2021-02-04, 15:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Nu är du där igen.. svårt att låta bli?
Sitter du på en anna kristallkula.. eller gör du bara ditt jobb som du blivit tillsagd?

Jag har inga problem att stanna hemma i Sverige i flera år om det så skulle behövas... och jag räknar inte heller med att detta är något som blåser över snabbt

Medelsvensson kommer vakna så småningom när hen inser att Covid21, Covid 22, Covid 23 kräver multipla shots årligen annars fryses tillgångar, du förlorar jobbet mm....

Vaccinationspass införs inte pga av två shots för Covid19.. tror man det är man duktigt naiv.

https://www.bitchute.com/video/w3ruUj2Fij2T/

Kan du sluta kalla dina meningsmotståndare för shills eller ska vi börja anmäla dina inlägg för att du spekulerar i folks identiteter. Försök att få in i din skalle att alla inte tänker som du och för det inte betyder att man är kommunist eller jobbar för staten.

Andra länder säger (Vi kommer börja kräva vaccin intyg för att folk ska få komma in i landet)

MTG och andra stora bolag har pratat om att börja kräva vaccinintyg för att komma in på deras evenemang och konserter

Sverige kommer hjälpa de som har vaccinerat sig att kunna resa till länder och gå på evenemang som kräver intyg.

Menar du att vi som land borde skita i att vaccinera oss och inte någonsin igen resa eller gå på evenemang utanför hemmet?
Citera
2021-02-04, 15:48
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Virusnivåerna i avloppsvattnet ökar så vist är en ökning på gång.
Frågan är om det är en tredje våg?
Virushalterna i avloppsvattnet sjönk de senaste veckorna i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Preliminära resultat från tre olika forskningsstudier visar nu på att den nedåtgående trenden har brutits i alla tre städerna.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nu-okar-virushalterna-i-avloppsvattnet-igen

Kineserna åkte ju runt och sprejade Wuhan, pga. av "avloppsproblem".

Någon som sett om Sverige insett att hälla klorin i avloppsvattnet för att undvika,
avdunstning av virus?
Citera
2021-02-04, 15:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att man kallar det vi lever i just nu för ”katastrof” visar bara på hur OERHÖRT bra vi i Sverige haft det sedan andra världskriget.

Jag håller med om att C-19 är det värsta som drabbat Sverige på många år men då har vi årtionden av fred, ekonomisk tillväxt, ökad livslängd, större jämlikhet mellan könen osv osv osv i ryggen.

Att ALLT inte kan bli bättre i all evighet fick vi lära oss förra året. Att folk blev chockade över detta fenomen är det största mysteriet.

Ja, möjligt.

Dock en katastrof som man inte kan förneka. Sverige har aldrig haft många katastrofer.
Citera
2021-02-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, HUR vet du det?

Och detta ständiga tjat om Adam Alsing. Nästan så man börjar fundera på om man valde ut och offrade en lämplig household name-kändis som inte var för gammal men inte heller FÖR stor och betydelsefull för att ytterligare förankra skräckpropagandan hos folk, och så att covidhysteriker ska ha någon att hänvisa till.

Covid är så farligt som det verkar men du vågar inte inse det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Regeringen fortsätter yra om restriktioner och är hell bent på att försätta hela restaurangbranscen i konkurs. Fortsatt alkoholförbud efter klockan 20. Undrar vilka genier som tänkt ihop att det har någon inverkan på smittspridning i landet. Samtidigt fortsätter smittan att sjunka drastiskt. Men restriktionerna ska fortsätta gälla hela vägen till Juni?! Ja mina damer och herrar, så här ser det ut när en fascistisk stat visar sitt fula tryne. Som tur är har Sverige inte gått full stasi än som i andra länder. I Tyskland så kontrollerar man och bötfäller folk som inte har mask, i skidbackar!
I England griper polisen folk helt godtyckligt när dom är påväg till jobbet. Brott: ingen mask
Går du utanför dörren i Frankrike efter kl 20 blir du bötfälld. Det hela är en dålig fars, en Monty Python sketch.

Be till högre makter att det inte kommer hit. Ni lockdowners kommer ångra er bittert

Antingen har resten av världen fel eller har bara Sverige fel.
Citera
2021-02-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det är min uppfattning också. Har aldrig hört Anders Tegnell vara så ödmjuk och alarmerande som han är på de sista PK. Min tanke blir att han vet något som inte vi vet?

Men Anders Tegnell är fortfarande inte övertygad om att den Brittiska varianten har betydligt högre smittsamhet.

