2021-02-04, 13:42
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Som Dr Michael Osterholm hävdat hela januari.
"The worst is still ahead of us".

Han beskrev det som att mänskligheten är på en solig strand med en martini i handen. Vaccinet är ju här och smittan avtar ju något så nu är nog allt över.
Dr Michael Osterholm beskrev det som om att han stog på den stranden med en kikare och såg en tsunami närma sig flera mil ute till havs. Han varnar alla men ingen kan ju se tsunamin med blotta ögat och därför är ju allt lugnt ju?

Den tredje vågen med muterade varianter kommer bli något vi aldrig upplevt tidigare i den här pandemin. Vi komemr TVINGAS göra som Storbritannien för att inte kollapsa som samhälle.

I mitten på mars vill jag att ni svarar på denna kommentar och hånar mig fullständigt om det blir så att allt blir lugnt och fint.

varför är det så svårt att hålla sig till fakta?
Vi har hört domedagsprofetior sedan Covid började för ett år sedan.. vi har sett modeller där Sverige skulle ha ca 100.000 döda fram till Juli.. och det har bara fortsatt med skräckpropagandan.

Varför tar du Storbritannien som ett gyllene exempel.. Sverige har 16 länder före sig i listan med fler döda per capita... inkl Storbritannien med sin stränga Lockdown!

https://www.statista.com/statistics/1104709/coronavirus-deaths-worldwide-per-million-inhabitants/
Citera
2021-02-04, 13:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Om du känner till det vg och dela med dig.. låt oss se andelar "skadade"
sedan skall det ställa i relation till åtgärderna

1 av 8 utvecklar psykiatriska problem eller hjärnskador inom 6 månader och vi har sett många med lungskador även om de inte ens utvecklat symtom. De svenska myndigheterna frågar inte ens om biverkningar till covidpatienter.
Citera
2021-02-04, 13:46
Medlem
Gymnasieungdomarna skall nu få idrotta igen, de har satt gränsen till födda 2002. När skall gymnasieskolorna få öppna igen då?
Citera
2021-02-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Eller så kan du börja lyssna på vad journalisterna ställt för frågor och fått till svars:

Johan Carlson nämnde etnicitet som faktor vid vaccination, kan du utveckla?

– Socioekonomiska faktorer är viktigt för hur regionerna hanterar vaccinationsprogrammet. Man måste satsa på exempelvis bostadsområden eller grupper, det finns annars stor risk at de släpper efter, i alla faser. Har vi stora ovaccinerade grupper är det en fara, både för dem och för alla oss andra, svarar Folkhälsomyndighetens generaldirektör.

Jag svarade inläggaren som påstod att FHM hade sagt att invandrare ska få vaccinet före svenskar i vaccinationsgrupp 4. Detta var alltså en ren lögn.

Som du skriver så menade FHM att det är viktigt att inte stora grupper släpar efter i vaccinationen-
Citera
2021-02-04, 13:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vart är all opposition? Vart är alla högerpolitiker som tycker vänstern tar för mycket makt över folket? Konstigt att det är så satans tyst, allt folk gnäller om på högerkanten är att vänsterkanten är för mesiga och inte tar hårdare tag direkt.

Du har all rätt i världen att inte vaccinera dig, men det kommer få konsekvenser. Sverige är ett mesigt land och kommer inte efterleva krav på vaccin, men andra länder kommer. Men anti-vaccers kommer nog kunna leva normalt i Sverige.

Nu är du där igen.. svårt att låta bli?
Sitter du på en anna kristallkula.. eller gör du bara ditt jobb som du blivit tillsagd?

Jag har inga problem att stanna hemma i Sverige i flera år om det så skulle behövas... och jag räknar inte heller med att detta är något som blåser över snabbt

Medelsvensson kommer vakna så småningom när hen inser att Covid21, Covid 22, Covid 23 kräver multipla shots årligen annars fryses tillgångar, du förlorar jobbet mm....

