sedan, men var tvungen att logga in nu för att se hur denna galenskap tas emot. Aldrig i min vildaste fantasi skulle jag tro att en spelretailer utan existensberättigande som går back och vars omsättning fallit 30 procent blir en story stock. Jag kan förstå varför Musks självkörande taxi på mars eller något hokuspokus-kvacksalvarbolag inom cancerforskning blir en story stock. Men inte detta.

I det här fallet däremot så är enda skälet till folk gillar det att andra hatar det; dvs de är contrarian. Men när alla är contrarian samtidigt blir det inte så jäkla contrarian längre. Det är väl som hipsters på söder som är klädda i samma skogshuggarskjorta, har samma designerbågar och köper lika vedervärdigt veganskt surbröd hela bunten.

Slutligen kommer jag att tänka på ett citat från Margin call när jag ser att folk köper det här råttgiftet: "So, what you're telling me, is that the music is about to stop, and we're going to be left holding the biggest bag of odorous excrement ever assembled in the history of capitalism." Det är ungefär så man ska se på det.
Citera
2021-02-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Jag var ganska aktiv på värdepappersforat 5-10 år sedan, men var tvungen att logga in nu för att se hur denna galenskap tas emot. Aldrig i min vildaste fantasi skulle jag tro att en spelretailer utan existensberättigande som går back och vars omsättning fallit 30 procent blir en story stock. Jag kan förstå varför Musks självkörande taxi på mars eller något hokuspokus-kvacksalvarbolag inom cancerforskning blir en story stock. Men inte detta.

I det här fallet däremot så är enda skälet till folk gillar det att andra hatar det; dvs de är contrarian. Men när alla är contrarian samtidigt blir det inte så jäkla contrarian längre. Det är väl som hipsters på söder som är klädda i samma skogshuggarskjorta, har samma designerbågar och köper lika vedervärdigt veganskt surbröd hela bunten.

Slutligen kommer jag att tänka på ett citat från Margin call när jag ser att folk köper det här råttgiftet: "So, what you're telling me, is that the music is about to stop, and we're going to be left holding the biggest bag of odorous excrement ever assembled in the history of capitalism." Det är ungefär så man ska se på det.

Eller så tycker man fenomenet är roligt bara, lugna dig lite nu va https://www.youtube.com/watch?v=GhxqIITtTtU
Citera
2021-02-04, 17:21
Medlem
Helvete vad tyst det blev i gruppen nu
Citera
2021-02-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87

Detta spektaklet kommer man sent glömma, när begåvningsreserven på reddit skulle ruinera wallstreet genom aktiehandel
Citera
2021-02-04, 17:24
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Visst är det? Du har ju inte kommit med dina tio olika förutsägelse per dag
Citera
2021-02-04, 17:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag tycker synd om många som faktiskt förlorar mycket pengar Det är inte ofta som en aktie smälter ihop till 20% värde på bara någon vecka. Har försökt varna.

Vissa kan jag dock inte förmå mig tycka synd om, såsom de beter sig i tråden gentemot de som har försökt ge goda råd.
Citera
2021-02-04, 17:29
Medlem
bajssprutans avatar
Squeezen var ju antagligen Torsdag-Fredag.
Citera
2021-02-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Visst är det? Du har ju inte kommit med dina tio olika förutsägelse per dag

Under 50$ idag
Citera
2021-02-04, 17:32
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Under 50$ idag
Kan du återkomma 18:30, 19:30, 20:30, 21:30 och 21:59 med dina tips? Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in