2021-02-04, 03:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det handlar nödvändigtvis inte om attraktion när en kvinna väljer en man för hans plånbok, utan om andra saker.

Jo det handlar om attraktion när en kvinna väljer man för hans status, vilket jag just förklarade för dig.

Citat:
Jag känner som sagt en hel del kvinnor. Och har alltid tyckt det är intressant att se vad som händer i det sociala samspelet människor emellan. De snygga männen som dessutom besitter en hel del charm, är roliga och självsäkra utan att vara stöddiga. De män som vet hur de ska ragga. Dessa har aldrig några problem at få damer. De kan ligga långt ner på statusstegen (vara arbetslösa slackers) eller högt upp. Spelar ingen roll. De lyckas ändå alltid.

Dessa är inte långt ner på statusstegen, tvärtom de har oftast hög social status.

Citat:
De män med alldagligt utseende eller som inte ser så bra ut alls, inte har den där charmen och självsäkerheten. De får inte damer så lätt. Spelar ingen roll hur mycket pengar de har. Hur kända de råkar vara osv.

Haha, jo det spelar visst stor roll hur mycket pengar de har eller hur kända de är. Eller tror du att en fotbollsstjärna i Premier League lever i ofrivilligt celibat bara för att han är blyg och har alldagligt utseende?

Citat:
Detta är vad jag ser hos mina kvinnliga polare/bekanta.

Hur förklarar du detta med "kvinnlig hypergami"? Det jag ser och alltid har sett är att ett snyggt utseende och inre egenskaper, charm osv. får damer på fall.

Det är väl ingen som har sagt att dessa saker inte får damer på fall.

Citat:
Och detta med längd: två av de män jag känner (ganska bra ska väl också tilläggas, de är nära polare till mig) är inte alls så långa. Mellan 174-178. Men de får damer i längden från 156-175. Och nej, mina polare är inte vältränade, utan har normala kroppsbyggnader. Men ser alltså jävligt bra ut i sina ansikten/stilen. Lite halvlånga tjocka mörka hår och fina feminina drag i ansiktena. Alltid är det flera damer som spanar in dessa två gentlemän. Och de är inte kända. får ut cirka 18 000-20 000 efter skatt. Har varsin KY-utbildning. Damer som tjänar mer än dem och som har gått på universitet i flera år kärar fullständigt ner sig i dessa två herrar. Vart är den "kvinnliga hypergamin" i detta?

Du kan rada upp hur många exempel du vill, du motbevisar inte hypergamins existens för det.

Vad konstigt förresten att män mellan 174-178 cm får kvinnor som är kortare än dem...

Men tack för att du tar upp längd för det är ytterligare ett tydligt exempel på kvinnors hypergami. Jag har själv aldrig stött på någon som kan tänka sig en man som är kortare än henne. Ja, det finns men det är sällsynsa undantag. Får kvinnor välja endast EN sak med en man som är ett absolut måste så är det att han ska vara längre, det är de mycket tydliga med och de skäms inte för att diskriminera och ibland till och med håna män som inte når upp till deras längdkrav (samtidigt som det är förbjudet för män att yttra preferenser kring vikt t ex men det är en annan diskussion).
Citera
2021-02-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
”Status” kan vara massa saker,
ex utseende status, ha ett intressant jobb, social status etc etc.

Jättekonstigt fenomen det dör hörrudu, att kvinnor hellre vill dejta en snygg, intressant, spännande och rik snubbe än ful, ointressant, tråkig fattiglapp.

Konstiga de där kvinnorna.

Män väljer ju alltid! De mest fula, feta och tråkigaste kvinnorna med absolut lägst status.

Och viktigast av allt, när hon skaffar barn med sin partner och ska vara hemme så behöver hon en partner som kan gå ut och skaffa mer resurser, så de räcker till henne och barnet, kvinnor som grupp är oförmögna att göra det, eller så vill de helt enkelt inte göra det (de 2 vanliga skälen som par uppger när de delar "föräldradagar"),

så det är inte märkligt att kvinlig hypergami ser ut som den alltid gjort, överallt.

Men visst ser det jävligt billigt och golddigger aktigt ut ibland, i synnerhet i väst. men man får hålla i minnet att det är direkt avgörande för mänsklighetens utveckling, så more power to hypergamt betende.
Citera
2021-02-04, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harrihaffi
Är grunden i problemet att folk vill satsa på karriär? Vad är det som driver folk till det?

Mer inkomster som tjej? Skall de leva som ett boskap för männen tycker du?
Citera
2021-02-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Status har alltid betydelse särskilt ju längre ner människor befinner sig på skalan. Men om människor måste välja mellan ensamhet, väljer de bort status till förmån för en relation.

Varför skulle man inte välja män med högre status? Jag har ofta gjort det teoretiskt men hamnat med mannen utan någon status alls. Vill inte påstå att det är tipp topp det heller eftersom männen saknar sådant som är eftertraktat personlighetsmässigt också väldigt ofta då med.