Vaccinationspass införs inte pga av två shots för Covid19.. tror man det är man duktigt naiv.

https://www.bitchute.com/video/w3ruUj2Fij2T/
Citera
2021-02-04, 13:49
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
1 av 8 utvecklar psykiatriska problem eller hjärnskador inom 6 månader och vi har sett många med lungskador även om de inte ens utvecklat symtom. De svenska myndigheterna frågar inte ens om biverkningar till covidpatienter.

Vem säger "1 av 8"?
Vilka "Vi har sett"?
Vadå "Lugnskador" utan symptom? Seriöst???

KÄLLOR och studier tack!!!!!
Citera
2021-02-04, 13:49
Medlem
Citat:
Härligt att se hur ni har gaddat ihop er ProVaxxers.. visar bara at mina inlägg är spot on.

Sjukvården hade problem även innan Covid19...
Förklara nu rent logiskt för mig utan "one-liners".. jag vill ha hela kedjan...

Hur hindrar vaccinering av den friska befolkning som ändå får milda symptom, och inte behöver belasta sjukvården, men som ändå smittar vidare då vaccineringen inte är en garanti för att inte smitta.. (fortfarande skall masker och social distansering hållas)...

1. Hur minskar det trycket på sjukvården?
2. Varför vaccinera?

Ni har slagit knut på er i all er iver.
Inse att trovärdigheten är noll

Nu är detta troligen ett trollinlägg, men det kan vara värt att bemöta ändå:

Även delar av den friska befolkningen behöver sjukhusvård för att klara covid, långt ifrån alla är människor i riskgrupper. Du vet inte i förväg hur pass sjuk du blir, oavsett hur frisk och välmående du är. Med vaccinering så sjunker risken för allvarlig sjukdom även vid de tillfällen man oturen att fortfarande få sjukdomssymtom.

Vaccination ger visserligen ingen garanti för att man inte är potentiellts smittsam, men det mesta tyder på att man åtminstone blir mindre smittsam. Mängden aktivt virus i övre luftvägarna brukar kopplas till hur pass smittsam man är och det verkar som att de som vaccinerats men ändå bär på smittan har betydligt mycket mindre aktivt virus samt att man har det under en kortare period.

Vaccin innebär ingen garanti för att man inte är smittsam eller att man inte blir sjuk, däremot så ger det betydligt mycket bättre odds att man varken smittar eller blir sjuk/allvarligt sjuk.

Sedan kan det vara så att det faktum att folk ger sig på det du skriver beror på att det är dynga snarare än att du skulle reta upp folk för att du har rätt
Citera
2021-02-04, 13:50
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Jag tänker "skänka" mina två sprutor till någon fattig riskgruppare i tredje eller fjärde världen, vaccinationstyg kan man nog ändå få fram om det skulle knipa.

Ja där det finns pengar att tjäna kommer det finns lösningar. Att hacka sig in på journalerna på 1177 har ju förekommit förut där uppgifter om personer låg helt oskyddade ett tag. Eller intyg för att man inte kan ta vaccination pga sjukdom, kommer ju vara ännu lättare att få utskrivet. Det fanns ju de som utfärdade intyg för negativ covid19 test för bara några månader sen, där de inte skickat proverna på analys ens.

Så visst kommer dem med ekonomi komma betala sig fram till intyg både digitalt och papper .

https://www.cypro.se/2019/02/18/27-miljoner-inspelade-samtal-till-1177-tillgangliga-oppet-pa-internet/
Citera
2021-02-04, 13:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja där det finns pengar att tjäna kommer det finns lösningar. Att hacka sig in på journalerna på 1177 har ju förekommit förut där uppgifter om personer låg helt oskyddade ett tag. Eller intyg för att man inte kan ta vaccination pga sjukdom, kommer ju vara ännu lättare att få utskrivet. Det fanns ju de som utfärdade intyg för negativ covid19 test för bara några månader sen, där de inte skickat proverna på analys ens.