Det finns en tumregel att om man har varit nära en smittad person 10 minuter eller längre så har den nuvarande varianten troligen förts över. Jag har sett uppskattningar om att motsvarande tid för den Brittiska varianten är mindre än en minut.(helt ovetenskapligt men troligen ganska rätt)

Om han ska tjura på det här sättet så kommer vi att leva med fel rekommendationer och regler.
Citera
2021-02-04, 15:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Du är medveten om att baserat på din källa så var maxantal intensivvårdade under våg ett 537 medan högsta notering under våg 2 "endast" 390 personer?
Så klart, och vad vill du ha sagt med det?
Citera
2021-02-04, 15:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Antingen har resten av världen fel eller har bara Sverige fel.

Du kan väl använda din egen hjärna? Är det på något sätt rimligt att polisen jagar folk i pulkabacken för att dom inte har mask på sig, utomhus? Är det på något sätt rimligt att fortsätta med alla restriktioner när kurvan kraftigt är på nedgång?

Hint: nej och nej
Citera
2021-02-04, 15:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Omskrivet: så länge vi lyder fascisterna så kanske vi slipper straffas. Du låter som en misshandlad fru.

Själv lyder jag ingenting. Jag är fortfarande en fri människa. Vantrivs du inte med att vara hunsad och nedtryckt?
Jag brukar inte anmäla sådan som riktas mot mig själv, men nu gör jag det som den hunsade och nedtryckta människa jag är.
Citera
2021-02-04, 15:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Du kan väl använda din egen hjärna? Är det på något sätt rimligt att polisen jagar folk i pulkabacken för att dom inte har mask på sig, utomhus? Är det på något sätt rimligt att fortsätta med alla restriktioner när kurvan kraftigt är på nedgång?

Det är rimligt att fortsätta med restriktioner så att kurvan inte vänder onödigt mycket uppåt igen.
Citera
2021-02-04, 15:56
Medlem
Citat:

Ja det är fullt rimligt att man inte slappnar av bara för att kurvan är på nedgång.
Citera
2021-02-04, 15:57
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så länge vi sköter oss någorlunda bra för att hålla smittspridningen nere så slipper vi säkert straff och lock downs
Problemet är att det finns inget objektivt mått på vad som är att "sköta sig".
Nu med pandemi-lagen kan regeringen närmast godtyckligt besluta sig för att radera hela näringar.
Utan att ens ge ersättning för förlorade intäkter.

Hur bra du än sköter dig, så kan regering och myndigheter besluta sig för att straffa just dig.
Citera
2021-02-04, 15:58
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ja, på alvar.. det finns dessutom en grupp med påverkansagenter. kanske från MSB, FOI, BigPharma, "journalister" som gör allt för att hålla skräcken vid liv.

Från en rapport publicerad av FOI November 2020 (denna månad registrerades ett större antal påverkansagenter här på Flashback)

"Studier har även visat att grupper på sociala medier med
vaccinationsmotståndare har växt kraftigt under de senaste
månaderna vilket gör att felaktig och missvisande information,
medvetet eller omedvetet, riskerar att allvarligt påverka
framtida vaccinationskampanjer.
Josep Borrell, Europeiska
unionens höga representant för utrikesfrågor och säkerhetspolitik,
sammanfattade nyligen utvecklingen med att ”desinformation
kan döda”.

Kriser skapar kognitiva sårbarheter, det vill säga svårigheter
att förstå till exempel sammanhang eller orsak och
verkan, som utnyttjas av antagonister för framgångsrik
påverkan. Ett framtida psykologiskt försvar kommer att
behöva arbeta långsiktigt och kontinuerligt med att identifiera,
förstå, förebygga och hantera kognitiva risker och
sårbarheter. Coronapandemin har tydliggjort att konspirationsteorier
och grupperingar som frodas och växer
sig starka skapar sårbarheter som antagonister kan missbruka.
Resultatet kan bli minskad vaccineringsgrad,
våld
och vandalisering av 5G-master eller betydligt mer omfattande
samhällsstörningar. Våra kognitiva sårbarheter måste
hanteras och skyddas innan de exploateras av antagonister
.

Källa (pdf dokument: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKE wjLydbpsdDuAhWIjosKHUtTBikQFjAAegQIAhAC&url=https% 3A%2F%2Fwww.foi.se%2Frest-api%2Freport%2FFOI%2520Memo%25207349&usg=AOvVaw3NO c2ySc0lVO3WOm91MuF-

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/msbs-arbete-vid-olyckor-kriser-och-krig/psykologiskt-forsvar/om-msbs-arbete-med-informationspaverkan/

---------------------------

Från en rapport publicerad av FOI November 2020 (denna månad registrerades ett större antal påverkansagenter här på Flashback)

Vart i rapporten står det så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in