Du glömmer att kvinnor alltid måste värdera en man utifrån om hon vill ha barn och måste stryka män som kan belasta ett föräldraskap fram tills tiden börjar rinna iväg

Det finns givetvis kortsiktigt rationella skäl för bägge parterna att gå emot hypergamy, kvinnan kan välja lågstatus (dvs lägre än deras egna) män, då kan hon enkelt förtrycka dem, (fram till att hon blir gravida dvs) och i gengäld behöver mannen inte ta något ansvar, (som när han var en pojk och mamma tog hand om honom)

Det är ju 2 erkänt tillfredställande känslor (att stå över andra resp att inte ha något ansvar) men det är synnerligen dåliga plattformer att bygga en långsiktig relation och familj på, i synnerhet för barnen, om man ser till vilka behov de har.
Citera
2021-02-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Mer inkomster som tjej? Skall de leva som ett boskap för männen tycker du?

Mer inkomster som tjej ska definieras utifrån att de ska räcka till man och barn (de ska mao dra in mer resurser och vara villiga att dela dem med sin familj, svenska kvinnor är som grupp inte i närheten av den kapacitet som krävs).

Och ditt boskaps exempel är dumt, annat än att "bonden" är staten och att pojkarna slaktas,
Citera
2021-02-04, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mer inkomster som tjej ska definieras utifrån att de ska räcka till man och barn (de ska mao dra in mer resurser och vara villiga att dela dem med sin familj, svenska kvinnor är som grupp inte i närheten av den kapacitet som krävs).

Och ditt boskaps exempel är dumt, annat än att "bonden" är staten och att pojkarna slaktas,

Hur jävla trångsynt är du? Typisk SDare!

En svensk tjej skall ha rätten att tjäna hur mycket hon vill, upp till 900 000 sek i årslön om det så krävs.

Jag hatar alla misslyckade män som hämtar in en thailändska för att de inte kan kompromissa med en svensk tjej
Citera
2021-02-04, 12:38
Medlem
Citat:
Hur jävla trångsynt är du? Typisk SDare!

literally Hitler....

Citat:
En svensk tjej skall ha rätten att tjäna hur mycket hon vill, upp till 900 000 sek i årslön om det så krävs.

Det har hon, långt mer än 900`000sek/år

Citat:
Jag hatar alla misslyckade män som hämtar in en thailändska för att de inte kan kompromissa med en svensk tjej

Varför då, är 2 nöjda fria människor sämre än 2 missnöjda fria människor?

Det är ett sjukdomstillstånd att tro att man blir lyckligare när alla andra blir olyckligare...
Citera
2021-02-04, 13:16
Avslutad
Citat:
literally Hitler....

Det har hon, långt mer än 900`000sek/år

Varför då, är 2 nöjda fria människor sämre än 2 missnöjda fria människor?

Det är ett sjukdomstillstånd att tro att man blir lyckligare när alla andra blir olyckligare...

För att det handlar om utsatthet, om alla thailändska tjejer hade haft samma inkomst som oss hade europeiska män varit oväsentliga. Se tex Japan, de behöver inte en svensk kille för att de kan försörja sig själva.
Citera
2021-02-04, 13:19
Medlem
Citat:
För att det handlar om utsatthet, om alla thailändska tjejer hade haft samma inkomst som oss hade europeiska män varit oväsentliga. Se tex Japan, de behöver inte en svensk kille för att de kan försörja sig själva.

Så varför sysslar japanska kvinnor med hypergami , dvs parbilder "Across and up" (utifrån socioekonomisk status) precis som thailändskor , svenskar , Tyskar, Bolivianer osv
Citera
2021-02-04, 13:21
Avslutad
Citat:
Så varför sysslar japanska kvinnor med hypergami , dvs parbilder "Across and up" (utifrån socioekonomisk status) precis som thailändskor , svenskar , Tyskar, Bolivianer osv

Jo men det är med en japansk man i 10/10 fallen.

Syftar mer på en svensk man och dess status.
Citera
2021-02-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Vilka fördomar du har men du bekräftar egentligen det alla skriver här även om du själv inte inser det.

Jag har vänner och bekanta som är så fula och eländiga som du skriver men det ändrar ju inte på verkligheten de har samtliga familj. Dessa kvinnor ser bättre ut än genomsnittet och har väldigt bra utbildningar, vissa av gubbarna är rätt buffliga av sig och har ibland rätt konstiga saker för sig.

Nyfiken som jag är har jag frågat vad som gör att de fastnade för sina män, de svar jag får är att de känner sig trygga, sedda och de är snälla enligt dessa kvinnor är utseendet inte det viktigaste. Oftast verkar det som att kvinnorna här har fått ragga annars hade det inte blivit nått.

Nej, det bekräftar inte vad andra skriver här. det jag ser är att damer går efter vad de anser är fysiskt attraktivt hos en man samt inre egenskaper hos mannen i fråga. De damer jag känner skiter i om mannen är okänd/fattig etc. Det viktiga är att de attraheras fysiskt av mannen i fråga och tycker om hans inre egenskaper.

De män i min omgivning som däremot får väldigt många kvinnor, är de män som rent objektivt ser bra ut (enligt rådande normer) och som har fina och bra inre egenskaper. Dessa män är varken kände, rika eller har hög status på annat sätt. Mer en vackra utseenden då.

SÅ i mina kretsar finns det ingen "kvinnlig hypergami". Utan bara ren och skär och alldaglig hypergami. Kvinnorna i mina kretsar påminner om männen i mina kretsar. Båda könen vill ha en snygging med bra inre egenskaper.
Citera
2021-02-04, 13:30
Medlem
Citat:
Jo men det är med en japansk man i 10/10 fallen.

Syftar mer på en svensk man och dess status.

Nej, inte en japansk man i 100/100 fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in