Så visst kommer dem med ekonomi komma betala sig fram till intyg både digitalt och papper .

https://www.cypro.se/2019/02/18/27-miljoner-inspelade-samtal-till-1177-tillgangliga-oppet-pa-internet/

Jag har sprutfobi ge mig intyg.
Citera
2021-02-04, 13:57
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Nu är detta troligen ett trollinlägg, men det kan vara värt att bemöta ändå:

Även delar av den friska befolkningen behöver sjukhusvård för att klara covid, långt ifrån alla är människor i riskgrupper. Du vet inte i förväg hur pass sjuk du blir, oavsett hur frisk och välmående du är. Med vaccinering så sjunker risken för allvarlig sjukdom även vid de tillfällen man oturen att fortfarande få sjukdomssymtom.

Vaccination ger visserligen ingen garanti för att man inte är potentiellts smittsam, men det mesta tyder på att man åtminstone blir mindre smittsam. Mängden aktivt virus i övre luftvägarna brukar kopplas till hur pass smittsam man är och det verkar som att de som vaccinerats men ändå bär på smittan har betydligt mycket mindre aktivt virus samt att man har det under en kortare period.

Vaccin innebär ingen garanti för att man inte är smittsam eller att man inte blir sjuk, däremot så ger det betydligt mycket bättre odds att man varken smittar eller blir sjuk/allvarligt sjuk.

Nej.. mitt inlägg var inget trollinlägg.. även om man starkt kan undra om det gäller ditt svar

1. Med tanke på hur snabbt doch hur många som redan haft Covid19 så finns det idag en högre immunitet mot viruset än då det bröt ut... därav kommer trycket denna säsong inte vara lika stort pga av ökad immunitet. Det är även så vaccin fungerar därför kan ovanstående påstående inte förnekas utan att skjuta hål på vaccineringen
2. Majoritetn behövde inte uppsöka sjukvård då många får mycket milda eller inga symptom alls.. därav kravet på PCR test då man "kan vara smittad utan att veta om det". Förnekar du ovan påstående så bekräftar du att PCR test inte är nödvändiga utan det räcker med synliga symptom.
3. Mycket vagt med "ingen garanti" "Potentiellt" "brukar kopplas", mm... därav papperskorgen.. antigen hjälper vaccinering eller inte.. inget skäl att vaccinera hela befolkningen för så svaga "indicier"
Citera
2021-02-04, 13:58
Medlem
Citat:
Härligt att se hur ni har gaddat ihop er ProVaxxers.. visar bara at mina inlägg är spot on.

Sjukvården hade problem även innan Covid19...
Förklara nu rent logiskt för mig utan "one-liners".. jag vill ha hela kedjan...

Hur hindrar vaccinering av den friska befolkning som ändå får milda symptom, och inte behöver belasta sjukvården, men som ändå smittar vidare då vaccineringen inte är en garanti för att inte smitta.. (fortfarande skall masker och social distansering hållas)...

1. Hur minskar det trycket på sjukvården?
2. Varför vaccinera?

Ni har slagit knut på er i all er iver.
Inse att trovärdigheten är noll

På sjukhus ligger mest män i övre medelåldern som visserligen kanske druckit mycket öl och ätit mycket grillat rött kött men som av vanligt folk skulle ses som kärnfriska.
Att 90åringar dör på äldreboenden belastar inte sjukvården avsevärt.
Det är de som hamnar i respirator i 6 veckor som gör det.
Dessa är som sagt till stor del 50 åringar med lite högt blodtryck och inte 90 åriga pensionärer.
Citera
2021-02-04, 13:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
När man ser svetsaren på dagens pressträff nu så får man ju en känsla att det kommer en tredje våg samt att Sverige förbereder sig för en nedstängning. Det verkar ta sin tid innan polletten trillar denna regering också.

Svetsarens första plan gick helt åt helvete så han har inga andra val än att stämma in sig i leden som alla andra länder.

Skönt att dåren kommer bli avsatt nästa höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in