Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Härligt att se hur ni har gaddat ihop er ProVaxxers.. visar bara at mina inlägg är spot on.
Sjukvården hade problem även innan Covid19...
Förklara nu rent logiskt för mig utan "one-liners".. jag vill ha hela kedjan...
Hur hindrar vaccinering av den friska befolkning som ändå får milda symptom, och inte behöver belasta sjukvården, men som ändå smittar vidare då vaccineringen inte är en garanti för att inte smitta.. (fortfarande skall masker och social distansering hållas)...
1. Hur minskar det trycket på sjukvården?
2. Varför vaccinera?
Ni har slagit knut på er i all er iver.
Inse att trovärdigheten är noll
Nu är detta troligen ett trollinlägg, men det kan vara värt att bemöta ändå:
Även delar av den friska befolkningen behöver sjukhusvård för att klara covid, långt ifrån alla är människor i riskgrupper. Du vet inte i förväg hur pass sjuk du blir, oavsett hur frisk och välmående du är. Med vaccinering så sjunker risken för allvarlig sjukdom även vid de tillfällen man oturen att fortfarande få sjukdomssymtom.
Vaccination ger visserligen ingen garanti för att man inte är potentiellts smittsam, men det mesta tyder på att man åtminstone blir mindre smittsam. Mängden aktivt virus i övre luftvägarna brukar kopplas till hur pass smittsam man är och det verkar som att de som vaccinerats men ändå bär på smittan har betydligt mycket mindre aktivt virus samt att man har det under en kortare period.
Vaccin innebär ingen garanti för att man inte är smittsam eller att man inte blir sjuk, däremot så ger det betydligt mycket bättre odds att man varken smittar eller blir sjuk/allvarligt sjuk.
Sedan kan det vara så att det faktum att folk ger sig på det du skriver beror på att det är dynga snarare än att du skulle reta upp folk för att du har rätt